پیش بینی رسانه های اسرائیلی از توافق نهایی ایران و آمریکا


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که ارزیابی وزارت خارجه اسرائیل این است که ایران و آمریکا در هفته های آینده برای احیای برجام به توافق خواهند رسید.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش داد که وزارت امور خارجه اسرائیل ارزیابی کرده است که علیرغم موضع واشنگتن مبنی بر سازنده نبودن اظهارات اخیر جمهوری اسلامی در مورد متن پیش نویس تمدید برجام، ایران و آمریکا تنها چند هفته تا دستیابی به توافق فاصله دارند. معامله نهایی.

اداره تحقیقات سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه آخرین ارزیابی های خود در گزارشی غیرعلنی پیش بینی کرد ایران و آمریکا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به توافق برسند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که دولت آمریکا همچنان معتقد است که این توافق تنها راه مقابله با برنامه هسته ای در حال توسعه ایران است.

در ادامه گزارش شبکه 12 رژیم صهیونیستی آمده است: ایران و آمریکا نسبت به گذشته نسبت به مواضع متقابل خود واقع بین هستند و هر دو کشور تلاش می کنند پیش از دستیابی به توافق، حمایت سیاسی از این توافق را تقویت کنند. توافق نهایی .

ناصر حنانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح جمعه گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص واکنش آمریکا به متن پیش نویس توافقنامه لغو احتمالی تحریم ها نظراتی را ارسال کرده است.

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به تایمز اسرائیل گفت: دولت آمریکا همچنان در حال بررسی واکنش ایران و هماهنگی با متحدانمان در اروپا است.

بیشتر بخوانید  حمله کرونا به قلب چه علائمی دارد؟ -

برخی حفره ها در توافق هسته ای هنوز باقی است

وی ادامه داد: خلأهایی در هفته های اخیر برطرف شده اما برخی از آنها همچنان باقی است. پرزیدنت بایدن تنها توافقی را امضا خواهد کرد که معتقد است در راستای منافع ملی ایالات متحده است.

از زمان واکنش اخیر ایران به متن پیش نویس توافقنامه احیای برجام، گمانه زنی ها درباره توافق نهایی و جزئیات آن شدت گرفته است.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت: یک مقام ارشد اروپایی که مستقیماً در مذاکرات برجام دخالت داشت، در گفت و گو با سایت خبری والا مدعی شد که ایران به دنبال بازگشایی مذاکرات مربوط به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای این کشور بوده است. در عین حال، آمریکا و ناظر هسته ای سازمان ملل با ادامه مذاکرات در این زمینه مخالف هستند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آثار ادعایی اورانیوم کشف‌شده در سایت‌های اعلام‌نشده در ایران، روز جمعه گفت: اجرای مجدد برجام نباید به تحقیقات در مورد تعهدات قانونی ایران مرتبط باشد. بر اساس توافقنامه عدم اشاعه. هسته ای مشروط

وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته نیز گفت که ناظر هسته ای سازمان ملل باید «تحقیقات با انگیزه سیاسی» در مورد فعالیت های هسته ای تهران را کنار بگذارد.

پایگاه خبری العربی الجدید اخیراً به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گزارش داد: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران وعده داده است که وقتی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که اختلافاتش با تهران حل شده است، واشنگتن در جلسه شورای حکام برای پایان دادن به موضوع حفاظت شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  اولین ویدیو از فوت یک شهروند در بندرعباس در اثر زلزله ۶.۴ ریشتری بر اثر افتادن تیر چراغ‌برق -

بر اساس این گزارش، در متن توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا، چارچوب زمانی برای همکاری ایران و آژانس انرژی اتمی در خصوص حل موضوع پادمان تا آغاز نشست آتی شورا در نظر گرفته شده است. فرماندار.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در مصاحبه‌ای با CNN گفت: آژانس انرژی اتمی تحقیقات خود را متوقف نخواهد کرد و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد.

<п>اعلامیه پیش بینی رسانه های اسرائیلی از توافق نهایی ایران و آمریکا اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید