پژوهش؛ 64٪ آمریکایی ها معتقدند نژادپرستی علیه اجساد به طور گسترده ای گسترش یافته است


طبق یک نظرسنجی ملی ، 64 درصد آمریکایی ها معتقدند نژادپرستی علیه سیاه پوستان در این کشور گسترده است.

طبق یک مطالعه گالوپ ، این بالاترین میزان از سال 2008 است.

چهل و چهار درصد سیاه پوستان آمریکایی نیز معتقدند نژادپرستی علیه سیاه پوستان به طور گسترده ای رواج دارد. در این نظر سنجی ، 72٪ از لاتین ها موافق و 59٪ از سفیدپوستان موافق هستند ایمان آنها همین را داشتند.

موضوع دیگر مطرح شده در این بررسی بهبود شرایط زندگی است ، با 69 درصد آمریکایی ها گفته اند حقوق شهروندی آنها بهبود یافته است ، 10 درصد بیشتر از سال 2020 ، اما هنوز بیش از 89 درصد در سال 2011 و نیمه اول. دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق بسیار دور است.

هنگامی که از پلیس نحوه برخورد پلیس با سیاه پوستان س askedال شد ، 55 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پلیس نسبت به سفیدپوستان رفتار نسبتاً کمتری با سیاه پوستان دارد.

در این نظرسنجی ، در مجموع 61 درصد از پاسخ دهندگان از نحوه درمان رنگ سیاه ناراضی بودند و فقط 38 درصد ابراز رضایت کردند.

نژادپرستی آمریکایی علیه شهروندان سیاه پوست در جرم یک افسر سفیدپوست آمریکایی علیه یک شهروند سیاه پوست این کشور آشکار شد.

جورج فلوید ، مرد 46 ساله سیاه پوستی ، در اوایل ماه ژوئن سال گذشته در حالی که در دست شاوین ، یک افسر پلیس ایالات متحده و چند افسر دیگر بود ، زانو را به گردن خود فشار داد و حدود 9 دقیقه فشار داد. دلیل دستگیری فلوید توسط شاوین و همکارانش این بود که وی 20 دلار جعلی برای خرید در یک فروشگاه به فروشنده داد.

بیشتر بخوانید  بهره برداری از 42 نیروگاه خورشیدی برای مشتریان کمیته امداد بوانات

انتشار فیلم ترور فلوید موجی از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده را به وجود آورد که به سایر نقاط جهان گسترش یافت. کشته شدن چند شهروند سیاه پوست دیگر توسط پلیس ایالات متحده نیز به دامن زدن به اعتراضات کمک کرد.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید