پگاسوس و رازهایی که تل آویو فاش خواهد کرد / اسرائیل به دوستان خود رحم نمی کند



مدیر مسئول رای آل یوم در یادداشتی درباره رسوایی استفاده از ابزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس توسط برخی از کشورهای عربی نوشت: “با وجود انکار و محکومیت ها ، تل آویو به زودی اسرار بسیاری از دوستان خود را فاش می کند” .

به گزارش ایسنا ، عبدالباری عطوان ، روزنامه فرامنطقه ای این روزنامه ، گفت: “تصادفی نیست كه دولت های عربی امضا كننده توافقنامه صلح ابراهیم در ماه های گذشته بیش از 50 هزار تلفن را جاسوسی كرده اند.” روزنامه نگاران و حتی مخالفان سیاسی و حتی پادشاهان و روسای وزارتخانه ها و شخصیت های برجسته عرب و بین المللی در رسوایی پگاسوس درگیر هستند که در حال حاضر جهان را به لرزه درآورده است.

هماهنگی های امنیتی در دو بخش سنتی و سایبری ستون فقرات این توافق نامه ها است و از آنجا که بیشتر کشورهای عربی ، به ویژه در منطقه خلیج فارس ، به دلایل زیادی با نگرانی های امنیتی زندگی می کنند ، این عوامل فاصله زیادی را بین آنها و مردم ایجاد می کند. به راحتی می توان آنها را به حمایت از ادعای امنیت اسرائیل فریب داد و آنها را به خرید برنامه های سایبری برای جاسوسی از مخالفان ، سازمان های حقوق بشری و روزنامه نگاران خواستار اصلاح و آزادی و ریشه کن کردن فساد فریب داد.

تا کنون اطلاعات زیادی در مورد قربانیان این بزرگترین عملیات جاسوسی منتشر شده است که موجب نقض محرمانه بودن هزاران هدف می شود ، از جمله پادشاهانی مانند پادشاه محمد ششم ، پادشاه مراکش ، سعدالدین عثمانی ، نخست وزیر ، اعضای حاکم مراکش امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، عمران خان ، نخست وزیر پاکستان ، برام صالح ، رئیس جمهور عراق ، سعد حریری ، نخست وزیر سابق لبنان است و لیست همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  لیست جدید تیم ملی در وزنه برداری منتشر شد

ممكن است كشورهای درگیر این عملیات با خرید این نرم افزارهای جاسوسی از شركت مادر اسرائیلی اطلاعاتی در مورد مخالفان خود مانند عربستان سعودی ، مراكش ، امارات و بحرین و حركات خود دریافت كرده باشند ، اما “اپراتور اسرائیلی” بزرگترین ذینفع است. . ، زیرا طبق اطلاعات اولیه او اسرار زیادی دریافت کرده و می تواند عکس و فیلم باشد و از آنها برای اخاذی پول برای تسلط بر قربانیان و اطاعت آنها از خواسته های اسرائیل استفاده کند ، در غیر این صورت ..

بررسی های اولیه نشان می دهد که روند جاسوسی شامل کاشت ویروسی در تلفن های هدف است که توسط دوربین ها و ضبط کننده ها کنترل می شود به طوری که آنها تمام حرکات صاحبان خود را حتی در اتاق های بسته و شاید در اتاق خواب کنترل می کنند ، بنابراین این برنامه ها شمشیر دو لبه. هستند. هدف اول مخالفان و روزنامه نگاران و جنبش های آنها است ، و هدف دوم اپراتورهای آن است و در اینجا به سحر و جادو برمی گردد.

درست است که اکثر حاکمان عرب از تلفن های قدیمی ارزان (نوکیا) استفاده می کنند و از تلفن های هوشمند مدرن اجتناب می کنند زیرا تلفن های ابتدایی تر هستند و نفوذ کمتری دارند ، اما به گفته یک کارشناس ارشد فضای مجازی این نظریه منسوخ شده است. دستگاه های جاسوسی مدرن و به روز از طرق مختلفی قادر به دسترسی به آنها هستند.

دنیای غرب در حال حاضر شاهد هیاهوی بزرگی است ، زیرا این عملیات جاسوسی بنیان های دموکراسی و آزادی های شخصی آن را از بین برده و اسرار و اسرار روزنامه نگاران و سیاستمداران آن فاش شده است ، به همین دلیل چندین حزب به دنبال این موارد هستند عملیات جاسوسی در دادگستری پناهندگی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید  تعطیلی ادارات دولتی چند شهر عراق در روز پنجشنبه

طبیعی است که برخی سرویس های جاسوسی عرب همه ادعاهای مطرح شده علیه خود را در این زمینه انکار کرده و بدون سرزنش اسرائیل و شرکتی که این جاسوس افزار را سرزنش می کند ، بیانیه های محکومیت و محکومیت را صادر کنند ، اما این انکار قابل اعتماد نیست زیرا روزنامه نگاران بیش از 37 بین المللی رسانه ها این حقایق را فاش کرده و تحقیقات معتبری را با شواهد انجام داده اند و تلاش آنها هنوز در مراحل ابتدایی است.

در روزها و هفته های آینده ، اسرار بسیاری فاش خواهد شد ، نه تنها در مورد برخی از جنبه های زندگی شخصی و سیاسی مخالفان سیاسی ، اعضای رسانه ها و سیاستمداران مورد هدف ، بلکه همچنین در مورد برخی از حاکمان عرب و خانواده های آنها. ما باید همیشه به یاد داشته باشیم که “متحد” اسرائیلی اسرار را حفظ نمی کند و اولین کسی است که اسرار را برای دوستان خود فاش می کند. فقط باید صبر کنیم آشپز طعم سم را خواهد چشید. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید