پیگیری حجاج ایرانی به عراق در محرم و صفر



علیرضا رشیدیان با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت طی نامه های هفتگی به سازمان حج و عبادت اعلام کرده است که با اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات موافقت کرده است ، افزود: هفته گذشته ، قبل از برگزاری مراسم در عرفه ، معاون در سفر به عراق ، وی و وزیر گردشگری عراق در مورد مفاد کلی تفاهم نامه بحث و گفتگو کردند ، اما به دلیل وقفه 10 روزه در عراق ، تصمیم بر این شد که گفتگوهای اعزام زائران ایرانی پس از تعطیلات ادامه یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه وقتی اعزام زائران رسماً بسته می شود ، برخی از افراد با ویزای غیر زیارتی به طور غیرقانونی سفر می كنند كه این امر هزینه های زیادی را به زائران تحمیل كرده است.

رئیس سازمان حج و عبادت گفت: در صورت امکان از سرگیری اعزام زائران به عتبات عالیات با رعایت اقدامات بهداشتی ، هزینه های زائران نیز کاهش می یابد.

رشیدیان در سخنرانی خود در تلویزیون درباره مردم در زیارت تمتع و عمره گفت: در حال حاضر حدود 1.5 میلیون نفر در انتظار حج هستند و پنج میلیون و 800 هزار نفر در انتظار عمره هستند. بنابراین ، در حال حاضر هیچ ثبت نام جدیدی برای حج و عمره وجود ندارد.

عربستان سعودی درباره عمره پیام مثبتی به ایران ارسال کرده است

رشیدیان با اشاره به مذاکرات با عربستان سعودی و شرایطی که ایران برای بازگشت به عمره تعیین کرده است ، اظهار داشت: امیدواریم طرف سعودی حج عمره را بعد از حج شروع کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتح نواب ، سخنگوی رهبر عالی حج و زیارت ، که در این مذاکرات حضور داشت ، از عملکرد عربستان سعودی در برگزاری حج محدود به منظور از سرگیری اعزام حجاج ایرانی به عمره انتقاد کرد. در حالی که کشور میزبان هنگام دریافت ایرانی زائران عمره ، امیدواریم که این سفر از سر گرفته شود ، اما این به تصمیم کارمندان دولت بستگی دارد ، در هر صورت سازمان حج و عبادت آماده این کار است.

بیشتر بخوانید  توزیع 110،000 پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر در فارس - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

47237

دیدگاهتان را بنویسید