پژوهش و نوآوری، رمز بالندگی فولاد مبارکه است



به گزارش شمانیوز : محمد نظمی هرندی معاون فناوری فولاد مبارکه در آستانه روز تحقیق در مورد رویکردهای تحقیقاتی این شرکت در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: وقتی یک کارخانه ساخته می شود مجموعه ای از منابع مختلف است. و دارایی ها در کنار هم قرار می گیرند تا محصولی تولید شود.نیاز به آن حاصل می شود. در فولاد مبارکه رسالت اساسی شرکت تولید ورق فولادی برای نیاز مشتریان یعنی صنایع مختلف می باشد و لذا تمامی منابع متناسب با تحقق این ماموریت ساماندهی می شود.

وی گفت: سرمایه انسانی، تجهیزات، مواد اولیه، انرژی و… ورودی این فرآیند برای رسیدن به هدف ما هستند. اما یکی از مهم‌ترین ورودی‌ها و به عبارتی مزیت‌های فولاد مبارکه، دانش و تجربه‌ای است که منابع را به درستی ترکیب می‌کند تا به ارزش افزوده و بهره‌وری بالاتر شرکت دست یابد. بخشی از این دانش و تجربه در داخل سازمان جمع آوری و استفاده می شود و بخشی دیگر در خارج از سازمان به روش های مختلف.

فولاد مبارکه در همه زمینه ها به دنبال نوآوری است

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه افزود: بخشی از این دانش موجود و آماده استفاده است. اما قسمت دوم آن را باید با مطالعه و تحقیق بیشتر به دست آورد. امروزه فولاد مبارکه به دنبال نوآوری در محصولات، فرآیندها، فناوری، مدل کسب و کار و … است. در همه زمینه ها

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه نیز به نوبه خود سعی در ایجاد نوآوری با همه بازیگرانی دارد که بتوانند کاوش کنند. مونتاژ شده تا یک اکوسیستم فناورانه و نوآورانه را تشکیل دهد و با حمایت خود به رشد اجزای این اکوسیستم ادامه دهد. این اکوسیستم شامل دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان، شرکت های دانش بنیان، مجتمع های تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و کلیه کارکنان واحدهای مختلف اعم از تحقیق و توسعه و سایر واحدهایی است که به ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد کمک می کنند.

بیشتر بخوانید  عکسی عجیب از سیگار کشیدن بازیگر زن ایرانی تبدیل به حاشیه شده است! / فیلم سینما

حمایت فولاد مبارکه از تحقیقات دانشگاهی

ناظمی هرندی تصریح کرد: در یک سال گذشته تلاش کرده ایم سازوکار استفاده بهینه تر از اجزای این اکوسیستم را تقویت کنیم. البته مکانیسم هایی از قبل وجود دارد و ما در حال توسعه آنها هستیم. اما مثلا با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دیگر قرارداد می بندیم تا بتوانیم نیازهای خود را از طریق پروژه های تحقیقاتی این مجموعه ها تامین کنیم و از ایده های این مراکز برای بهبود روند استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: به منظور جلب توجه دانشجویان به ویژه در زمینه تحصیلات تکمیلی به چالش فولاد مبارکه و صنعت فولاد، برنامه هدفمندی حمایت از پایان نامه های دانشجویی داریم تا با این حمایت شاهد باشیم. حل چالش های موجود همچنین در راستای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان سعی کردیم فضای صنعتی و منابع مالی را برای انجام این تحقیقات آماده کنیم و از طرفی با خرید محصولاتی که در نتیجه تولید می شود، به نوعی این حمایت ها را تکمیل کردیم. این تحقیقات

حمایت از محققان دارای سرمایه خطرپذیر

معاون فناوری فولاد مبارکه گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در این حوزه ایجاد ساختاری در قالب کمیته سرمایه گذاری خطرپذیر برای تحقیقات ریسک زدایی است که تاثیر بسزایی در حمایت از طرح های تحقیقاتی داشته و فولاد را راه اندازی کرده است. مبارکه جدا از خیلی گروه های دیگر. این اقدامات که با هدف اکوسیستم نوآوری استان و کشور انجام می شود تا پایان سال و در بلندمدت نتایج خوبی برای صنعت فولاد کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  دلیل گرانی گوشت مرغ و گوجه فرنگی چیست؟

وی بیان کرد: ارتباط مستمر صنعت با فضای علمی و دانشگاهی یکی از اقداماتی است که فولاد مبارکه با کنار گذاشتن فضای مناسب در محیط دانشگاه و حضور کارشناسان و مدیران این شرکت در آن فضا به آن توجه دارد. . ، توسعه اهداف پژوهشی فولاد مبارکه محقق خواهد شد. در همین راستا اولین پایگاه این شرکت در دانشگاه صنعتی اصفهان تهیه شد که به زودی به بهره برداری می رسد. چنین اقداماتی نشان می دهد که فولاد مبارکه در حوزه نوآوری استراتژی مدونی دارد که آن را در قالب نقشه راه تدوین و اجرا می کند.

دیدگاه فولاد مبارکه در موضوع «تحقیق»; فراتر از مسئولیت اجتماعی

نظمی هرندی تصریح کرد: فولاد مبارکه نگاهی فراتر از مسئولیت اجتماعی به نوآوری و موضوع تحقیق دارد و معتقد است حیات، رشد و آینده این شرکت بستگی به میزان حضور آن در عرصه نوآوری چه در زمینه تولید دارد. محصولات جدید و در بهبود روش ها و فرآیندها و توسعه مدل های کسب و کار جدید بستگی دارد. به عبارت دیگر، تحقیق و نوآوری کلیدهای پایداری فولاد مبارکه است. این موضوع در شرکت های بزرگ دنیا نیز دیده می شود و می بینیم که هر کدام از آنها از نوآوری به معنای واقعی استفاده کردند و در فضای رقابتی موفق تر بودند.

وی گفت: مهمترین سرمایه بنگاه های اقتصادی، موسسات و … است. دانش و تجربه است؛ اما استفاده از این دانش و تجربه برای خلق ارزش بسیار مهم است. فولاد مبارکه از ابتدای راه اندازی خطوط تولید خود با نگاه دانش بنیان فعالیت کرده و در سال های پس از بهره برداری با به روز رسانی رویکردهای خود همواره در جهت ارزش آفرینی از دانش گام برداشته است.

بیشتر بخوانید  قیمت پیشنهادی نرخ خرید تضمینی گندم مشخص شد

/ منبع: ایراسین

دیدگاهتان را بنویسید