پیش بینی آب و هوا در ژوئن 1401. / صبر کنید تا گرما بالاتر از حد نرمال باشد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کشور در خرداد ماه دمای بسیار بالایی را تجربه خواهد کرد، گفت: در این هفته دمای هوا بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد بیشتر خواهد شد. “عادی انتظار می رود.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی و افزایش دما در خرداد ماه گفت: در این هفته در دامنه های شمالی رشته کوه البرز و رشته کوه زاگرس افزایش دمای بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد بیش از حد نرمال است و نواحی غربی دور از دسترس نیست. از مورد انتظار

وی افزود: دمای هوا در نیمه شرقی کشور به جز سواحل دریای عمان و شمال شرق کشور یک تا سه درجه سانتی گراد زیر نرمال خواهد بود.

ضیائیان افزود: در دو هفته پایانی خرداد ماه دمای هوا در دو طرف دامنه های البرز، شمال غرب و زاگرس بین یک تا سه درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال و در مناطق جنوب شرق کشور نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی با بیان اینکه دمای هوا در هفته آینده اغلب بیش از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: دمای هوا در هفته آینده 3 درجه سانتی گراد بالاتر از حد نرمال پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان دمای هوا در نیمه شرقی و جنوبی کشور بین یک تا 3 درجه سانتی گراد زیر نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه دمای هوا در شمال غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و در امتداد رشته‌کوه البرز و دامنه‌های غربی رشته کوه زاگرس بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. مناطق عادی هستند

بیشتر بخوانید  تشخیص نوزاد یک ماهه از زباله های بیمارستانی / عکس

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی دمای هوا در تیر و مرداد ماه را بیان کرد: از اواسط تیر تا اواسط مرداد میانگین دمای هوا در شمال غرب، دامنه جنوبی رشته کوه البرز، کوه زاگرس. محدوده یک تا 2 درجه بالاتر از نرمال A در مناطق شمالی دریای عمان، شرایط دمایی نرمال و یک درجه زیر نرمال پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از اواسط مرداد ماه تا شهریور میانگین دما در شمال و شمال غرب بین یک تا سه درجه بالاتر از نرمال و در نواحی ساحلی دریای عمان که در سیستان و بلوچستان قرار دارد دمای هوا نرمال است. و کمی بیش از حد.” طبیعی هستند.

به گفته ضیائیان، به طور کلی در اکثر نقاط کشور به ویژه در مناطق غربی دمای بین یک تا دو درجه سانتی گراد بالاتر از حد نرمال پیش بینی می شود.

وی درباره افزایش ریزگردها در هفته جاری گفت: در این مدت فعالیت سامانه گرد و غبار قوی پیش بینی نمی شود. مناطق مختلف کشور از جمله خوزستان و استان های مرکزی و جنوب غربی کشور پدیده گرد و غبار را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد اما این گرد و غبار به شدت هفته گذشته نخواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره میزان بارندگی در روزهای آینده تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد بارش های گاه به گاه در مناطق شمال غرب کشور خواهیم بود و احتمال بارش باران در جنوب سیستان و استان بلوچستان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید