پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 28 مرداد 1401 / آیا بازار صعودی است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، امروز سه شنبه 27 مردادماه شاخص کل بورس در مسیر صعودی قرار گرفت. شاخص امروز 3 هزار و 19 واحد معادل 0.21 درصد افزایش یافت و به محدوده یک میلیون و 451 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با 801 واحد افزایش به سطح 390 هزار واحد رسید.

در حال حاضر مذاکرات برجام تاثیر زیادی بر بازار سهام دارد و به نوعی بازار سهام برای مذاکرات ارزش قائل است. آخرین دور مذاکرات وین در شرایطی شب گذشته به پایان رسید که بسیاری از فعالان بازار هنوز امید خود را به احیای برجام از دست نداده اند. امیدی که بر اساس اظهارات طرف های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیشتر می شود.

با توجه به تمرکز مداوم بازار بر روند مذاکرات و اثربخشی بورس بر روندهای سیاسی و در نتیجه اقتصادی، می توان گفت که این رابطه همچنان ادامه دارد. نه تنها تداوم این رابطه مشهود است، بلکه نشانه های روشنی از خوش بینی ناشی از امید به احیای برجام نیز در روند تجاری امروز قابل مشاهده بود.

وضعیت بازار سهام برای فردا

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت نیوز گفت: معاملات فردا در بازار سهام به سمت پایین متعادل می شود. متأسفانه بسیاری از نمادهای ردیف خریداری شدند و تابلوی صفر خود را گم کردند. معاملات امروز بازار سرمایه با رونق کمتری همراه بود و ارزش معاملات به محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر نقدینگی از 50 نماد بازار خارج می شود. همه این موارد نشان از عدم نشاط بازار سرمایه دارد.

بیشتر بخوانید  ژاپن مسافران کشورهای مختلف از جمله ایران را اندازه گیری می کند

وی ادامه داد: روز شنبه شاهد معاملات جذابی بودیم که نرخ سود بانکی کاهش یافت، مذاکرات برجام مثبت دیده شد. اما مذاکرات برجام دیشب به تعویق افتاد و در نتیجه انتظار می رود بازار واکنش نسبتاً منفی نشان دهد.

مریدسادات در پایان گفت: بر اساس اخبار مختلف بازار سهام در بلاتکلیفی به سر می برد و ارزش معاملات نیز پایین است. زمانی که بازار از بلاتکلیفی خارج شود، ارزش معاملات نیز افزایش می یابد و در نهایت نرخ ارز تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید