مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چای رویبوس ( Roiibos ) و ۱۵خاصیت فوق العاده آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چای ریبوس چیست ؟


چای رویبوس چند صد سال است که در آفریقای جنوبی کشت می شود. چای رویبوس از برگ گیاه Aspalathus Linearis استخراج می شود. با این حال، برگ ها توسط یک گیاه شناس به نام کارل هیبرگ در سال 1772 کشف شدند.


تولید چای Rooibos دوباره توسط بنجامین گینسبرگ، تولید کننده چای روسیه آغاز شد. تا سال 1904، بنجامین این چای را به عنوان چای کوهی تولید کرد و جایگزین سالمتری برای چای کافئین معرفی نمود.


چای Rooibos بعد از جنگ جهانی دوم، شهرت فراوانی به دست آورد، زیرا حمل و نقل چای از دیگر کشورهای آسیایی مشکل بود. چای رویبوس به دلیل قیمت بالای دانه ها و برگ هایش، کمتر محبوب بوده است. اکثر تولید این چای در یک منطقه خاص آفریقای جنوبی متمرکز شده است.


این چای دارای خواص درمانی بسیاری از جمله شامل بهبود عملکرد قلب، پیشگیری از سرطان، مدیریت و پیشگیری از دیابت، حمایت از هضم سالم، جلوگیری از التهاب، ساخت استخوان های قوی تر، کاهش وزن، کم کردن سرعت فرآیند پیری، درمان فشار خون، کمک به داشتن پوستی سالم ، مبارزه با شوره سر و برای بهبود عملکرد کلیه مناسب است.

در این رابطه بیشتر بدانید: چای سفید چیست ؟ ۲۷ خاصیت بی نظیر چای سفید کدامند ؟


جدول تغذیه چای رویبوس :















خصوصیت

مقدار ارزش غذایی

در هر 200 میلی گرم چای رویبوس

آهن

0.07 میلی گرم

پتاسیم

7.12 میلی گرم

روی

0.04 میلی گرم

منگنز

0.04 میلی گرم

مس

0.07 میلی گرم

کلسیم

1.09 میلی گرم

سدیم

6.16 میلی گرم

منیزیم

1.57 میلی گرم

فلوراید

0.22 میلی گرم


خواص بی نظیر چای Roiibos یا رویبوس



1. سلامت قلب :


رژیم غذایی می تواند در مورد سلامت قلب و عروق شما بسیار متفاوت باشد. در مطالعه ای که انجمن پزشکی کره انجام داد نشان داد که چای Rooibos تأثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد، زیرا این امر باعث می شود تا سطح هورمون را متعادل نگه دارد و باعث آزاد شدن هورمون های بیش از حد از غده آدرنال شود. این می تواند فشار خون بالا را از بین ببرد. چای Rooibos حاوی نیتروفاژین و آسپالاتین است که ترکیبات شیمیایی شناخته شده برای التیام التهاب در سیستم عروقی است و به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند.


2.چای رویبوس ضد سرطان است :


چای Rooibos می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. این شامل کورستین است که یک ترکیب شیمیایی مبتنی بر گیاه است که در فرم کپسول به بیماران مبتلا به سرطان داده می شود. این باعث افزایش سلامتی و رشد سلول ها و مبارزه با سلول های رادیکال های آزاد و همچنین تعمیر DNA شده و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود و رشد تومور را مهار می کند. چای Rooibos می تواند به تولید آنتی بادی هایی که سیستم ایمنی را قوی تر می کنند کمک کند.


3. مدیریت و پیشگیری از دیابت :


تحقیقات انجام شده توسط مجله طب سنتی و مکمل نشان می دهد که چای Rooibos دارای ترکیباتی است که اثرات درمانی بر روی دیابت و بیماری های قلبی دارند. چای Rooibos دارای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که سلامت پانکراس را تقویت می کنند. همچنین به جلوگیری از سرطان لوزالمعده کمک می کند و سطح قند خون را در حد متوسط حفظ می کند.


4. چای رویبوس و هضم سالم :


هضم سالم ضروری است و غذا می تواند تفاوت زیادی در عملکرد سیستم گوارش ما ایجاد کند. با روند غذاهای فرآوری شده، سیستم گوارش ما به غذاهای سالم مغذی نیاز دارد تا سلامت روده را ارتقا بخشد. چای Rooibos به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم درمانی برای قرن ها در درمان اسهال و دیگر مشکلات معده مفید بوده است. این امر باعث بهبود عملکرد روده می شود .


5. خواص ضد التهابی :


چای Rooibos دارای خواص ضد التهابی بالا است و التهاب شناخته شده است که باعث بسیاری از بیماری ها در بدن می شود که می تواند حاد یا مزمن در طبیعت. التهاب مربوط به بیماری های پوستی، درد مفصل و مشکلات قلبی است.


چای Rooibos دارای کورستین بالا است، کورستین فلاونوئیدی است که به التیام التهاب کمک می کند و مانع از هرگونه بیماری ناشی از آن می شود. این ثابت شده است که در درمان بیماری های قلبی مانند سرخرگهای سخت و سایر شرایط بهداشتی مانند زخم و سندرم خستگی مزمن مفید بوده است.


خواص چای ریبوس


6. چای رویبوس باعث ایجاد استخوان های قویتر می شود :


چای Rooibos حاوی ترکیبی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این می تواند به افزایش فعالیت استئوبلاست کمک کند که تراکم استخوان را حفظ می کند. علاوه بر این، حاوی لووتیولین است دارای آنتی اکسیدان های قوی هستند و تراکم استخوان ها را تقویت می کنند.


7. از دست دادن وزن :


چاقی علت بسیاری از بیماری هاست و نگه داشتن وزن برای حفظ سلامت کلی ضروری است. پلی فنول بسیار عالی در سوزاندن چربی شکم و فلاونوئیدها در چای Rooibos در واقع می تواند به شما کمک کند تا از افزایش وزن خلاص شوید.


8. چای رویبوس و خواص ضد پیری :


چای Rooibos یک روش عالی برای کاهش ظاهر چین و چروک و لکه های قرمز است. با افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی، می توانید از پیری زود رس جلوگیری کنید.


9. درمان فشار خون :


فلاونوئیدها و پلی فنول های موجود در چای Rooibos در حفظ فشار خون و همچنین حفظ شریان ها از سموم برای تقویت جریان کافی از خون به قلب موثر است. حفظ فشار خون برای جلوگیری از بیماری های قلبی ضروری است.


10.چای رویبوس ضد حساسیت است :


چای Rooibos دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و آرامش بخش است که برای آرام کردن و حفظ سلامت بدن حیاتی است. این چای در درمان اگزما، برونشیت و همچنین آسم مفید است.


11. چای رویبوس برای داشتن پوستی سالم بنوشید :


Rooibos غنی از آنتی اکسیدان هاست که پوست را از آلرژی های مضر و مشکلات پوستی محافظت می کند. در مطالعه ای نشان داده است که نوشیدن این چای گیاهی می تواند شما را از نشانه های سرطان پوست دور کند. همچنین برای حفظ آرامش پوست و کاهش خطر ابتلا به التهاب بدن مفید است.


12.مبارزه با شوره سر :


آیا می دانستید که می توان از این چای به عنوان یک ماده شستشو دهنده استفاده کرد این چای در حالی که فولیکول های مو را حفظ می کند برای پاک کردن شوره سر مناسب است.


13.بهبود سلامت کلیه ها :


وظیفه کلیه هاسم زدایی از بدن است اما در بعضی موارد ممکن است سموم و مواد معدنی بیش از حد که به سنگ کلیه تبدیل می شوند و یا دیگر پیامدهای دیگری نیز داشته باشند. چای Rooibos خواص دیورتیک و ضد التهابی دارد. این باعث می شود به عنوان محرک برای دفع سموم و از این رو برای بیماران سنگ کلیه مورد استفاده قرار گیرد.


14. جایگزین سالم برای کافئین :


کافئین در بسیاری از چای های سالم وجود دارد و برای مبارزه با اضطراب و استرس مصرف می شود. چای Rooibos یک جایگزین سالم برای چای حاوی کافئین است و می تواند به راحتی توسط بیماران مبتلا به اضطراب مصرف شود. در بعضی از مطالعات، تأثیر مثبتی بر بیماران اسکیزوفرنی داشته است.


15. مانند نیروگاه تغذیه ای عمل می کند :


یکی دیگر از چیزهای بسیار شگفت انگیز در مورد چای Rooibos این واقعیت است که می توان آن را به عنوان مکمل پیش تمرین برای تقویت انرژی و بهبود عملکرد ذهنی مصرف می شود. نوشیدن یک فنجان 45 دقیقه ای قبل از زمان استراحت می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند و شما را به یک جلسه تمرین خوب آماده کند.


divider


بیشتر بخوانید :


راجب خواص شگفت انگیز تمبرهندی چه می دانید؟


13 خاصیت باورنکردنی انگور قرمز


11 خاصیت معجزه آسا روغن هسته گیلاس


آیا خواص انگور بر سلامت قلب را میدانید؟


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .


ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی


بیشتر بخوانید  قفل فک چیست؟ همراه با درمان او
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *