پیش بینی بازار طلا و سکه در هفته آینده


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، امروز قیمت دلار، طلا و سکه در بازارهای مختلف دچار نوسان شد. قیمت دلار در بورس ملی با ۲۸ هزار و ۷۲۲ تومان افت نسبت به روز گذشته اعلام شد.

به گزارش برخی کانال های تلگرامی، دلار در بازار آزاد روز خود را با روند صعودی آغاز کرد. روز گذشته آخرین نرخ دلار 31 هزار و 720 تومان بود. معاملات امروز با قیمت 31 هزار و 730 تومان آغاز شد. نرخ ها همچنان در نوسان بود و به 31 هزار و 680 تومان رسید. روند نوسانات قیمتی مربوط به تجارت غیرقانونی فردا ادامه دارد.

ارزش پول آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است. دیروز طبق اعلام برخی کانال های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به 31 هزار و 520 و 31 هزار و 720 تومان رسید. برخی معتقدند این منابع قیمت دلار را بالاتر از قیمت بازار اعلام می کنند.

قیمت طلا و سکه

قیمت سکه که سه شنبه گذشته به 14 میلیون و 800 هزار تومان رسیده بود، روز چهارشنبه کاهش یافت. این فلز گران داخلی تا زمان انتشار این گزارش با قیمت 14 میلیون و 280 هزار تومان فروخته می شد.

در معاملات امروز 3 شهریورماه قیمت سکه طرح جدید 14 میلیون و 280 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 302 میلیون و 686 هزار تومان رسید.

به گفته برخی معامله گران، به نظر می رسد نوسانات قیمت اونس طلا یکی از دلایل ارزان شدن این فلز گران داخلی باشد. قیمت طلا کانال 1700 دلاری را از دست داد و به 1666 دلار در هر اونس رسید.

بیشتر بخوانید  «نوید محمدزاده» و «احمد مهرانفر» در سریال جدید + عکس

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

اما بازار در روزهای آینده چه خواهد کرد؟

علی صدخین کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: در حال حاضر بازار دلار تحت تاثیر اخباری است که درباره مذاکرات برجام منتشر می شود. اما با توجه به اینکه طلا متاثر از نوسانات قیمت دلار است و بازار دلار تحت کنترل دولت است، پیش بینی می شود بازار طلا در هفته آینده پنج درصد نوسان مثبت یا منفی داشته باشد.

این کارشناس بازار مالی در ادامه توضیح داد: البته به نظر می رسد در روزهای آینده اونس جهانی نیز در ابتدای کانال 1700 دلاری روندی کنترل شده را طی کند.

آیا طلا گران می شود؟

اقتصاددانان دویچه بانک با استفاده از رویکردهای مختلف به نقطه پایانی بالقوه نرخ بهره هدف فدرال رزرو نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که احتمالاً نرخ بهره فدرال رزرو تا اوایل سال آینده به حدود 4.5 درصد خواهد رسید.

اما با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، روند طلای جهانی چگونه خواهد بود؟

امید موسوی کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: طلا به عنوان دارایی بدون بهره معرفی می شود. زمانی که نرخ بهره افزایش می یابد، هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش می یابد و افرادی که زمانی طلا می خریدند، اکنون می توانند طلای خود را بفروشند و پول را برای بازدهی بالاتر در بانک بگذارند.

وی افزود: به طور معمول با افزایش نرخ سود، قیمت طلا و تقاضا برای خرید آن کاهش می یابد. اما با تورم فعلی، نگهداری اموال برای مردم جذابیت بیشتری دارد. بنابراین ممکن است تقاضا برای طلا کاهش نیابد و کاهش قابل توجهی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

این کارشناس بازار مالی تصریح کرد: کمترین قیمت طلا در جهان 1550 دلار است. این 10 درصد تخفیف نسبت به قیمت فعلی دارد. بنابراین اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، طلا ممکن است 10 درصد کاهش یابد.

موسوی: اما در ایران با احتساب به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، شاهد 10 تا 11 میلیون سکه به ارزش 10 میلیون تومان در بازار هستیم. اما اگر امسال مذاکرات به نتیجه مثبت نرسد، هرچند اونس جهانی 10 درصد کاهش می یابد، افزایش دلار در کشور این را جبران می کند و سکه را به 15 تا 16 میلیون تومان می رساند.

<п>اعلامیه پیش بینی بازار طلا و سکه در هفته آینده اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید