چرا ایران به اسرائیل حمله نکرد | حمله ایران و حزب الله به اسرائیل + فیلم


Capture 7

موضوع اینکه چرا ایران به اسرائیل حمله نکرده است، چندین عامل پیچیده و متعددی را در بر می‌گیرد:

1. محاسبات سیاسی: ایران و اسرائیل هر دو در صحنه جهانی و منطقه‌ای دارای منافع و allies خاص خود هستند. حمله به اسرائیل می‌تواند تبعات سیاسی جدی برای ایران داشته باشد.

2. دستگاه نظامی و امنیتی: ایران به لحاظ نظامی خود را در وضعیت مناسبی می‌بیند، اما به خوبی می‌داند که اقدام نظامی علیه اسرائیل ممکن است به جنگی گسترده و ناخواسته کشانده شود که عواقب آن می‌تواند برای کشور پرهزینه باشد.

3. دیپلماسی و تعاملات بین‌المللی: ایران به دنبال حفظ روابط خود با برخی از کشورها و گروه‌های منطقه‌ای است و حمله به اسرائیل می‌تواند این روابط را تحت‌الشعاع قرار دهد.

4. استراتژی‌های غیرنظامی: ایران در بسیاری از موارد از راه‌های غیرنظامی و نفوذ غیرمستقیم استفاده می کند مانند حمایت از گروه‌های نیابتی در منطقه استفاده می‌کند تا اهداف خود را دنبال کند، به‌جای رویارویی مستقیم.

5. نظارت و گزینه‌های دفاعی: اسرائیل نیز به‌عنوان یک قدرت نظامی پیشرفته به شدت بر توانایی‌های دفاعی خود تأکید دارد و هرگونه حمله‌ای ممکن است به تلافی‌جویی‌های شدید منجر شود.

این ترکیب از عوامل اقتصادی، نظامی و سیاسی به ایران این امکان را می‌دهد که به دنبال راه‌حل‌های دیگر باشد و به‌جای درگیری نظامی، از ابزارهای دیپلماتیک و غیرنظامی برای تأمین منافع خود استفاده کند.

انفجار مهیب در سرزمین های اشغالی؛ حماس بازهم صهیونیست ها را غافلگیر کرد

🔹️رسانه های صهیونیست با اعلام صدای انفجار مهیب در مرکز این کشور، از حمله موشکی حماس و ناتوانی سامانه های دفاعی اسرائیل در شناسایی و مقابله با آن خبر دادند

بیشتر بخوانید  وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی در تنگه باب المندب

🔹️یکی از مقامات ارشد حماس به شبکه الجزیره گفت: ما موشک ها را از منطقه ای که در آن حضور گسترده سربازان اسرائیلی وجود دارد به سمت تل آویو پرتاب کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید