پیش بینی بورس فردا سه شنبه 17 شهریور 1401/ آیا بورس صعودی است؟


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز دوشنبه با افزایش یک میلیون و 500 واحدی در محدوده یک میلیون و 445 هزار واحد تثبیت شد. شاخص هم وزن نیز 2750 امتیاز کسب کرد تا به محدوده 410000 بازگردد. ارزش معاملات خرد امروز به زیر سه هزار میلیارد تومان و معادل دو هزار و 918 میلیارد تومان رسید.

امروز فشار فروش در ریال و صنایع وابسته همچنان بالا بود. به عنوان مثال صنعت خودرو بیشترین پیشنهاد را داشت در حالی که ارزیابی بلوک هاساپا در حال انجام بود و این ارزیابی نمی توانست تاثیر زیادی داشته باشد. پیش از این کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی می کردند با آزادسازی بلوک خودرو این صنعت جهش صعودی را تجربه کند. اما سیگنال های متناقضی از برجام وجود دارد و به دلیل این مشکل، سهامداران ترجیح می دهند معاملات کمتری داشته باشند.

به گزارش نورنیوز، تناقض ادعاهای اخیر گروسی با روند مذاکرات نشان می دهد که مدیرکل آژانس تا حد امکان از معامله دوری می کند.

رفتار قبلی گروسی از جمله تهیه گزارش های دروغین از روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، سفر به سرزمین های اشغالی و تبانی با جدی ترین مخالف مذاکرات یعنی رژیم صهیونیستی و سپس ارائه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی. خطاب وی به هیئت مدیره آژانس و اظهارات کاملا سیاسی و غیرفنی وی نشان می دهد که این رفتارها ادامه مسیر سیاسی فعلی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

آیا بورس فردا به روند صعودی خود ادامه می دهد؟

کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت نیوز گفت: معاملات امروز بازار سهام نسبتا خوب بود. اما در معاملات اواسط روز، شاخص کل بورس روند نزولی داشت و با وجود این روند، انتظار می رود حجم موجودی کالا در آغاز معاملات فردا اندکی افزایش یابد. اما در مجموع بازار متعادل است و انتظار داریم تا پایان معاملات وضعیت بهتر شود.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی ادامه داد: شرکت هایی مانند ایران خودرو، سایپا و… منتظر اخبار برجام برای صنعت خودروسازی، بانک‌ها و به‌ویژه حمل‌ونقل می‌توانند از مذاکرات مثمر ثمر در برجام بهره ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاران منتظر مذاکرات وین برای ورود مجدد به بورس هستند.

<п>اعلامیه پیش بینی بورس فردا سه شنبه 26 شهریور 1401/ آیا بورس صعودی است؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید