پیشرفت کشور به توسعه گردشگری بستگی دارد



ایسنا / کردستان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: شرط توسعه و پیشرفت هر شهر در کشور و خارج از کشور به توسعه بخش گردشگری این شهر بستگی دارد.

علی عسگر مونسان امروز (4 ژوئیه) در مراسم افتتاحیه مجتمع تفریحی و تفریحی سپهر تابناک غرب گفت: “توجه به اقامتگاه و گردشگری کردستان را به یک مسیر و دالان گردشگری تبدیل کرده است.”

وی گفت: توجه به حوزه گردشگری باعث معرفی کردستان به عنوان منطقه گردشگری در کشور شده است.

مونسان شرط توسعه و پیشرفت هر شهر در کشور و خارج از کشور را منوط به توسعه بخش گردشگری این شهرستان دانست و افزود: در حال حاضر 70 پروژه گردشگری با وام هزار و صد میلیارد تن هستند در دست ساخت.”

وی افزود: استان کردستان استانی با طبیعت و ظرفیت گردشگری منحصر به فرد است که باید به قطب گردشگری و طبیعت گردی در کشور تبدیل شود.

مونسان با اشاره به بزرگترین مجتمع گردشگری اوقات فراغت در شهرستان دیواندر گفت: این مجموعه بزرگترین مجتمع گردشگری اوقات فراغت در غرب کشور است که گردشگران زیادی را در این منطقه به خود جذب خواهد کرد.

وی افزود: با احداث پروژه های اقامتی در استان کردستان شاهد اضافه شدن 2000 تختخواب به مجموع 3000 تختخوابی استان خواهیم بود که نوید بخش گردشگری خوبی در استان را می دهد.

ضبط جهانی اورامان که در هفت آینده

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: این پروژه در شش هکتار زمین با زیربنای 19 هزار و 233 متر مربع ساخته شده است.

بیشتر بخوانید  مطابقت با پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان به زیر 50 رسیده است - اخبار اصفهان - اخبار استانهای تسنیم

یعقوب گویلیان گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه ها در بخش غربی کشور است که باعث تنوع بخش گردشگری استان می شود و تعداد بسیار کمی از این نوع پروژه ها در استان وجود دارد.

جیلیان گفت: “این پروژه بزرگ شامل بخشهای مختلفی از جمله پارک آبی ، استخر شنا ، رستوران ، پارک تفریحی ، سالن چند منظوره ، پمپ بنزین ، پارکینگ و هتل است.”

وی ادامه داد: این پروژه واقع در جاده آثار باستانی کارفتو ، منطقه آزاد بانه می تواند خدمات گردشگری بسیاری را به گردشگران داخل و خارج از حومه ارائه دهد.

جیلیان در پایان گفت: “امیدواریم که تا پایان ماه جاری شاهد ثبت جهانی اورامان باشیم.”

وی گفت: 30 میلیارد تن فولاد توسط صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید