چای کهنه درست نکنید!


حیف چای کهنه یا دم کرده برای سلامتی بدن!

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید عوارض مصرف چای دم کرده و کهنه آن ها ملاقات می کنند.

حیف چای کهنه یا دم کرده برای سلامتی بدن!

دست نگه دارید، هرگز چای کهنه ننوشید!

آیا چای دم کرده، ساشه و چای آماده مضر هستند؟

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در بین ایرانیان است که مصرف آن قوانین و اصول خاصی دارد که همه آن را نمی دانند. کسانی که در طول روز بیش از 3 فنجان چای مصرف می کنند باید بدانند که چای کهنه مواد سمی در بدن تولید می کند و عواقب جبران ناپذیری دارد.

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای کهنه باعث تولید سموم در بدن می شود و خطرات خطرناکی را به همراه دارد. چایی که بیش از 10 دقیقه دم شود کهنه محسوب می شود و نوشیدن این چای کهنه باعث افزایش خستگی در انسان می شود.

یکی دیگر از پیامدهای چای کهنه، تحریک معده و ترشح زیاد اسید معده است که باعث اسیدی شدن محیط داخلی معده می شود و فرد را مستعد ابتلا به زخم معده می کند. پس بیشتر از 10 دقیقه چای درست نکنید.

امروزه نوشیدن چای کیسه ای به دلیل سهولت در تهیه بسیار رایج شده است. این نوع نوشیدنی به دلیل افزودنی هایی مانند رنگ و اسانس به هیچ وجه توصیه نمی شود. مصرف طولانی مدت این نوع چای می تواند منجر به مشکلات گوارشی و رفلاکس معده شود.

 عوارض مصرف چای کهنه

چه کسانی مجاز به نوشیدن چای سبز نیستند؟

این امر در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز صدق می کند که باید خودتان آن ها را از مواد گیاهی تهیه کنید. پزشکان توصیه می کنند به جای نوشیدن چای یا چای کیسه ای از روش پخت سنتی که توسط خود فرد انجام می شود و موارد لازم را اضافه می کند، استفاده شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و فواید این دارو جهت درمان عفونت قارچی

 عوارض مصرف چای کهنه

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید