مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا باید ارده را با خرما یا شیره انگور مصرف کنیم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: چرا باید ارده را با خرما یا شیره انگور مصرف کنیم؟ آب میوه و ارده مواد طبیعی و مغذی هستند که خواص زیادی برای بدن دارند. کنجد و دوشاب از ترکیبات اصلی این غذا هستند که در طب سنتی دارای خواص دارویی فراوانی هستند.

مزایای خرما و خرما

ارده طبیعت بسیار گرمی دارد و معمولا با موادی مانند عسل، شیره انگور و شیره خرما ترکیب می شود که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می شود. شیره خرما حاوی ویتامین های زیادی مانند A، B، C، E، آهن، فسفر و برخی املاح معدنی است. ترکیب آرد و شیره خرما بسیار پرانرژی است که می تواند به عنوان یک رژیم غذایی سالم مورد استفاده قرار گیرد و قدرت ذهنی کودکان را افزایش دهد. شیره خرما خواصی مشابه خرما دارد. شیره خرما نیز همان خواص خرما را دارد. استفاده از شیره خرما در صبحانه منجر به تحریک و فعال شدن سلول های عصبی می شود، همچنین برای کم خونی بسیار مناسب است و دردهای روماتیسمی، وریدی و شریانی را تسکین می دهد.

خواص تاریخ و سلامت

1- تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد مغز

2- پیشگیری از کم خونی

3- ضد سرطان طبیعی

4- جذب بهتر آهن و کلسیم

5- سلامت قلب و عروق خونی

6- تقویت قوای جنسی و افزایش وزن

خواص جو برای کاهش وزن

Irde معمولاً در وعده صبحانه مصرف می شود تا انرژی مورد نیاز برای کل روز را جذب کند. این غذای مقوی و طبیعی فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی و غیرشیمیایی است. ارده خواص زیادی برای بدن به خصوص برای کاهش وزن و تناسب اندام دارد. افراد سرد مزاج می توانند برای کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن، یک تا دو قاشق غذاخوری آردیا را قبل از غذا بخورند.

خواص آب جو و انگور در درمان افسردگی

ترکیب آب جو و انگور گزینه خوبی برای درمان افسردگی است. همچنین پودر زعفران برای خلق و خوی شاد و پرانرژی به افرادی که مشکلات عصبی دارند توصیه می شود. در نتیجه ترکیب پودر زعفران، ارده و آب انگور در رفع عصبانیت، خشونت، بی حالی و البته بد خلقی بسیار موثر است. کارشناسان معتقدند این روش درمانی باید تا پایان درمان افسردگی ادامه یابد. البته باید توجه داشت که مصرف بیش از 5 گرم زعفران در یک وعده می تواند باعث مرگ شود. ارده و شیره انگور طبع گرمی دارند پس بهتر است افراد دلچسب از پونه کوهی، ماست، کاسنی و غذاهای سرد در کنار این غذا استفاده کنند تا دچار ناراحتی ناشی از گرمای این ترکیب نشوند.

بیشتر بخوانید  کنایه شدید محمد مهاجری از کلیباف

آب انگور برای درمان کم خونی

در طب سنتی این عقیده وجود دارد که مصرف مداوم آب انگور در غذا یا در آب میوه و تنقلات باعث کاهش فشار عصبی، درمان کم خونی و در نتیجه حفظ سلامت بدن می شود. همچنین مصرف آب انگور درد سینه و سرفه مزمن را تسکین می دهد.

خواص آرده و شیره انگور برای سلامت پوست

آب انگور ویتامین ها و مواد مغذی زیادی برای پوست دارد که سلامت پوست را حفظ می کند. آب انگور و آردا را می توان مستقیماً روی پوست مالید تا لکه های پوستی را از بین ببرد. این ماده خاص باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود. در نتیجه از پیری پوست جلوگیری می کند. با توجه به این خواص، عصاره انگور در تعداد زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

خواص جو با شیره انگور برای معده و روده

خاصیت پاک کنندگی آب انگور یکی از مهمترین خواص آن است. به عبارت دیگر این غذا باعث دفع اسیدهای غیر ضروری و اوره از بدن می شود که معده و روده را از باقی مانده غذا پاک می کند. آب انگور خون سازی را القا می کند و همچنین در برابر نفخ معده عمل می کند.

خواص آرد کنجد و آب انگور برای درمان ضعف عمومی

آب انگور کالری زیادی دارد، بنابراین برای درمان ضعف بدن بسیار مفید است. همچنین افرادی که به دلیل بیماری یا جراحی ضعیف هستند می توانند از ارده و شیره انگور برای رفع ضعف خود استفاده کنند.

فواید آب جو و انگور در دوران بارداری و شیردهی

آب انگور خونریزی در اوایل بارداری را از بین می برد. در واقع مواد مغذی موجود در آب انگور تاثیر مثبتی بر سیستم تولید مثل و عملکرد تخمدان دارد. علاوه بر این مصرف جو باعث افزایش تولید شیر در دوران شیردهی می شود. اما باید توجه داشت که مصرف جو در سه ماه اول بارداری باعث سقط جنین می شود.

خواص آب انگور در درمان بیماری ها

آب انگور انرژی زا یکی از مهمترین خواص آن است. آب انگور حاوی آنتی اکسیدان های ضروری است که در درمان بسیاری از بیماری ها مانند: دردهای روماتیسمی، یرقان، ضعف اعصاب، کک و مک، بیماری های شریانی و وریدی مفید است که مصرف آب انگور در درمان آنها نقش موثری دارد. همچنین این ماده غذایی خون ساز بوده و به دفع سموم بدن و پاکسازی معده و روده کمک می کند.

بیشتر بخوانید  مبلغ یارانه بهمن ماه افزایش یافت

خواص برنج با آب انگور

معمولاً آرد را با آب انگور ترکیب می کنند. برای جلوگیری از شیرین شدن بیش از حد آن باید از مقادیر کمتری از آب انگور استفاده کنید. آب انگور حاوی ویتامین های A، B، C، آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است و همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی در انگور است. مخلوط آرد و آب انگور از نفخ جلوگیری می کند. این ترکیب بسیار کالری است و انرژی زا است، بنابراین با مصرف متعادل آن انرژی از دست رفته جبران می شود. اگرچه آب انگور یکی از غذاهای سالم و مغذی محسوب می شود، اما مصرف آن به همه توصیه نمی شود.

خواص آردا و شیره انگور برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان برای رشد خود به مواد مغذی زیادی نیاز دارند. آب انگور علاوه بر تامین کالری مورد نیاز، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز تامین می کند. بنابراین مصرف آب جو و انگور را می توان در وعده های غذایی به خصوص صبحانه گنجاند.

طرز تهیه آرد و روغن از آرد کنجد

تهیه ارده: کنجد خمیر شده را ارده می گویند. برای درست کردن ارده ابتدا باید کنجد را خیس کنید تا پوست نازک سیاه یا قهوه ای آن به راحتی جدا شود. در مرحله بعد کنجد سفید و پوست کنده را در آسیاب بریزید تا خمیر نسبتاً نرمی به دست آید. این خمیر را ارده می نامند.

تهیه روغن ارده: روغن ارده یا روغن کنجد از ارده تهیه می شود. این روغن از حرارت دادن و سرخ کردن کنجد و سپس آسیاب کردن آن به دست می آید. به عبارت دیگر روغن ارده طوس از کنجد بو داده و روغن کنجد فشرده سرد مستقیماً از کنجد خام به دست می آید. برای تهیه روغن کنجد پرس سرد از فشار روی دانه های کنجد استفاده می شود و استخراج از دانه های روغنی تنها یک روش مکانیکی است که در آن از هیچ گونه افزودنی یا فرآوری در دانه کنجد استفاده نمی شود.

کالری برنج و آب انگور

همانطور که گفته شد، میزان تغذیه آب انگور تقریباً برابر با میوه انگور است. اما برخی از ویتامین های حساس به حرارت در اثر حرارت از بین می روند تا آب میوه تهیه شود. آب انگور نسبت به انگور کالری بیشتری دارد و مقدار کم آن انرژی زیادی را در بدن جذب می کند. برخلاف نظر سازنده، این آب میوه رژیمی نیست و افراد چاق و دیابتی نباید از آن استفاده کنند. اما کودکان و نوجوانان در حال رشد، افراد بسیار لاغر و بیمارانی که در اثر بیماری یا جراحی ضعیف شده اند باید این غذای مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید  تولید شیر گاو 10٪ افزایش یافت - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

عوارض و مضرات آرد کنجد

آرد کنجد با همه مزایا و خواصی که دارد دارای معایبی است که برای برخی افراد عوارضی را برای سلامتی به همراه دارد:

برخی از افراد در صورت مصرف بیش از حد Erde به آپاندیسیت مبتلا می شوند.

مصرف دانه های کنجد می تواند کیسه های دردناکی به نام دیورتیکولیت در دیواره داخلی روده بزرگ ایجاد کند. در نتیجه باعث درد شکم، یبوست و … می شوند.

مصرف مداوم و زیاد کنجد باعث آسیب به روده بزرگ می شود.

آنافیلاکسی نوعی حساسیت است که در اثر مصرف دانه کنجد ایجاد می شود. علائمی مانند خس خس سینه، فشار خون پایین، گرفتگی قفسه سینه و غیره. آنها در فرد ایجاد می شوند و گلو و مجاری تنفسی را می بندند. همچنین، آنافیلاکسی شدید می تواند منجر به خفگی و مرگ شود.

مصرف زیاد ارده منجر به عدم تعادل هورمونی، افزایش چربی پوست و خشک شدن فولیکول های مو می شود. به همین دلیل باعث افزایش ریزش مو و گاهی طاسی می شود.

استفاده زیاد از ارده باعث ایجاد جوش در پوست می شود که با خارش و قرمزی همراه است.

استفاده زیاد از ارده باعث اسهال و شل شدن مدفوع می شود.

ارده طبع گرمی دارد و افراد خشمگین هنگام مصرف آن راش در صورت و بدن ایجاد می شود و در این افراد باعث غلیظ شدن صفرا نیز می شود.

نحوه نگهداری روغن کنجد و آرد

برای به دست آوردن بسیاری از مواد مغذی از کنجد و روغن کنجد، باید اصول صحیح نگهداری آنها را بدانید. از آنجایی که این مواد سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوای گرم و نور منجر به اکسیده شدن چربی های مفید خود می شوند. بنابراین ارده و سایر فرآورده های کنجد باید در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *