پیش بینی قیمت موبایل بعد از اعمال قانون تهاتر



آنچه دیگران می خوانند:

پیش بینی قیمت موبایل پس از اعمال قانون نظافت

اخیرا خبری با عنوان «آجیل فروشی، واردات موبایل» در رسانه ها منتشر شده است. این خبر کوتاه واکنش های زیادی را برانگیخت. پیش بینی برخی کارشناسان حاکی از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت گوشی پس از اعمال این آیین نامه است. در این باره با دبیر انجمن واردکنندگان صحبت کنید سیار، تبلت و موبایل داشتیم. با ما همراه باشید.

امیر اساکی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و موبایل اپس در گفتگو با گسترش نیوز گفت: دستورالعمل اجرایی این مصوبه هنوز منتشر نشده است. مصوبه کارگروه هماهنگی ارزی و سیاست تجاری تهاتر ارز از هفته جاری صادرات میوه خشک با واردات بالای سیصد دلاری موبایل قابل اجراست. گوشی های اپل و سامسونگ سری N، S و Z موضوع صادرات ارزی خشکبار، سبزی و زعفران خواهند بود.

پرسیدن

تمیزی از طریق 6 صرافی قابل اعتماد

اساکی گفت: برای اجرای این مصوبه صادرکنندگان و واردکنندگان باید وارد مذاکره شوند. احتمالا به قیمتش نزدیکه واحد پول با خیال راحت موافقت کنید. در نهایت فرآیند تهاتر از طریق 6 صرافی مورد اعتماد بانک مرکزی صورت می گیرد.

وی افزود: انجمن واردکنندگان موبایل از دو نرخی شدن ارز و تغییر سیاست ارزی در روزهای پایانی سال حمایت نمی کند. این اقدام احتمالاً با حمایت صادرکنندگان خشکبار اجرایی خواهد شد. قیمت در بازار موبایل در اولویت بعدی است.

احتمالا در آینده قیمت گوشی را افزایش خواهد داد

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل تبلت دستگاه های تلفن همراه همچنین تاکید کرد: تاثیر این آیین نامه بر قیمت گوشی تلفن همراه در بازار به تفاوت نرخ ارز کالا و جنسیت ارز بستگی دارد. هر زمان که ارز صادراتی بیشتر از نصف ارز باشد، شاهد افزایش قیمت در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  روغن زیتون را کجا باید نگهداری کرد که بهترین کیفیت را داشته‌باشد؟

اساکی در پایان گفت: در صورت تامین منابع ارزی کشور و امکان استفاده از ارز نیمایی باید از ارز نیمایی استفاده کرد. در غیر این صورت تنها گزینه واحد پول برای صادرات است. افزایش گروه کالاها در ارز صادراتی این روند را تسهیل می کند. سایر کالاها مانند تلفن همراه نیز به تدریج مشمول این آیین نامه خواهند شد. سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت پالایش ارز صادراتی برای واردات کالاهای مصرفی است.

داستانی درباره آجیل فروشی و واردات موبایل

بر اساس آخرین گزارش ها صادرات خشکبار در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. متاسفانه تحریم ها مانع از بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات خشکبار شد. در نتیجه کارگروه هماهنگی سیاست ارزی صادرات ارز را تایید کرد آجیل با وارد کردن تلفن همراه پاک کنید. احتمال افزایش قیمت تلفن همراه به دلیل این آیین نامه مردم را نگران کرد. فاصله بین نرخ ارز صادراتی و نیمی از بازار حدود 8 تا 10 درصد است. در نتیجه گوشی هایی با افزایش قیمت در بازار عرضه خواهند شد. تنها فایده این تصمیم بازگشت ارز حاصل از صادرات خشکبار به کشور است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رسانه ها قبلاً در مورد ممنوعیت تلفن های بالای 600 دلار یا حتی 300 دلار صحبت کردند.

واکنش مردم به قانون جدید

اکثر مطالب منتشر شده در فضای مجازی حاکی از گرانی ها و شوک های قیمتی پس از اعمال این آیین نامه است. در ادامه به بررسی این واکنش ها خواهیم پرداخت.

  • انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد از هفته آینده واردات گوشی های هوشمند به ارزش بیش از سیصد (300) دلار به پایان می رسد. انحراف ارز حاصل از صادرات خشکبار امکان پذیر است. این تصمیم می تواند باعث شوک قیمتی در بازار شود. نتیجه و اصل این خبر، این جملات آخر را بفهم!
  • ما می خواستیم ماشین را به خارجی ها بفروشیم و با همان کیفیت ماشین خود جایگزین کنیم. طرح آنقدر خنده دار بود که ما به او خندیدیم و در افق ناپدید شدیم. الان برنامه داریم که آجیل جلوی موبایل بگذاریم، خدا را شکر در آجیل و تنقلات حرفی برای گفتن داریم. ما می توانیم ابزارهای ارتباطی و مجازی را تغذیه و وارد کنیم.
  • یعنی از هفته آینده به جای ارز نیمایی، ارز کله قوچی با واردات آیفون جایگزین می شود؟
  • زیرساخت های موبایل در کشور توسط دانشگاه دانش بنجان فراهم شد تا بتوانیم موبایل های پیشرفته ای مانند چین صادر کنیم. این ایده درستی است.


بیشتر بخوانید  معما؛ فقط یک نابغه می تواند هر 6 چهره مخفی در این تصویر را پیدا کند؟ + پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید