پیشرفت در برنامه اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی غیر قابل قبول است



ایسنا / آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقدامات انجام شده مطابق با برنامه اقدام ملی مسکن در استان آنچنان که انتظار و قابل قبول نیست ، گفت: از مجموع 40 هزار سهمیه این طرح ، 6 هزار واحد با 10 تا 20 درصد فیزیکی پیشرفت غیر قابل قبول است.

محمدرضا پورمحمدی ، در جلسه شورای مسکن استان ، با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات مرتبط با این طرح خاطرنشان کرد: ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن تعهداتی را ایجاد کرده است ، به ویژه در شهر جدید سهند که باید رسیدگی شود .

وی در مورد مشکلات و مشکلات شهر جدید سهند گفت: در بحث مدیریت این شهر و زیرساخت های آن مشکلی وجود دارد و ما باید عمدتا در مورد راه حل فکر کنیم و تا ابتدای کار قادر به انجام اقدامات اساسی نخواهیم بود. این مشکل حل شده است “

وی ادامه داد: شرکت ساخت و ساز شهرهای جدید باید در شهرهایی که شهرداری شکل گرفته و شورای شهر وجود دارد منحل شود. اما شرکت عمران شهر جدید سهند متعهد به ادامه کار است.

پورمحمدی در مورد فاز دوم شهر صدرا اندیشه نیز تأکید کرد: آب و برق این شهرستان تحویل داده شده و اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکار باید برای تأمین گاز با شرکت گاز همکاری کنند.

وی در بخشی دیگر از جلسه با اشاره به معاملات سیمان در بورس کالا گفت: ماهیت این کار شفاف سازی و حذف واسطه ها بود که در عمل این اتفاق نیفتاد و مشکل حل نمی شود.

وی افزود: ما در فصل ساخت و ساز هستیم و چندین پروژه در حومه شهر نمی تواند سیمان لازم را تأمین کند.

بیشتر بخوانید  معنی درس دوم فارسی ششم (پنجره های شناخت) به همراه معنی کلمات

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق گزارش های ارائه شده دریافت کد بورس یک ماه طول می کشد و اقدامات لازم باید طی سه تا پنج روز انجام شود.

وی اظهار داشت: باید مشخص شود که متقاضی خرید سیمان برای استفاده یا فروش از بورس اوراق بهادار خرید می کند که متأسفانه راه حل قانونی برای این منظور نیست.

وی افزود: پروژه های ملی و شرکت های ساختمانی و پیمانکاران شاغل در استان باید در اولویت دریافت سیمان قرار بگیرند و اگر مازاد سیمان وجود دارد باید به استان های دیگر صادر شود.

پورمحمدی تاکید کرد: شرکت برق همچنین باید با توجه به اینکه در فصل ساخت هستیم ، مصرف برق سیمان صوفی را بررسی و محدودیت های الکتریکی را برای این شرکت کاهش دهد.

طبق اعلام روابط عمومی استاندار آذربایجان شرقی ، مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان ، مدیران شرکت های برق و گاز و همچنین انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ، انجمن پیمانکاران و گزارش آنها را سهام کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید