مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیش بینی بازار سهام در هفته آینده / چه عواملی بر بازار تاثیر می گذارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شاخص تبادل امروز چهارشنبه بر خلاف روزهای گذشته شاخص کل کاهش یافت. شاخص کل با حدود ده هزار واحد افت به محدوده یک میلیون و 564 هزار واحد رسید.

شاخص همگن نیز با 0.2 درصد کاهش به محدوده 428 هزار واحد رسید. از سوی دیگر تمامی شاخص هایی که بر بازار اثر گذاشت منفی بود.

رکورد شش ماهه معاملات در بورس اوراق بهادار روز دوشنبه شکسته شد. تحلیلگران رشد شاخص را ناشی از جو روانی ناشی از رشد قیمت دلار در بازار آزاد می دانند.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه به تجارت نیوز گفت: در حال حاضر بازار سرمایه از تاثیر مذاکرات حداکثر استفاده را می کند. معاملات بازار متعادل را می توان انتظار داشت مگر اینکه رویداد سیاسی خاصی وجود داشته باشد.

وی توضیح می دهد: بررسی معاملات روزهای اخیر نشان می دهد که اخبار برجا حتی پس از تصمیم آژانس بیشترین تاثیر را بر بازار سرمایه دارد. علیرغم اینکه این مصوبه ضمانت اجرایی نداشت اما بازار سهام دچار نوسان شد و حتی بیم آن می رفت که کل شاخص قرمز شود اما بازار روندی عکس نشان داد و سبز شد.

بازار سهام مثبت بدون دلیل

وی ادامه می دهد: روز دوشنبه بازار سرمایه بدون دلیل منطقی حدود 40 هزار واحد مثبت شد. این نشان می دهد که بورس به اخبار مثبت یا منفی واکنش نشان می دهد.

محبی با اشاره به عوامل موثر بر بورس می گوید: آنچه می تواند بر بازار تاثیر بگذارد بحث برجام است. از یک طرف می بینیم که قیمت بسیاری از نمادها در کف است. از طرفی در بازار خریدار یا فروشنده ای وجود ندارد زیرا سهامداران می دانند که سهام آنها ارزشمند است.

بیشتر بخوانید  امیر قطر نامه ای به پادشاه عربستان نوشت

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان می کند: آنچه مسیر آینده بازار سرمایه می تواند نشان دهد ورود پول واقعی به بازار برای خرید یا خستگی سهامداران برای فروش است. اگر سهامداران بتوانند با ورود پول های جدید، بازار سهام را به وضعیت مثبتی برسانند، می توان در بلندمدت به آینده بورس امیدوار بود. اما اگر پول جدیدی وارد بازار نشود، این روند در بلندمدت معکوس خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *