پیش بینی بازار سهام در هفته آخر تیر 1401 / آیا بازار هفته آینده سبز می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه 31 تیرماه روندی صعودی داشت اما در واقع بازدهی آن در هفته جاری منفی شد.

تابلوی معاملات در پایان معاملات امروز رنگ خود را تغییر داد و سبز شد. روز چهارشنبه شاخص کل 6 هزار و 517 واحد رشد را تجربه کرد و به سطح یک میلیون و 490 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افزایش هزار واحدی به محدوده 407 هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات در بازار سرمایه همچنان پایین است و سهامداران از این بابت به شدت نگران هستند. امروز ارزش معاملات خرده فروشی تقریبا 2400 میلیارد تومان بود و حقیقی ها در مجموع 168 میلیارد تومان از بازار خارج کردند. البته این ارزش رکورد کمترین ارزش معاملاتی از سال 1401 را به خود اختصاص داد. در هشت روز معاملاتی گذشته، رکورد کمترین ارزش معاملات کوچک از سال 1401 پنج بار شکسته شد.

پیش بینی بازارهای سهام در روز شنبه

چند روزی است که شاخص کل بورس وارد محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی شده و سهامداران در بیم کاهش بیشتر، پول خود را از بورس بیرون می کشند.

در حال حاضر ابهامات از جمله نرخ دلار، مذاکرات وین، افزایش نرخ سود بانکی و … روز به روز بیشتر شده و ترس و نگرانی سهامداران بر بورس تاثیر می گذارد.

سهامداران معتقدند دخالت ها و اظهارنظرهای دولت منجر به روند اصلاحی در بازار سرمایه می شود. چرا که روز گذشته سخنگوی دولت از رشد 10 درصدی شاخص از ابتدای سال تاکنون خبر داد که موجب ترس بیش از حد سهامداران شد.

بیشتر بخوانید  موفقیت سریال پوست شیر لو رفت

اکنون برخی از سهامداران به دلیل این اظهارنظرهای سخنگویان دولت و مسئولان دولتی قصد خروج از بازار را دارند. این عقب نشینی ممکن است ارزش معاملات بازار سرمایه را کاهش دهد و در نهایت شاخص بیش از گذشته سقوط کند.

دیدگاهتان را بنویسید