چادرملو به دنبال دستیابی به 5 طرح دانش بنیان



جی. داوودآبادی مدیرعامل مدیریت توسعه فناوری صنعتی کانسار در گفت وگویی درباره اهداف این شرکت در استفاده از فناوری های نوین و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی گفت: این شرکت در تلاش است تا تحول بزرگی در دستیابی به فناوری های نوین در ساخت و ساز ایجاد کند. هدف ماشین آلات داخلی افزایش بهره وری، کاهش مصرف انرژی و از همه مهمتر قطع وابستگی به کشورهای خارجی و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان، صنعتگران و مراکز علمی است.

وی افزود: شرکت صنایع کانسار با حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت ماشین سازی اراک با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و با بهره گیری از فناوری های روز و مدیریت اصولی، در پر چالش ترین حوزه های پروژه های صنعتی و معدنی، بومی سازی حساس ترین پروژه ها حوزه های دانش تجهیزات.» صنایع معدنی و تولیدی مرتبط علاوه بر مدیریت ساخت و استفاده از ظرفیت داخلی، به طور خلاصه ساخت و تولید ماشین آلات و تجهیزات و توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار خود دارد. .

داوودآبادی تصریح کرد: بر اساس اولویت های اصلی تبیین شده توسط مدیرعامل چادرملا در سال تولید، بر اساس دانش و اشتغال زایی، 5 پروژه دانش بنیان شامل طراحی و ساخت تجهیزات جدید معدن IPCC – ساخت پنل های خورشیدی – ساخت ماشین آلات عمیق و تجهیزات حفاری 2500 متر – احداث آسیاب گلوله برای فرآوری و ساخت واگن های باری لبه بلند در دستور کار قرار گرفت و تاکنون به نتایج قابل قبولی دست یافته ایم.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | رونمایی دیدنی از کراس اوور جدید و جذاب کرمان موتور

مدیرعامل این کانسار همچنین بر اهمیت داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت معدن کشور با بهره گیری از ظرفیت های فنی و مهندسی موجود در بستر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داخلی تاکید کرد. از یک سو انتقال دانش تجهیزات و ماشین آلات تولیدی با تکنولوژی تولید بالا از شرکت های مطرح خارجی در چارچوب همکاری مشترک گفت: اسلام از طریق داخلی سازی تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته صنعت معدن به گونه ای است که با توجه به ابرقدرت های تروریستی، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای کار واحدها و پروژه های عمرانی چادرملا، با تکیه بر ظرفیت های دانش و زیرساخت های تولیدکنندگان داخلی به موقع و جلوگیری از خروج ارز از کشور و بدون وابستگی به بیگانگان.

وی مهمترین چالش در افزایش اکتشاف ذخایر پنهان کشور و ناتوانی در افزایش ظرفیت تولید فولاد در راستای اهداف افق 1404 را عدم دسترسی به فناوری های جدید اکتشاف عمیق عنوان کرد و افزود: حفاری های قدیمی سطحی است. از این رو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تامین 8 دستگاه حفاری تا عمق 2500 گام‌های مهمی برای اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و به طور کلی در سراسر ایران برداشته است که البته این تعداد پاسخگوی نیاز پروژه‌های تحقیقاتی معدن نیست. چالش بزرگی برای کشور خواهد بود. از این رو فاز طراحی و تولید دستگاه حفاری عمیق در این شرکت آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید