مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا امروز کسی نمی خواهد آیت الله رئیسی کابینه ای جوان تشکیل دهد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گروه سیاسی آژانس فارس – یادداشت مهمان؛ مهدی جهان تیگی ، کارشناس سیاسی: چرا امروزه تقاضای جدی فعالان سیاسی و حتی ارزش جوان کشور از آیت الله رئیسی برای تشکیل دولت جوان و به ویژه استخدام جوانان به عنوان وزیر وجود ندارد؟! حتی در شرایطی که چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 ، برخی از مشاهیر جوان حزب اللهی! همچنین ، تعداد قابل توجهی از فعالان ارزشی جوان مهمترین مأموریت را برای ایجاد فشار برای تشکیل دولت جوان حزب الله انجام داده اند. کار بر روی این درخواست به جایی رسید که برخی جوانان را دلیل درست بودن در برابر سایر نامزدهای انقلابی می دانستند.

برخی ممکن است بگویند که این کاملاً طبیعی است ، زیرا برای برخی از کاندیداهای جوانی که نمی خواستند رئیس جمهور شوند یا در انتخابات شرکت نکردند ، بنابراین درخواست دولت جوان حزب الله دیگر معنایی ندارد یا بی فایده است. پاسخ این س isال این است که آیا درخواست دولت جوان حزب الله ایده آل و گفتمان مطلوبی بوده است یا ابزاری سیاسی و تبلیغاتی است که تنها در صورت رئیس جمهور شدن شخص مورد نظر ما قابل پیگیری است. بنابراین توجیه این افراد پذیرفته نیست.

از طرف دیگر ، برخی ممکن است بگویند گزینه های جوان یا نامزدهای آنها ممکن است در معرض وزیر شدن باشند! این بهانه ای بدتر از گناه است! آیا جستجو و گفتمان دولت حزب الله باید با اجرای گزینه ای که در نظر داریم خاتمه یابد یا هدف کل دولت جوان شدن است؟ اما واقعیت چیست؟

بیشتر بخوانید  نزول دلار در سایه میانجی‌های عرب

حال ، اگر از بسیاری از مردم بپرسید که چرا خواسته های دولت جوان حزب الله از آقای رئیسی را دنبال نمی کنید ، آنها پاسخ خواهند داد که اگرچه آقای رئیسی جوان نیست ، اما صحیح ترین آنها چهره هایی هستند و با سابقه کار جهادی نشان داده اند که کابینه ای قدیمی و خسته تشکیل نخواهند داد.

اکنون که شور و هیجان انتخابات ریاست جمهوری فروکش کرده است ، این فرصت خوبی برای آسیب شناسی آسیب های برخی از دوستان ارزشمند در درخواست دولت جوان حزب الله است و به نظر نمی رسد موارد زیر باشد:

1- مشکل اصلی کسانی که از دولت جوان حزب الله به عنوان گفتمان مطلق انتخابات ریاست جمهوری پیروی می کردند این بود که جوانان را به سن و سال تعبیر می کردند ، اگرچه بعداً رهبری نمونه بارزی از مردی مانند شهید کاظم سلیمانی را نشان داد. که منظور آنها فقط سن نبود ، بلکه راه خود را ادامه داده و اصرار داشتند. به طور خلاصه ، عدم جامعیت موضوعات مطرح شده توسط مدیریت همیشه یکی از آسیب های دائمی بخشی از جریان ارزش بوده است.

2- اکنون که شخصیت برجسته ای از جبهه انقلاب ، مانند آیت الله رئیسی ، با سن بیش از شصت سال ، در حال تشکیل کابینه دولت جدید است ، میزان رضایت و امید بسیار زیاد است. حالت خوبه ما به خوبی می دانیم که دنیای سیاست ، حاکمیت و رقابت انتخاباتی نمی تواند با پیشنهادی مانند “جوان بودن” و ده ها شاخص دیگر روبرو شود و باید منافع دیگر را نیز در نظر گرفت. . آیا او خبره ای است که اکنون “سن” آقای رئیسی را ضعف خود بداند و آن را بیان کند؟! از طرف دیگر ، ممکن است تعداد کمی باشند که بگویند ما همچنان برای ایجاد یک دولت و یک رئیس جمهور جوان فشار می آوریم ، اما سکوت اختیار کرده ایم و می توانیم مصالح کشور ، شرایط و نیازهای صلح را تأمین کنیم یا حتی به دولت جدید کمک کنیم! همه این گفته ها ، اگر درست باشد که بگذارید تصور کنیم این تأییدی است که در نظر گرفتن منافع و شرایط کشور ممکن است بر اصرار بر برخی از پیشنهادات سیاست های فردی ما مقدم باشد و شرایط هر انتخابات ممکن است با تعداد زیادی از علایق موجود همراه باشد.

بیشتر بخوانید  عکس مادر زن جوان پیمان قاسم خانی در عروسی

3- برخی از ما باید بپذیریم که اصرار ما بر دولت جوان حزب الله دیگر یک گفتمان نبود و آلوده رقابت سیاسی ، انتخاباتی و به طور واضح تر ، یک بازی قدرت بود. اشتباه این افراد ، که دولت جوان حزب الله برای آنها قدرت گرفتن یا وسیله ای برای کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بود ، بسیار بدتر از کسانی است که شکست خوردند. در قالب از نظر تحلیلی و ذهنی ، آنها درک کاملی از برنامه دولت جوان حزب الله توسط رهبر انقلاب دارند.

4- خوب است که جنبش جوان حزب اللهی از گرمای انتخابات ریاست جمهوری فاصله بگیرد ، به مواضع و اقدامات خود و به ویژه در مورد استدلال های خود بیندیشد ، سایر نامزدها را درست یا غلط بداند و با قضاوت در مورد کلاه های آنها ، نقاط ضعف. برای درک بهتر و حفظ تجربه سیاسی ارزشمند برای آینده آنها.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *