پیامدهای خطرناک کرونا برای کودکان



به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، دکتر مهرداد شریفی با بیان اینکه در گروه سنی کودکان با خطر ابتلا به عوارض طولانی مدت ویروس کرونا مواجه هستیم، گفت: خانواده ها مراقب علائم هشدار دهنده باشند. ویروس کرونا در فرزندانشان است و به محض مشاهده علائم، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر 87 کودک مثبت و مشکوک با علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 15 بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمانی تحت مراقبت های ویژه در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رعایت کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی در کودکان نسبت به بزرگسالان، ادامه داد: پوشش کم کودکان در گروه هدف منجر به افزایش شیوع کرونا در بین آنها در سال‌های اخیر شد. موج هفتم کرونا

دکتر شریفی با بیان اینکه نوع جدید ویروس کرونا با سرعت بالایی در حال گسترش است، گفت: این امر باعث شده است که تعداد کودکان بستری در بیمارستان ها نسبت به موج های قبلی کرونا افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی به عنوان شایع ترین علائم کرونا در کودکان، آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلودرد، سردرد و بدن درد، اسهال و استفراغ را برشمرد و تاکید کرد: تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه های سنی کودکان و بزرگسالان. و استفاده مداوم از ماسک و بهداشت دست می تواند خطر ابتلای کودکان به کرونا را تا حد زیادی کاهش دهد.

مردم فارس می توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کودکان را واکسینه کنند.

بیشتر بخوانید  مجموع واکسن هایی که تا 2 ژوئیه 1401 به کشور تزریق شد

دیدگاهتان را بنویسید