چاپ جدید فصلنامه تحلیلی گروه مالی فارابی منتشر شد – اخبار برای سازمان ها و شرکت ها – اخبار از بازار تسنیم


چشم انداز اقتصاد ایران و جهان در آخرین فصل تحلیلی گروه مالی فارابی با عنوان “مگسون” منتشر شد. این شماره مهمترین رویدادهای بازارهای مالی و تأثیر آنها بر آینده بازارها را تحلیل می کند. طی این سه ماه ، رویدادهای مهم داخلی و بین المللی و عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد ایران با رویکرد تحلیلی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتند.

گزیده هایی از فصل تحلیلی و اقتصادی گروه مالی فارابی چه کسی در مورد بازارهای مختلف مالی تحقیق می کند. از نظر تحلیلی ، این سه ماهه مهمترین شاخص های تأثیرگذار بر بازارهای مالی را بررسی می کند و بر اساس آنها ، آینده این بازارها را ارزیابی می کند.

ماکسون اطلاعات و تجزیه و تحلیل قابل قبولی برای فعالان و علاقمندان به مسائل اقتصادی دارد. در طول این سه ماه ، تجزیه و تحلیل شامل “بررسی قیمت ارز و “انتظارات تورم” ، “کسری بودجه دولت” ، “پیش بینی های رشد پایه پولی و نقدینگی” ، “شرح وضعیت بازار سرمایه” ، “بررسی بازارهای طلا و مسکن”.

در این سه ماهه تحلیلی وضعیت بازار سرمایه بررسی می شود. تحلیلگران ماکسون معتقدند که علی رغم کاهش شدید ارزش اکثر شرکت های ذکر شده ، هنوز گزینه های جذاب سرمایه گذاری وجود دارد که در این شماره نمونه کارهایی از بهترین سهام بازار را در شرایط فعلی تجزیه و تحلیل می کنند.

قیمت ارز این یکی از مواردی است که تأثیر زیادی در اقتصاد کشور دارد. در این شماره از Maxon ، سناریوهای مختلف قیمت ارز در سال 1400 توصیف شده است.

وضعیت بازار مسکن موضوع مهم دیگری است که در مگسون به آن پرداخته شده است. نرخ دلار در مسکن در استان تهران به 1250 دلار رسیده است و برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به رویکرد فعلی قیمت ارز باید به زودی انتظار رکود در بازار مسکن را داشته باشیم. با این وجود ، به دلیل نزدیک بودن به فصل تجارت مسکن ، در کوتاه مدت انتظار نمی رود قیمت برای بازار کاهش چشمگیری داشته باشد. بخش تجزیه و تحلیل بازار مسکن ماکسون سناریوهای مختلفی را برای آینده این بازار ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  اجرای طرح رصد و توزیع هوشمند مواد پتروشیمی بصورت آزمایشی از هفته آینده

کارشناسان پیش بینی می کنند که نرخ سود سپرده های بانکی در سال 1400 به دلیل سیاست های بانک مرکزی ، عدم جذابیت بازارهای دارایی و کاهش تورم ممکن است در محدوده فعلی ثابت باشد و حتی اندکی کاهش یابد ، اما در طولانی مدت به دلیل مشکلات ساختاری شبکه بانکی . قابل افزایش است.

برنامه زمان بندی برای انتشار اوراق قرضه دولتی برای سال 1400 دقیق است. اگرچه در کوتاه مدت ، با توجه به شرایط اقتصادی ، بانک ها در محدوده نرخ بهره تا سررسید 20٪ متقاضیان هستند ، اما فشار بیش از حد بر انتشار اوراق قرضه می تواند منجر به مشکلات عمده ای مانند افزایش نقدینگی شود. در ابتدای این فصل برنامه انتشار اوراق قرضه دولتی و تأثیرات آن بر اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است.

با بارگیری فایل رایگان ماکسون با کلیک روی می توانید تحلیل و اطلاعات دقیق تری در مورد اقتصاد ایران و جهان کسب کنید. این ارتباط بگیر

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید