پیش شرط کاهشی شدن قیمت دلار



آنچه دیگران می خوانند:

چراغ سبز نرخ حواله درهم به دلار در روزهای اخیر سطح انتظارات از حساب های آمریکا در تهران را افزایش داده است.

درهم به سقف جدیدی رسیده است

قیمت درهم دیروز به بالاترین حد خود رسید و به همین دلیل نرخ دلار نیز افزایش یافت و در شرایط فعلی برخی فعالان بازار معتقدند تا زمانی که بازار ساماندهی نشود، آشفتگی بازار کنترل نخواهد شد.

البته از نگاه تحلیلگران ارزی، نوسانات فزاینده نرخ ارز اخیرا دلایل مختلفی دارد و یکی از دلایل اصلی آن خروج سرمایه از کشور، نرخ تورم، افزایش نقدینگی، کنترل دقیق است. قیمت ارز در بازارهای مرزی، تنش های سیاسی غرب و تهران.

پیام یک شبه آمریکا به بازار دلار

شب گذشته خبرگزاری های داخلی ایران گزارش دادند که خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شده است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته اورانیوم غنی شده 84 درصد را در ایران کشف کرده اند.

این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی‌شده را کشف کرده‌اند که کمتر از حد نصاب لازم برای سلاح‌های هسته‌ای است.

این رسانه مدعی است که این بالاترین سطحی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا به امروز در ایران شناسایی کرده‌اند و تمرکز (۸۴ درصد) تنها ۶ درصد کمتر از سطح مورد نیاز برای تسلیحات است که این ادعا با واکنش فوری ایران و ایران مواجه شد. غرب. شب گذشته برخی معامله گران ادعای بلومبرگ را شوک یک شبه به بازار ارز آمریکا تعبیر کردند.

بیشتر بخوانید  نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی کیست؟

یک شبه افزایش قیمت دلار

گفته می شود که دلار در بازار شب گذشته در واکنش به این ادعا افزایش یافته است. در شرایط فعلی برخی فعالان ارزی معتقدند این ادعا می تواند باعث افزایش سطح تنش ها و افزایش تقاضای احتیاط در بازار ارز شود.این گروه ها از احتمال تداوم رشد قیمت دلار در بازار امروز صحبت کردند.

این در حالی است که اگر نرخ دلار در بازارهای نزدیک تهران آرام شود و از سوی دیگر بازارساز بتواند راهکاری برای نرخ درهم ارائه کند، می تواند تا حدودی قدرت سقوط را تقویت کند.


دیدگاهتان را بنویسید