مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا باید کرونایی ها روی شکم بخوابند !

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا خوابیدن روی شکم به بهبود بیماران مبتلا به کرونا کمک می‌کند؟

به گزارش دلگرم : شروین شکوهی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره تاثیر خواباندن بیماران مبتلا به کرونا به روی شکم (حالت دمرو) گفت: خوابیدن به روی شکم به بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند ولی باعث درمان سریع آنها نمی شود. وی در ادامه گفت: استفاده از این شیوه باعث می شود این بیماران تنفس بهتری داشته باشند. در این شیوه باید بیماران کرونایی را به صورت دوره ای به اطراف مختلف بدن تکان و جا به جا کنند تا مانع از اینتروویشن بیمار شوند.

خوابیدن به روی شکم بیماران کرونایی نیازمند تخت مخصوص است.این متخصص بیماری های عفونی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از این شیوه در کشور برای درمان بیماران استفاده شده است؟ بیان کرد: خیر. دمرو خوابیدن بیماران کرونایی با هر وسیله ای که بیمار از آن در حال گرفتن اکسیژن است نیازمند تخت مخصوص است و آنهایی که تخت مخصوص ندارند نیازمند یک هولدر مخصوص هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بیماری که دمرو و به شکم خوابانده شود نمی تواند سرش را روی سطحی بگذارد که صاف است به همین دلیل بیمار نیازمند یک تخت مخصوص است که این تخت های مخصوص بسیار گران هستند. شکوهی اظهار کرد: کاری که می شود کرد این است که یک هولدر برای بیمار گذاشته شود تا سر کمی بالا بیاید تا جا برای ماسک بای پپ و یا لوله اینتروویشن به وجود بیاید.

چرا مبتلایان به کرونا را روی شکم می‌خوابانند؟

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: این وسایل باید موجود باشد تا در بخش آی سی یو بیماران کرونایی بتوان از این شیوه استفاده کرد.لازم به ذکر است؛ در یکی از بیمارستان‌ها نیویورک سیتی کادر پزشکی برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ آنها را روی شکم می‌خوابانند. به گفته پزشکان، خواباندن بیماران روش شکم روشی موثر برای زنده نگه داشتن این بیماران در مراقبت‌های ویژه است.

بیشتر بخوانید  درمان کبد چرب

حتماً بخوانید:

این روش ساده به صورت ۱۰۰ درصدی روی بیماران کار می‌کند و باعث نجات جان آنها می‌شود. خواباندن بیماران مبتلا به ویروس کرونا روی شکم به آنها کمک می‌کند که اکسیژن مورد نیاز را وارد ریه‌ها کنند. به گفته یکی از بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹، وقتی که پزشکان وی را به روی شکم خواباندند میزان اکسیژن اشباع در خون وی از ۸۵ درصد به ۹۸ درصد رسید.

خواباندن روی شکم باعث باز شدن قسمت‌هایی از ریه می‌شود که تا در حالت عادی بسته است. براساس نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، خوابیدن به روی شکم باعث کاهش نرخ مرگ‌ومیر در بیمارانی می‌شود که از سندروم‌ها و اختلالات شدید و حاد تنفسی رنج می‌برند. از آنجایی که ویروس کرونا با ایجاد التهاب در ریه‌های بیمار باعث نارسایی تنفسی می‌شود، خواباندن بیماران به روی شکم می‌تواند نفس کشیدن را برای آنها آسان‌تر کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *