مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پوست خودتان را با این رژیم منحصر به فرد زیبا کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


وقتی صحبت از پوست و زیبایی می‌شود، مردم فکر میکنند که باید آن را با پمادهای موضعی درمان کنند. اما هیچکس نمیداند که همه درمان ها در رژیم غذایی است. رژیم غذایی در درجه اول بر سطوح هورمون‌های مختلف در بدن تأثیر می‌گذارد و هورمون‌ها بسیاری از فرآیندهای طبیعی را که در بدن رخ می‌دهند، تنظیم می‌کنند.

به عبارتی سلامت کلی و پوست به طور اجتناب ناپذیری با نوسانات هورمونی مرتبط است که تحت تاثیر رژیم غذایی است. پوست خشک اگر پوست شما خشک است، نوشیدن ۲ لیتر آب در روز یا دریافت آب کافی از طریق میوه هایی مانند هندوانه به هیدراته ماندن پوست شما کمک میکند.شما می توانید پوست خود را از طریق اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب آبرسانی کنید.

روغن ماهی قزل آلا، آووکادو کافئین پوست شما را خشک میکند. اما پوست خشک صرفاً بخاطر کم آبی بدن نیست. کمبود ویتامین‌های A و C به خشکی پوست کمک میکند. سیب زمینی شیرین، بروکلی، اسفناج پوست چرب حذف روغن از رژیم غذایی بهترین راه نیست. برخی از غذاهای حاوی روغن های ضد التهاب عبارتند از:

تخم کتان، ماهی ،آووکادو غذاهای روغنی و فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی‌های سرخ شده و مصرف شکر را محدود کنید .برای جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم و مبارزه با منافذ مسدود شده باید غلات کامل و گندم را با کربوهیدرات های تصفیه شده و مرغ یا ماهی را با گوشت قرمز جایگزین کنید. پوست مختلط پوست مختلط، ترکیبی ازپوست خشک و چرب است. افرادی که پوست مختلط دارند نیازی به حذف کامل کربوهیدرات ندارند. اما توجه به نوع غلات و گندمی که می خورید مهم است.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران تا 19 اسفند 1392/ ​​فوت 139 نفر دیگر و شناسایی 6424 بیمار جدید

کربوهیدرات‌ها باعث التهاب می شوند و تعادل ظریف پوست مختلط را از بین میبرند. هنگام انتخاب کربوهیدرات‌ها، آنهایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بالا و قند خون پایین هستند، برنج قهوه‌ای یا کینوا پوست های مستعد آکنه آکنه فقط یک مشکل پوستی در نوجوانی نیست. آکنه ترکیبی از چربی، التهاب و باکتری است که در هر سنی میتواند رخ بدهد و شایعترین علت آن یائسگی است. به جای پیروی از یک برنامه غذایی برای پوست چرب، ریزمغذی ها را به صفر برسانید.

ویتامین C را از طریق انواع توت ها و میوه ها دریافت کنید. روی برای آکنه مفید است و می‌توانید آن را از صدف‌ها و پروتئین حیوانی بدون چربی مانند مرغ دریافت کنید. منابع گیاهی روی در غلات غنی شده و دانه کدو تنبل است. حذف لبنیات و همچنین غذاهای شیرین یا چرب . پروبیوتیک‌ها، مانند آنهایی که در ماست یونانی یافت می‌شوند به کاهش آکنه کمک میکنند.

قبل از حذف غذاهایی که دارای فواید تغذیه ای هستند، مانند لبنیات، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید، زیرا بدن هر فرد متفاوت است. پوست برنزه برنزه کردن روشی مطمئن برای داشتن پوستی درخشان طبیعی نیست، زیرا نوعی آسیب ناشی از نور خورشید است. پوست کدر اغلب به دلیل استرس اکسیداتیو محیط ما، مانند قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و آفت کش ها، ایجاد می شود. از ریز مغذی لیکوپن استفاده کنید. غذاهای حاوی لیکوپن شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات قرمز یا صورتی هستند، مانند: فلفل ، گوجه فرنگی کاکائو منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها است.شکلات تلخ ۷۵ درصد بخورید.

بیشتر بخوانید  واکنش تهران به ادعاهای آمریکایی و انگلیسی: مضحک است

بهترین و بدترین غذاها برای داشتن پوستی مناسب به خاطر داشته باشید، مهم نیست که چه چیزی می خورید، پوست همه افراد در نهایت پیر می شود. چین و چروک اتفاق می افتد و این اشکالی ندارد. اما مصرف غذاهای غنی از کلاژن به کندی این روند کمک میکند. کلاژن پروتئینی و چسبی است که پوست بدن ما را در کنار هم نگه می دارد. اما بدن ما از ۲۰ سالگی دیگر کلاژن تولید نمیکند. کلاژن را با غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت های بدون چربی، تخم مرغ دریافت کنید. ویتامین C موجود در زغال اخته و مرکبات می تواند به جذب کلاژن در بدن کمک کند.

غذاهای شور مانند سیب زمینی سرخ شده و چیپس را حذف کنید، زیرا باعث کم آبی بدن میشوند. برخی از غذاها رطوبت را از پوست خارج کرده و باعث خشک شدن آن و افزایش خطوط و چین و چروک های پوست میشوند. اما یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به اندازه کافی غذا نخورید زیرا پوست برای چاق ماندن و همچنین حمایت از ماهیچه ها به پروتئین و چربی نیاز دارد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

<p>The post پوست خودتان را با این رژیم منحصر به فرد زیبا کنید first appeared on زود نیوز.</p>

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *