پیست اسکی دماوند و دیزین را بشناسید


کوه دماوند

پیست اسکی دماوند و دیزین را بشناسید

دماوند کوهی در شمال ایران و استان مازندران است که بلندترین کوه کشور و غرب آسیا، بلندترین کوه آتشفشانی آسیا و خاورمیانه و سومین کوه مرتفع در نیمکره شرقی است.

دماوند در بخش مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای مازندران قرار دارد. این کوه از نظر تقسیم اراضی در روستای لاریان شهرستان امل استان مازندران قرار دارد. زمانی که هوا صاف و آفتابی است، این کوه را از شهرهای تهران، ورامین، قم و همچنین از سواحل جنوبی دریای خزر می توان دید و زمانی که هوا صاف است، صاف و بدون گرد و غبار است. قله دماوند را می توان از قسمت هایی از ترکمنستان دید. همچنین در نزدیکی دریای خزر سواحل چمخاله و کیاشهر در استان گیلان، ارتفاعات نطنز در استان اصفهان و بخش‌هایی از جنوب ابهر در استان زنجان قرار دارند. کوه دماوند در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۴ به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. از سال 1380 این کوه در فهرست «اثرات طبیعی ملی» در بین چهار منطقه ارزشمند از نظر حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است. دماوند در اساطیر ایرانی نیز ذکر شده و شهرت آن به این دلیل است که دهک در آنجا زندانی بوده است. این اسطوره و به طور کلی کوه دماوند در آثار ادبی فارسی بسیار ذکر شده است.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دماوند و دیزین را بشناسید

دیزین مهمترین پیست اسکی ایران در استان البرز قرار دارد. پیست اسکی دزین اولین پیست اسکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی است که میزبان مسابقات رسمی و کسب عناوین بین المللی بوده است. این پیست به امکانات خاصی بستگی دارد که شامل نکات فنی مانند شیب پیست، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات می باشد. دیزین در رشته کوه البرز در 123 کیلومتری جاده چالوس و بزرگراه جدید تهران شمال، 74 کیلومتری شهر کرج و 71 کیلومتری جاده شمشک قرار دارد که دارای امکانات ورزشی قابل توجهی است. اولین دستگاه های بالابر در سال 1348 در دیزین نصب شد. دیزین دارای 23 تله اسکی شامل 4 تله اسکی، شیل، کاله، دره، چمن، 2 تله اسکی کاله و چمن، 7 تله اسکی شامل دوبل مایر، چال، غزنی، پشت ویل، عبادی، چمن و هامر است. مسیرهای آن عبارتند از: مسیر پارک برفی، مسیر U، مسیر مبتدی و مسیر چمن. پایین ترین نقطه از سطح دریا 2650 متر و بلندترین آن 3600 متر و پیست اسکی 7.5 کیلومتر طول دارد. فصل اسکی در دیزین که بیشترین زمان را برای اسکی بازان در ایران فراهم می کند از ابتدای آذرماه تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. با توجه به توسعه منطقه، امکانات این مسیر شامل 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران می باشد.

بیشتر بخوانید  تفریحات لاکچری همسر مهدی قائدی در دبی / عکس

اعلامیه پیست اسکی دماوند و دیزین را بشناسید اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه پیست اسکی دماوند و دیزین را بشناسید اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید