پیشکسوتان هرمزگان 25 تا 50 درصد واکسینه می شوند – اخبار هرمزگان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بندرعباسشیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده است که فعالیت های اجتماعی افراد از حالت اصلی خود خارج شده و شرایط به گونه ای تغییر کند که تنها راه خلاص شدن از این ویروس رسوا ، رعایت پروتکل های بهداشتی و البته دریافت آن باشد. واکسینه شده

با تلاش دانشمندان در سراسر جهان واکسن تاج کشف شده است که به لطف دانشمندان جوان و نخبگان کشور در کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی ساخته شده و در حال تولید انبوه است.

واکسیناسیون در کشور از مدت ها قبل آغاز شده و گروه های زیادی از جمله افراد بالای 70 سال نیز واکسینه شده اند و در مرحله بعد باید واکسن به افراد بالای 60 سال تزریق شود.

یکی از گروه های هدف که باید زودتر از گروه های دیگر واکسینه شوند ، جانبازان محترمی هستند که با تحمل سختی ها و مشکلات تلاش برای دفاع از کشور ، بخشی از سلامتی خود را از این طریق از دست داده اند.

این گروه ایثارگر جان خود را فدا کردند و خون خود را فدای امنیت و آرامش هموطنان خود کردند و خودشان نیز به همین دلایل رنج زیادی کشیدند و با توجه به اینکه جانبازان در گروه افرادی که دارای بیماری قبلی هستند به حساب می آیند ، مهمترین بخش جانبازان واکسن را دریافت کرده اند و گروه دیگری قرار است فردا واکسن دریافت کنند.

در همین راستا ، محمد تانیان ، معاون بهداشت بنیاد شهید هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های مهم ما در بنیاد شهید ، دریافت واکسن برای جانبازان و خانواده های آنها است.

بیشتر بخوانید  بهشتی پور: برجام "متاسف بود"

وی افزود: تاکنون جانبازان استان در دو مرحله واکسینه شده اند و گروه سوم از فردا با هماهنگی واکسن خود را دریافت می کنند.

تانیان گفت: در این مرحله 25 تا 50 درصد پیشکسوتان افتخاری را برای دریافت واکسن در اولویت قرار داده ایم و این لیست برای دریافت واکسن به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده است.

معاون بنیاد شهید هرمزگان گفت: در این مرحله علاوه بر جانبازان عزیز ، به همسران بیش از 70 درصد جانبازان واکسن تاج تزریق می شود.

وی افزود: این زنان دوست داشتنی همیشه با فداکاری خود در کنار همسر جانبازان خود هستند و از آنها مراقبت می کنند ، بنابراین در این مرحله به همسران جانبازان بالای 70 درصد واکسن تزریق خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم ، تاکنون طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، 121،554 دوز واکسن در استان تزریق شده است که 83،596 دوز اول و 37958 دوز دوم واکسن است.

انتهای پیام / 864 / ش

دیدگاهتان را بنویسید