مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیش بینی بورس فردا تجارت نیوز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پیش بینی بازارهای سهام فردا تجارت وستی یکشنبه 18 مرداد 1401. | شاخص بورس امروز شنبه چگونه از اخبار گروه اقتصادی ایران مطلع شویم

به گزارش خبرنگار حوزه بورس و اوراق بهادار و انرژی ایران، سایت تجارت نیوز دقایقی پیش پیش بینی خود از بورس فردا را ارائه کرد. با ما بمان.

شاخص کل بورس امروز در پایان معاملات اولین روز کاری هفته در قرمز بود. آیا معاملات آتی با این قرمز تغییر مسیر خواهند داد؟

امروز شنبه 17 مردادماه، معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با حرکتی نسبتاً نوسانی به پایان رسید. شاخص تا معاملات اواسط روز در روند صعودی بود، اما از حدود ساعت 11 صبح نزولی بود. به همین ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل افت 2842 واحدی معادل 0.2 درصد را تجربه کرد و شاخص به سطح یک میلیون و 440 هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در راستای شاخص کل حرکت کرد و 0.5 درصد کاهش را به ثبت رساند. بدین ترتیب شاخص هم وزن در سطح 387 هزار و 217 واحد قرار گرفت.

پس از جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس، نرخ سود بانکی روند نزولی خود را آغاز کرد و به محدوده ۲۱.۱۳ رسید. برخی از تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به این کاهش نرخ سود بین بانکی، بازار سهام نیز سبز خواهد شد.

البته این نرخ سود بین بانکی تاثیر روانی بر بازار دارد و عملا نمی تواند باعث ریزش بورس شود. پیش بینی کارشناسان بازار سرمایه حاکی از آن است که بورس در هفته جاری روندی نسبتاً صعودی را طی خواهد کرد. همچنین در این هفته صنایع تبدیلی پیشتاز بازار خواهند بود.

بیشتر بخوانید  بانک کارآفرین طرح پرداخت تسهیلات نیک آفرین پلاس را آغاز کرد -

نکته مهم در اینجا این است که این صنایع در بلندمدت پیشتاز بازار هستند و سهامداران نباید با خرید امروز انتظار رشد در یک هفته داشته باشند. اکثر کارشناسان شرکت کننده در پیش بینی هفته نامه تجارت نیوز معتقدند تا زمانی که نقدینگی وارد بازار سرمایه نشود، معاملات به صورت پرنوسان ادامه خواهد داشت.

اما به طور کلی می توان گفت که بازار سرمایه در بلندمدت روند صعودی را طی می کند و نسبت به بازارهای موازی سود بیشتری به سرمایه گذاران خود می دهد.

چه فکری در این باره دارید؟ چقدر از سرمایه خود را در بورس از دست داده اید؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *