مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا باید از صاعقه گیر الکترونیکی در محافظت از سازه‌ها استفاده کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی صاعقه گیر الکترونیکی به عنوان یک راه حل مناسب برای کاهش خطر رعد و برق و رعد و برق ایجاد شد.

صاعقه گیر الکترونیکی

صاعقه گیر الکترونیکی چیست؟

صاعقه گیر الکترونیکی یک جسم فلزی است که برای محافظت از سازه بر روی ساختمان نصب می شود. برای دفع صاعقه از میله برق گیر الکترونیکی استفاده می شود. در هنگام رعد و برق، صاعقه به صاعقه گیر الکترونیکی برخورد می کند و به جای عبور از سازه، توسط یک سیم به سمت زمین هدایت می شود. در واقع صاعقه گیرهای الکترونیکی از آتش سوزی یا برق گرفتگی ساختمان ها جلوگیری می کنند. صاعقه گیر الکترونیکی قسمت های مختلفی دارد. هر یک از این اجزا با عمل در زمان حادثه بار انرژی را کاهش می دهند. کاهش و تخلیه انرژی صاعقه در این خازن ها به دلیل تغییرات زیاد ولتاژ به دستگاه های الکترونیکی آسیب نمی رساند. بر همین اساس می توان گفت نصب صاعقه گیر الکترونیکی در اجسام مختلف امری ضروری است که باید جدی گرفته شود.

صاعقه گیر چیست؟

قسمت اصلی صاعقه گیر در واقع صاعقه گیر است. این میله برای انجام عملکرد حفاظتی خود به سیستم ارتینگ متصل می شود. این میله ها باید رسانایی بالایی در هدایت جریان صاعقه داشته باشند. به همین دلیل، صاعقه گیرها معمولاً از آلومینیوم، مس یا فولاد ساخته می شوند. این میله ها در اشکال مختلف در بازار موجود است. از انواع آن می توان به کروی، قلم مو و … اشاره کرد.

چگونه صاعقه گیر الکترونیکی کار می کند

همانطور که گفتیم صاعقه گیر الکترونیکی قطعه اصلی این دستگاه است. صاعقه گیر انرژی مورد نیاز واحد احتراق این دستگاه را با جذب بارهای الکتریکی ذخیره می کند. درست چند لحظه قبل از رعد و برق، شدت میدان الکتریکی افزایش می یابد. این افزایش باعث می شود انرژی ذخیره شده به سمت نوک وسط میله هدایت شود و با یونیزاسیون هوای اطراف، جریان صاعقه را هدایت کند.

بیشتر بخوانید  کاربرگ شهادت حضرت فاطمه پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ – ایران چطور

صاعقه شمار

یکی از ویژگی های جذاب صاعقه گیرهای الکترونیکی این است که عملکرد شمارنده یا کنتور دارند. صاعقه شمارتمام صاعقه ها را بر اساس زمان و ساعت ثبت می کند.

انواع صاعقه گیر الکترونیکی

انواع صاعقه گیر الکترونیکی را می توان به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم کرد.

صاعقه‌گیرغیرفعال

این نوع صاعقه گیر از یک چوب تیز ساده تشکیل شده است. مخروط ایمنی در بالا محیط اطراف را با زاویه 45 درجه و گاهی تا 35 درجه برای ایمنی بیشتر پوشش می دهد.

صاعقه گیر فعال

امروزه اکثر صاعقه گیرهای الکترونیکی با فناوری فعال در بازار موجود هستند. این نوع صاعقه گیر از فناوری خازنی برای یونیزاسیون هوا استفاده می کند و در نتیجه ایمنی محیط را افزایش می دهد. یک جزء فعال سازی در صاعقه گیر فعال وجود دارد. این جزء باعث واکنش لازم در برابر رعد و برق می شود.

انواع برندهای صاعقه گیر الکترونیکی در بازار موجود است

صاعقه گیرهای الکترونیکی برندهای مختلفی در بازار دارند. بهتر است برند انتخاب کنید قبل از انتخاب برند این صاعقه گیر باید توجه داشت که با گسترش شهرنشینی و رشد ساختمان های بلندمرتبه در سطح شهر و قیمت میله برق، استفاده از نوع الکترونیکی آن حائز اهمیت است. و پرهزینه – گزینه ای موثر برای حفاظت از سازه ها.

دلایل مختلفی برای استفاده از برقگیر الکترونیکی وجود دارد. از جمله می توان به کیفیت خوب، عمر طولانی، پاسخ سریع به صاعقه، قیمت مناسب و … اشاره کرد. انواع مختلف صاعقه گیر الکترونیکی در برندهای مختلف در بازار وجود دارد. این تنوع در برند به مشتریان در هنگام خرید صاعقه گیر انتخاب عالی می دهد. در اینجا به تعدادی از این برندها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو حضور سلطانی ، فر و صالحی امیری در محل اولین نماینده ایران - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

صاعقه گیر لیوا

این صاعقه گیر الکترونیکی محبوب محصول کشور ترکیه می باشد. در اینجا به برخی از دلایل محبوبیت صاعقه گیر لیوا اشاره می کنیم:

بدنه این صاعقه گیر از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این باعث می شود برای مناطق آلوده و مرطوب مناسب باشد. صاعقه گیر سمت چپ راندمان بالایی در تخلیه انرژی بدون نیاز به منبع انرژی و با استفاده از گرادیان ولتاژ ارائه می دهد. این صاعقه گیر را می توان بهترین قیمت صاعقه گیر از نظر عملکرد بازار دانست. برای خرید صاعقه گیر لیوا به شعاع های حفاظتی آن که از 64 تا 120 متر می باشد توجه کنید. این باعث تغییر قیمت میله های برق می شود.

ec114109-a99e-4589-a7c2-5310f4d387cb

صاعقه گیر الکترونیکی لیوا

رعد و برق

صاعقه گیر ساخت ایران با استاندارد NFC 17-102 است. بسیاری از افراد علاقه مند به خرید میله برقگیر تندر به دلیل قیمت و عملکرد خوب آن هستند. این صاعقه گیر الکترونیکی نیازی به برق و باتری ندارد. انرژی آن توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط رعد و برق تامین می شود.

کیفیت این دستگاه به گونه ای است که می توان آن را با رقبای خارجی خود مقایسه کرد. قیمت صاعقه گیر تندر بسته به مدل و اندازه شعاع آن متفاوت است.

صاعقه گیر بیضوی

این صاعقه گیر الکترونیکی با استفاده از یونیزاسیون و عملیات خازنی انرژی دریافت می کند. در واقع می توان گفت که صاعقه گیر بیضوی انرژی خود را از اختلاف انرژی موجود در جو می گیرد. این صاعقه گیر الکترونیکی محصول کشور فرانسه می باشد. خرید صاعقه گیر بیضی به دلیل گارانتی طولانی مدت و قیمت مناسب سازه های مختلف پیشنهاد می شود. شعاع های مختلف این صاعقه گیر عملکرد آن را از 84 درصد تا 99 درصد تضمین می کند.

بیشتر بخوانید  آیا به بانکول ایلام سفر کرده اید؟

e7954f5b-c5fa-42e1-88c9-3cde4aedc9d1

صاعقه گیر الکترونیکی بیضی

صاعقه گیر امگا

نوع دوم صاعقه گیر در فرانسه، صاعقه گیر امگا نامیده می شود. این صاعقه گیر در چهار مدل مختلف در بازار موجود است. خرید صاعقه گیر امگا به دلایلی مانند ساختار محکم در صورت برخورد مکرر صاعقه، سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی و … توصیه می شود. قیمت این صاعقه گیر و سایر صاعقه گیرهای الکترونیکی بسته به مدل و اندازه شعاع متفاوت است.

میله برق گیر الکترونیکی بخرید

اگر بپرسید صاعقه گیر بخرید شما به صورت الکترونیکی در مدل های مختلف سایت – در خدمت شما هستیم. این سایت با گارانتی، قیمت مناسب و انتخاب زیادی که در خرید صاعقه گیر به مشتریان خود ارائه می دهد، گزینه مناسبی برای این تجارت می باشد. همیشه در نظر داشته باشید که صاعقه گیرهای الکترونیکی با وجود هزینه اولیه می توانند نقش موثری در کاهش آسیب صاعقه داشته باشند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که سازه شما دارای وسایل الکتریکی زیادی باشد. در تمامی این موارد بهتر است برای خرید سریع برق صاعقه گیر الکترونیکی از سایت نیرو ایستا شک و تردید خود را کنار بگذارید و قیمت را استعلام کنید.

***

این مطلب یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *