مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیش بینی بورس فردا شنبه 2 بهمن 1400 – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ب تحریم بورس در آستانه لغو تحریم ها! / تغییر تاکتیک برخی فعالان واقعی در تامین مطالبات سهامداران خرد

بازار سرمایه با ورود به دوره رکود شدید با چالش های دیگری نیز مواجه است.

از یک سو مذاکرات هسته ای و احتمال توافق نهایی که بازار ذهنیت منفی بر آن دارد و از سوی دیگر اظهارات ضد و نقیض اخیر مدیران بازار سرمایه که با واکنش های انتقادی و اعتراضی همراه بود. از سوی فعالان بازار

انتشار بخشی از اظهارات سران سازمان بورس مبنی بر زیان دو سه میلیونی سهامدار خرد واکنش فعالان واقعی بازار را در پی داشت که انتظارات عمومی مدیران سازمان بورس برای اجرای حمایت از بازار سرمایه است. . ) به موارد قبلی تا پایان امسال.

بر این اساس، برخی از کارشناسان و تحلیلگران بورسی دعوت شده به جلسه روز پنجشنبه 29 دی ماه در کارگروه بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کردند که در این جلسه شرکت نخواهند کرد، بلکه در صحن علنی مجلس حضور خواهند داشت. مجلس به همراه سایر اهالی بازار سرمایه و مطالبات سهامداران واقعی و متضرر بورس را پیگیری خواهد کرد.

پس از این واکنش انبوه مردم در بازار، رئیس سازمان بورس بار دیگر با ارسال نامه های جداگانه ای به معاون اول و وزیر نفت، خواستار انتشار 10 مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و صدور فرمول شد. نرخ گاز خوراک پتروشیمی تغییر کند.

⬅این تحلیلگران بورسی که پیش از این در جلسات متعدد کارگروه بازار سرمایه شرکت کرده و پیشنهادات و راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار ارائه کرده اند، اکنون خواستار اجرای آن شده و می گویند درمان حرفه ای در جلسات شعار کاری برای بازار و کوچک است. فعالان.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بورس فردا تجارت نیوز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

به گفته آنها تغییر شرایط بورس نیازمند اقدامات جدی و اجرای کامل 10 موافقت ستاد اقتصادی دولت است که وزیر اقتصاد در لایحه قانون بودجه 1401 گنجانده و به تصویب قانونی رسید.

سرمایه بازار سرمایه شرایط نامساعدی را پشت سر می گذارد و با ریسک های متعددی مواجه است. معامله با برجام بزرگترین تهدید برای بورس های تهران است و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بورسی معتقدند پس از انتشار خبر توافق برجام، شاخص کل افت شدیدی داشت.

⬅ البته به گفته آنها ریزش شاخص در مدت زمان کوتاهی خواهد بود و تاثیر مثبت و بلندمدت برجه بر تمامی صنایع و گروه های بورسی قابل مشاهده خواهد بود.

بازار بزرگترین چالش و نگرانی بازار کنونی خروج نقدینگی واقعی است و بر اساس آمارهای منتشر شده و با نگاهی به جداول معاملات روزانه، خروج نقدینگی در یک سال و نیم گذشته از حجم نقدینگی وارد شده به بازار بیشتر شده است. نیمه اول 1999 به بعد.

به این ترتیب بازار سرمایه در آخرین روز آذرماه سال جاری با تشویش و انتظار به پایان می رسد و اهالی بازار امیدوارند از سفر رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به روسیه نتایج مثبتی بگیرند و به مشروعیت خود عمل کنند. خواسته ها. فردا در جلسه کارگروه کمیسیون اقتصادی می تواند به پایان خوبی منجر شود. بنابراین هفته اول بهمن ماه 1400 برای بازار سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *