پیشگیری از ابتلا به کرونا با یک اسپری مخصوص بینی و گلو



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شما نیوزدیوید نیدهام، استاد مهندسی مکانیک و علم مواد در دانشگاه دوک، نشان داده است که افزایش جزئی در pH محلول می‌تواند عاملی باشد که یک مهارکننده متابولیک را به یک اسپری پیشگیری کننده برای کووید تبدیل می‌کند. 19 برای بینی و گلو لازم است.

دارویی به نام نیکوزامید از سال 1958 برای درمان عفونت های انگلی گلو در انسان، حیوانات خانگی و حیوانات اهلی استفاده می شود. این دارو که به صورت قرص خوراکی در دسترس است، انگل ها را با مهار مسیر متابولیک حیاتی آنها و قطع منبع انرژی آنها می کشد.

در سال‌های اخیر، محققان توانایی نیکوزامید را برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها، از جمله بسیاری از سرطان‌ها، بیماری‌های متابولیک، آرتریت روماتوئید و اسکلروز سیستمیک آزمایش کرده‌اند. مطالعات آزمایشگاهی جدید روی سلول ها همچنین نشان داده است که این دارو یک داروی ضد ویروسی قوی است که با هدف قرار دادن منبع انرژی سلول میزبان، که ویروس برای تکثیر از آن استفاده می کند، توانایی ویروس در ایجاد بیماری را از بین می برد.

نیکلوزامید در درجه اول بر میتوکندری سلول های میزبان تأثیر می گذارد که مانند باتری هایی هستند که انرژی سلولی تولید می کنند. از تولید مولکول انرژی اصلی خود یعنی آدنوزین تری فسفات (ATP) توسط سلول جلوگیری می کند. بدون منبع انرژی، یک سلول آلوده در تکثیر نسخه زنده خود برای ایجاد عفونت های بیشتر مشکل دارد. این اثرات برگشت پذیر هستند و منجر به مرگ سلولی نمی شوند.

نیدهام گفت: «نیکلوزامید سوئیچ انرژی سلول را خاموش می کند و اساساً ویروس را در حالت قفل قرار می دهد. هنگامی که در ترکیب با واکسن ها، ماسک ها و سایر اقدامات توصیه شده برای جلوگیری از کووید-19 استفاده می شود، می تواند یک استراتژی مفید باشد. این پیشرفت می تواند به ارائه اسپری های بینی و گلو ایمن و موثر کمک کند که محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ورودی آب آشامیدنی مرودشت افزوده می‌شود

تحقیق در زمان اپیدمی

Niedham قبلاً با همکاری Will Evard، سرطان شناس دانشگاه دوک نشان داده بود که نیکوزامید در سرطان استخوان در موش ها و سگ ها به نانوذراتی شبیه به غذاهای سرطانی تبدیل می شود. او با همکاری کریستینا بارکاوسکاس، دانشیار پزشکی در دانشگاه دوک، مطالعات اولیه را در مورد استفاده بالقوه نیکوزامیدها در درمان فیبروز ریوی آغاز کرد.

Needham مانند بسیاری از محققان در سراسر جهان، تحقیقات خود را به Covid-19 تغییر داد. پس از مطالعه ای در کره جنوبی که اثربخشی داروهای موجود در برابر کووید-19 را بررسی کرد و نیکوزامید را به عنوان یک هدف بالقوه شناسایی کرد، نیدهام طیف گسترده ای از فرمول ها و نانوذرات را بررسی کرد. یک مطالعه در کره جنوبی بر روی سلول های حیوانی نشان داد که قبل از عفونت تنها به غلظت های پایین نیکوزامید برای جلوگیری از گسترش “ویروس سندرم حاد تنفسی 2” (SARS-COV-2) نیاز است.

سلول های حیوانی مورد استفاده در این مطالعه بسیار قوی و بادوام هستند. Niedham و Barkauskas برای اینکه بفهمند نیکوزامید چقدر می‌تواند در درمان کووید-19 انسانی مؤثر و قابل تحمل باشد، به سلول‌های مرتبط با عفونت‌های اولیه سلول‌های اپیتلیال بینی و تنفسی روی آوردند و با سایر محققان بالینی در دانشگاه دوک همکاری کردند.

محققان بر روی اندازه گیری میزان نیکوزامید که سطح آدنوزین تری فسفات را در سلول های راه هوایی انسان کاهش می دهد، بدون آزمایش ویروس زنده، تمرکز کردند. پتی لی، استاد پزشکی، زیست شناسی سلولی و آسیب شناسی در دانشگاه دوک و دکتر سوجین کیم دریافتند که مهار آدنوزین تری فسفات به اندازه کافی سطح آدنوزین تری فسفات را مهار می کند و می تواند تولید مثل ویروس را به طور کامل بدون آسیب رساندن به سلول ها متوقف کند.

بیشتر بخوانید  خبر خوش آسیایی برای استقلال ؛ غیبت ستاره الهلال در بازی با شاگردان فرهاد مجیدی

این مطالعات بر روی سلول های غوطه ور در محیط کشت سلولی انجام شد که باعث کاهش سرعت جذب نیکوزامید می شود. برای مطالعه بیشتر سلول ها در آزمایشگاه، محققان بر روی سلول های راه هوایی انسان که تنها با محلول نیکوزامید درمان شده بودند، تمرکز کردند. این مطالعه که توسط انجمن ریه آمریکا تامین می شود، نشان می دهد که حتی دوزهای کمتر دارو برای تاثیر مثبت بر سلول های راه هوایی کافی است.اما هیچ یک از این سه مطالعه غشای مخاطی را در نظر نمی گیرند.

فرمولاسیون جدید

داروهای سنتی ضد آلرژی، مانند فلوناز و ناسونک، حاوی تقریباً 6000 تا 30000 برابر بیشتر مواد فعال مورد نیاز برای تأثیرگذاری بر سلول ها در مطالعات اولیه هستند.

نیکولوسامید به راحتی در مایعات مبتنی بر آب که می توانند به بینی یا دهان اسپری شوند، حل نمی شود. غلظت نرمال این دارو در pH در بینی کمتر از آن چیزی است که مطالعات اولیه نشان می دهد تا از تکثیر ویروس در سلول های فاقد غشای مخاطی محافظ جلوگیری شود.

Niedham بر اساس محاسبه انتشار مولکول هایی مانند نیکوزامید در لایه نازکی از مخاط تخمین می زند که تراکم محلول مورد نیاز برای تولید یک اسپری پیشگیری و درمانی موثر حدود 10 برابر بیشتر از حد معمول است و می تواند از مخاط عبور کند. از میلی ثانیه..

سوال نیدهام این بود که چگونه می توان به این تراکم دست یافت.

تنظیم PH

در یک مطالعه جدید، Niedham پیشنهاد می‌کند که افزایش قلیایی بودن محلول برای عبور از سد مخاطی و ورود به سلول‌هایی که ابتدا کووید-19 می‌شوند، کافی باشد. وی دریافت که افزایش قلیاییت PH محلول به 0.8 که برای اسپری های بینی قابل قبول است، می تواند نیکوزامید کافی را تامین کند و افزایش PH به 2.9 که برای اسپری های گلو کافی است، این اثر را 10 برابر می کند. و می توان از آن برای مبارزه با عفونت اولیه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  استایل شیطانی خانم بازیگر سریال گیلدخت

نیدهام گفت: اگرچه این مطالعه امیدوارکننده است، اما نتایج هنوز در سلول‌هایی که واقعاً به کووید-19 آلوده هستند و همچنین در سلول‌هایی که توسط لایه مخاطی محافظت می‌شوند، آزمایش نشده است و ارائه آن را در محلول بدون استفاده از حلال‌های آلی توضیح داد. .

وی افزود: از آنجایی که نیکوزامید به جای ویروس روی سلول‌ها اثر می‌کند، می‌تواند یک پیشگیری تنفسی باشد که نه تنها در برابر کووید-۱۹ و همه انواع آن، بلکه در برابر هر ویروس جدید نیز موثر است. اگرچه واکسن ها به وضوح موثر هستند، اما پروفیلاکسی بینی محافظت بیشتری را فراهم می کند. حتی اگر عفونت از قبل وجود داشته باشد، می توان از این فرمول به عنوان اسپری گلو استفاده کرد که از انتقال بار ویروسی به ریه ها جلوگیری می کند و مخرب ترین اثرات بیماری را ایجاد می کند.

Needham در حال حاضر به دنبال شرکای صنعت، دولت و بیماری های عفونی برای کمک به آزمایشات بالینی و تجاری سازی آنها است.


دیدگاهتان را بنویسید