پیراشکی کرم دار هوس کردی خودت درست کن! | ترفند درست کردن پیراشکی کرم دار خیلی خوشمزه در خانه +ویدئو


 

اگر شما هم عاشق خانواده پیراشکی ها علی الخصوص پیراشکی کرم دار هستید پس حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید در ادامه برای اطلاع از ترفند درست کردن پیراشکی کرم دار با ما همراه باشید.

پیراشکی کرم دار یکی از انواع شیرینی های بسیار پرطرفدار بین المللی است که مانند دونات، به صورت توخالی و گرد تهیه می شود. خمیر پیراشکی کرم دار معمولاً با آرد، تخم مرغ، شکر، شیر و خمیر مایه تهیه می شود. کرم پیراشکی نیز می تواند از انواع مختلف مواد اولیه مانند آرد، شیر، شکر، تخم مرغ و وانیل تهیه شود.

در اینجا طرز تهیه پیراشکی کرم دار به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:
مواد لازم برای خمیر پیراشکی:
آرد: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد شکر: ۵۰ گرم
شیر: ۱ پیمانه خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: یک پینچ وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری

*مواد لازم برای کرم پیراشکی:
شیر: ۳ پیمانه
آرد: ۴ قاشق غذاخوری نشاسته: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: نصف پیمانه وانیل: ۱ قاشق چای خوری
کره: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه خمیر پیراشکی:
1. در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، نمک و خمیر مایه فوری را مخلوط کنید.2. تخم مرغ و شیر را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا یکدست شوند.3. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود.4. خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید.5. خمیر را در جای گرم به مدت 1 ساعت قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.
طرز تهیه کرم پیراشکی:
1. در یک قابلمه کوچک، شیر، آرد، نشاسته و شکر را مخلوط کنید.2. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کرم غلیظ شود.3. وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود.4. کرم را از روی حرارت بردارید و در یک کاسه بریزید.5. کرم را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا خنک شود.
طرز تهیه پیراشکی کرم دار:
1. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.2. هر قسمت از خمیر را به صورت دایره ای به قطر ۱۵ سانتی متر باز کنید.3. یک قاشق غذاخوری کرم در مرکز خمیر قرار دهید.4. خمیر را از وسط به دو قسمت تا کنید و لبه ها را با چنگال فشار دهید تا بسته شوند.5. پیراشکی ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند.6. پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.7. پیراشکی ها را با کرم پر کنید و سرو کنید.
نکات:
برای اینکه خمیر پیراشکی نرم و لطیف شود، آن را به مدت کافی ورز دهید.
برای اینکه پیراشکی ها به خوبی پف کنند، خمیر را در جای گرم قرار دهید. برای اینکه پیراشکی ها هنگام سرخ کردن ترک نخوردند، آنها را قبل از سرخ کردن در روغن سرد قرار دهید.
برای اینکه پیراشکی ها به خوبی طلایی شوند، آنها را در روغن داغ سرخ کنید.
تزیین پیراشکی کرم دار:
پیراشکی کرم دار را می توان به روش های مختلفی تزیین کرد. برخی از روش های تزیین پیراشکی کرم دار عبارتند از:
*پودر قند: پیراشکی های کرم دار را می توان با پودر قند تزیین کرد. برای این کار، پیراشکی ها را پس از خنک شدن، با پودر قند بپاشید. *شکلات ذوب شده: پیراشکی های کرم دار را می توان با شکلات ذوب شده تزیین کرد. برای این کار، شکلات را ذوب کنید و با یک برس روی پیراشکی ها بمالید. *سس شکلات: پیراشکی های کرم دار را می توان با سس شکلات تزیین کرد. برای این کار، سس شکلات را در یک کاسه بریزید و پیراشکی ها را در آن بغلتانید.

بیشتر بخوانید  این زن زیبا مسی و رونالدو را در جیبش می‌گذارد + تصاویر

منبع: شکوفه بانو

دیدگاهتان را بنویسید