چابهار و یاسک میزبان استراتژیک ترین پروژه های توسعه / نفت و تجارت ایران در سواحل مکران + فیلم – اخبار از سیستان و بلوچستان – اخبار از استان های تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سواحل مکران؛ پایانه های نفتی جاسک با ظرفیت ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت در کنار سه حوزه شناور با ظرفیت صادرات 3 میلیون بشکه در بندر نفت جاسک در حال ساخت است.

شرکت نفت و گاز پارس ، کارفرمای حمل و نقل نفت ایران به جاسک ، می گوید که پایانه های نفتی هنوز کامل نشده اند اما خط انتقال 1000 کیلومتری گوره به جاسک و یکی از قطب های شناور صادرات نفت راه اندازی شده است و ایران اکنون صادرات دارد 350 هزار بشکه نفت برای اولین بار در تاریخ. خلیج فارس صادرات داشته است.

بندر نفتی جاسک و بندر تجاری چابهار از هم اکنون میزبان استراتژیک ترین پروژه های توسعه جمهوری اسلامی ایران برای شکل دادن به آینده اقتصاد و تجارت ایران و دوستان ایران هستند. خلیج فارس نشان داده شده است محدود و آسیب پذیر است و عمان و سواحل استراتژیک مکران بهترین گزینه هستند.

شورای توسعه سواحل مکران در دولت تشکیل شده و شورای این شورا گفته است که 48 پروژه استراتژیک و ابر پروژه در این سواحل در حال اجرا است. مهمترین پروژه های عملیاتی شامل فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با 15 میلیون تن تخلیه و بارگیری و صادرات نفت از جاسک با ظرفیت یک میلیون تن است.

از مهمترین پروژه های در دست اقدام می توان به راه آهن چابهار – زاهدان – سرخس ، فولاد مکران ، پتروشیمی مکران ، ساخت صنایع تکمیلی کشاورزی و آب شیرین کن های صنعتی ، صنایع و مهندسی مکانیک و راه سازی و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  ایستگاه پایانی فصل بیستم ؛ آیا مسجد سلیمانی در لیگ باقی مانده است؟

مکران آینده ایران و همسایگان و دوستانش است ، اما پروژه های استراتژیک آن کند است و به کندی پیش می رود.

مناطق دریایی ، استان سیستان و بلوچستان ، منطقه آزاد چابهار ، استان هرمزگان ، نفت ایران ،

انتهای پیام / 395 / ت

دیدگاهتان را بنویسید