مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیش بینی قیمت دلار در زمستان ۱۴۰۰

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته توانست در مرز ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود و به سمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت کند، این درحالی است که این ارز چند روزی برای شکستن سقف مقاومت ۳۰۲۰۰ تومان تلاش کرده بود و تا آخرین روز پاییزی سال هم نتوانسته بود به فتح این سقف مقاومت دست یابد.

قیمت درهم نیز روز گذشته در ساعاتی از مرز ۸ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد و در نهایت با ۸ هزار و ۲۷۰ تومان بسته شد. 

تثبیت دلار بالای مرز یاد شده انتظارات افزایشی را در میان معامله گران فنی بالا برد. در شرایط کنونی به نظر می رسد اسکناس آمریکایی تنها زمانی دچار افت معنادار خواهد شد که محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی را از دست بدهد. در این میان تحلیل گران فنی نیز باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد، باید انتظار افزایش ارزش بیشتر دلار را داشت.

سیگنال آمریکا به قیمت دلار؟

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که مذاکرات فعلی با تهران ممکن است طی چند هفته به پایان برسد. سالیوان در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان پایان این ضرب‌الاجل گفت: «چندین هفته». 

همین موضوع موجب شد که بخشی از خریداران احتیاطی به بازار بازگردند. از نگاه شماری از معامله گران ارزی لحن آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران تندتر شده است. 

بیشتر بخوانید  شاخص کل بورس نیاز به استراحت دارد! -

سالیوان همچنین  سه سناریوی کوتاه‌مدت احتمالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را در این جلسات ترسیم کرد:

-توافقی طی چند هفته آینده برای بازگشت و انطباق کامل با توافق ۲۰۱۵، که او شک داشت به دست آید.

-توافق موقت “توقف در برابر توقف” برای جلوگیری از تسریع بیشتر برنامه های ایران.

-عدم توافق و تحریم و فشار جدید بر ایران.

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار  در بازار ارز امروز دومین روز  زمستان ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و  ۱۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شب ۴۰ تومان کاهش  داشت. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و  ۱۹۰ تومان قرار داشت.  بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افت قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز ۲ دی ۱۴۰۰ پایین می رود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز  چهارشنبه  ۸ هزار و ۲۶۵  تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی همان روز  ۵ تومان پایین رفته بود  قیمت طلایی درهم نیز   شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۲۷۰ تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند  قیمت درهم بالای  این عدد برسد، رسیدن آن به ۸ هزار و ۳۵۰ تومان نیز محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰  هزار و  ۲۵۰ قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شب شب ثابت بود. . بنابرای سیگنال کاهش یا افزایش قیمت دلار در بین معامله گران فردایی مخابره نشد.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار از قیمت دلار و یورو ساعاتی پیش از شروع مذاکرات

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *