پوشش متفاوت رعنا آزادی ور در جشنواره



آنچه دیگران می خوانند:

رعنا عضدیوار او شب گذشته در یک کنفرانس عکس فیلم زیان ده حاضر شد. رعنا آزادی ور مهدویان در سری قبل هم خوش درخشید. رعنا آزادی ور او با نقش متفاوتی که در سریال زخم کاری بازی کرد بسیار مورد توجه قرار گرفت. رعنا آزادی ور بازنده با استایلی شیک و متفاوت در نشست خبری حاضر شد. رعنا آزادی ور در این جلسه

رعنا آزادی ور بازیگر زیبای سینما و تلویزیون است که در فیلم های موفقی حضور داشته است.

رعنا آزادی ور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۵ فروردین ۱۳۶۲ در تهران است.

رعنا آزادی ور هنوز ازدواج نکرده و همسری هم ندارد، می گوید ازدواج به معنای مسئولیت بیشتر و وقت بیشتر برای خانواده است که در حال حاضر نمی توانم این کار را انجام دهم.

رعنا آزادی ور اولین بار در کدام فیلم بازی کرد؟

اولین بازی او در فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی بود که بسیار دیده شده است. سپس پس از یک سال با بازی در 3 فیلم بیشتر به شهرت رسید. پرویز پرستویی در این فیلم بسیار خوش درخشید.

اولین بازی او در سال 1385 در فیلم پارک وی به کارگردانی فریدون جیرانی بود که در آن نقش نیمو شاهرخ شاهی را بازی کرد.

رعنا آزادی ور یا الی

رعنا آزادی ور در فیلم ایلیا نقش همسر یکی از زوج های جوان را بازی می کرد که در داستانی سه روزه در داستان سفر این زوج به شمال گنجانده شده است.

او همچنین در فیلم خانه دختری به نام سمیرا نقش اول را بازی کرد. در این فیلم به کارگردانی شهرام حسینی، حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و بهناز جعفری ایفای نقش کرده‌اند.

ازدواج و همسرش

او در حال حاضر مجرد است. با توجه به انتشار چندین عکس از او در کنار مهدی پاکدل، شایعه شده است که او با مهدی پاکدل ازدواج کرده است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

PS:

بعد از اینکه عاطفه رضوی همسر برادر مهدی پاکدل، رانی آزادی ور و مهدی پاکدل ازدواج آنها را تبریک گفت، مشخص شد که این خبر صحت دارد و آن دو با هم ازدواج کردند.

بیشتر بخوانید  ۲۵ پارتیشن زیبا برای آپارتمان‌های کوچک | با این پارتیشن ها فضای خانه را به زیبایی تفکیک کنید

رعنا آزادی ور

فیلم های رانه آزادی ور

به تو 96 / چهارراه استانبول 96 / در چهره حامل 96 / حریم خصوصی 96 / سبد 96 / جلد خیابان 96 / مرداد 95 / عصبانیت و هیاهو 94 / وقتی برگشتم 94 / این سیب برای تو 93 / خانه دخترانه 93 / صبح است 93 / محمد رسول الله 93 / لبلبیا 88 / تهران در جست و جوی زیبایی 87 / درباره ایلیا 87 / خاک معروف 86 / پارک وی 85 / زاگرس 84 / هو 84 / مارمولک 83 / خورشید پشت برف 82

گفتگو با ران آزادی ور

آنچه می خواهیم به آن برسیم کاملاً واضح است. اجازه دهید ابتدا دسته بندی کنیم و ببینیم در سینمای ایران چند چیز وجود دارد که به نظر شما یک بازیگر باید آنها را رعایت کند تا بتواند یک بازیگر موفق شود. در ادامه، اجازه دهید در مورد هر یک از این موارد صحبت کنیم. من اصلاً نمی خواهم با کسی صحبت کنم و از بیرون در مورد روند بازیگری در ایران صحبت کنیم.

اما هر بازیگری هدفی دارد. بسیاری از بازیگران شغل دارند. بنابراین برای من که هرگز شغلی نداشته ام، نمی توانم غیر از این بگویم.

طباطبایی: پس نمی توانیم برای هر دو بازیگر سینما قضاوت کنیم. من فکر می کنم باید کاملاً شخصی صحبت کنیم زیرا برای هر بازیگری چیزهای مختلفی وجود دارد که منجر به موفقیت او می شود.

این تجربه ای است که همه باید آن را بگذرانند، اما به نظر شما چطور ممکن است فردی بدون آنها در سینمای ما محبوب شود، جایزه بگیرد و موفق شود و در کشورمان به عنوان یک بازیگر شناخته شود؟ دلیل آن چیست و چگونه چنین تناقضی ممکن است؟

به نظر من کارگردان و تهیه کننده از این قسمت ها اطلاعی ندارند و چندان نمی دانند که بازیگر چه کار خاصی روی صحنه انجام می دهد. هدف اکثر آنها این است که آن بازیگر چقدر محبوب است و چقدر می خواهند فیلم خود را بفروشند.

ذائقه مردم را خراب کردیم در حال حاضر سلیقه مردم ما کاملا نسبی است. آنها در یک لحظه شگفت انگیز می خندند. این به این دلیل است که ما که در سینما کار می کنیم به مرور ذائقه اهالی سینما را کم کرده ایم و مردم به همان اندازه راضی هستند. به همان خنده و به همان میزانسن ضعیف و باورنکردنی. فکر کنم به همه اینها عادت کردند و دیگر برایشان مهم نیست.

بیشتر بخوانید  ترفند درست کردن عود خانگی | با ادویه های داخل کابینت عود درست کنید

راه حل در دست کسانی است که کارکردهای بیشتری در این سینما دارند. از کارگردانان و فیلمنامه نویسان گرفته تا سیاست گذاران بزرگ.

چگونه می توان سلیقه مردم را بالا برد؟

با ساختن یک فیلم خوب. ما می توانیم همیشه فیلم های خوب بسازیم. مردم می توانند یکی دو بار بروند و بگویند که ما اصلا به این فیلم در سینما نخندیدیم و دوستش نداشتیم، اما در نهایت نتیجه داد.

فکر می کنید چند درصد تحت تاثیر قرار گرفته است؟

30 درصد حضوری اما 50 درصد در سینما

حالا اگر یک نفر الان بخواهد وارد سینما شود، فکر می کنید شرایط چگونه است، وقتی هر کدام از شما وارد سینما شدید چه مشکلاتی داشتید و چه جایگاهی برای خودتان پیدا کردید؟

به نظرم زمان ورود بازیگر به سینما خیلی مهم است. فکر می کنم 80 درصد در موفقیت بازیگر موثر است.

ببینید من اواخر دهه هشتاد با فیلم مارمولک آمدم. از نظر جامعه شناسی، زنان در سینمای آن زمان ایران جایگاه خود را پیدا کردند. ما بازیگران خوب زیادی داشتیم. نکته مهمی که طناز بیان کرد مربوط به این است که با چه فیلم و حضوری وارد سینما شدی و اولین حضورت چه بود. من فکر می کنم این بسیار مهم است و می تواند بسیار تعیین کننده باشد. حضور من در فیلم مارمولک برای اولین بار با حضور بازیگر در فیلم بسیار خوب بود.

فکر می کنید آن زمان سینمای ما تشنه جذب بازیگران جوان بود؟

بله حتما. من این فرصت را داشتم که در یک زمان خوب وارد سینما شوم. اما بعد واقعاً متوجه نشدم در سینما چه خبر است، اما از آنجایی که این فرصت را داشتم که در یک زمان خوب و با یک فیلم خوب وارد بازیگری شوم، فکر می‌کنم این روی روند کارم تأثیر گذاشت. حالا اگر بازیگری بیاید و اولین حضورش خیلی مثبت و خاص نباشد، اگر توانایی ها و توانایی هایی داشته باشد باز هم می تواند موفق شود. فکر می کنم، به نظر من، در این لحظه، آن حضور اول برای تغییر موضع شما از اینجا به آنجا تعیین کننده نیست. این می تواند فرصت خوبی برای کمک به پریدن شما باشد. اما من فکر می کنم ما شخصاً می توانیم در زمان ورود من 20 درصد را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه دوشنبه 15 مرداد 1403 با معنی و تفسیر دقیق

زن یا مرد بودن و اساساً جنسیت تا چه اندازه در سینمای ایران و موفقیت و برجستگی بازیگران تأثیر داشته است؟

موفق تر به معنای موفق تر نیست. آنها می توانند پربارتر شوند. اما این مشغله ممکن است منجر به موفقیت آنها نشود.

برخی نیز خواستار محافظه کاری هستند. این نگاه چه تاثیری در روند بازیگری دارد؟

محافظه کاری کاری است که من شخصاً در حال حاضر انجام دادم. یعنی من در مصاحبه هایم همان محافظه کارم چون اگر محافظه کار نبودم به راحتی می توانستم مثال بزنم و اسم افراد را بیاورم. اما فکر می‌کنم اگر این کار را بکنم، ممکن است از کسی نام ببرم و بشنوم. اگر در آینده اتفاق خوبی برایم بیفتد، ممکن است آن را از دست بدهم. بنابراین سعی می کنم تا حدی حرف هایم را سانسور کنم.

به نظر شما محافظه کاران در سینمای ما موفق ترند؟

من فکر می‌کنم که آنها موفق‌تر هستند زیرا سیاست را اداره می‌کنند.

فکر نمی کنید برخی از بازیگران موفق و بدون محافظه کاری خود را مطرح کردند و موفق شدند؟

نه، هوش هنوز محافظه کار است. آن شخص از نظر هوشمندی محافظه کار است، اما من ممکن است از جنبه های دیگر منطقی و محافظه کار باشم.

یعنی شما ترجیح می دهید محافظه کار باشید، یعنی بعضی چیزها را که می بینید نمی بینید، بعضی ها را نمی شنوید و بعضی چیزها را نمی گویید.

بله، چون تجربه به من نشان داده که باید اینطور باشم.


دیدگاهتان را بنویسید