پورشه کاین GTS اسپورت ترین SUV است


پورشه کاین

از زمان معرفی SUV کاین در سال 2003، پورشه 430000 دستگاه از این خودرو را تولید کرده است که برای شرکتی که کمتر از دو دهه پیش تنها یک مدل یعنی 911 را تولید کرده بود، عدد بدی نیست. کاین را یک موفقیت بزرگ می دانند و دلیل این امر حفظ DNA این شرکت است که می توان آن را لذت رانندگی با پورشه نامید.

علاوه بر این، این شرکت با ادعای اینکه مدل جدید کاین GTS 2013 اسپرت ترین SUV بازار خواهد بود، توجه ما را به خود جلب کرد. بدیهی است که این بیانیه بیش از یک تغییر کوچک در دنیای کوچک پورشه ایجاد خواهد کرد. چگونه یک SUV 420 اسب بخاری می تواند بهتر از همتای سریعتر و قدرتمندتر خود یعنی کاین توربو 500 اسب بخاری رانندگی کند؟

پورشه کاین

پورشه کاین

تولید نسل دوم پورشه کاین در سال 2011 آغاز شد. این شرکت با استفاده از طراحی جدید وزن این SUV نسبتا سنگین را 181 کیلوگرم کاهش داد. وزن این خودرو با جایگزینی آلومینیوم سبک در شاسی به جای قطعات فولادی کاهش یافت، اما این کاهش وزن با تجهیز کاین به سیستم چهارچرخ محرک الکترونیکی افزایش یافت.

در حالی که همه ما قبول داریم کاین یک SUV است، علاقه مندان به خودرو GTS را یک سدان بزرگ با هندلینگ عالی می دانند (پورشه 15766 مدل نسل اول کاین GTS را فروخت). این مدل که درست زیر مدل توربو در رده مدل های کاین قرار دارد، بر پایه کاین S هشت سیلندر ساخته شده است. همانطور که انتظار می رفت، این مدل با تجهیزات استاندارد و ظاهری منحصر به فرد در فضای داخلی و خارجی تولید شد. قیمت کاین S از 66825 دلار شروع می شود در حالی که مدل GTS قیمتی معادل 83025 دلار دارد.

بیشتر بخوانید  ازدواج شیلا خداداد با جراح بینی اش .. !!

پورشه کاین

نمای بیرونی GTS دستخوش تغییرات زیادی شده است، از جمله نمای جلو با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، چراغ‌های LED تیره و رکاب‌های جانبی و دور پنجره‌های مشکی. در عقب، این خودرو دارای یک بال دوتایی، نوارهای مشکی در صندوق عقب، چراغ‌های دودی و انتهای اگزوز چهارگانه مشکی است. از صندلی های اسپرت آلکانترا در فضای داخلی استفاده شده است، علاوه بر صندلی های آلکانترا، روی درها، کنسول وسط و سقف نیز از چرم استفاده شده است. در این مدل فرمان چرمی با طراحی اسپرت نیز به صورت استاندارد دیده می شود.

پورشه کاین

پورشه برای اولین بار امکانات ویژه کرونو خود را برای این مدل نیز ارائه کرد. اگرچه این مجموعه فاقد سیستم حرکتی است، اما دارای یک تایمر داشبورد و نمایشگر عملکرد موتور است که RPM و شتاب خودرو را نشان می دهد. در زیر کاپوت، موتور 4.8 لیتری تمام آلومینیومی به گونه ای تنظیم شده است که عملکرد آن 20 اسب بخار بهبود یافته است. در نتیجه این موتور اکنون قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و گشتاور 380 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه است.

پورشه کاین

افزایش 5 درصدی قدرت چندان غیرعادی نیست، اما ترکیب آن با سایر تغییرات اعمال شده توسط سازندگان این مدل فوق العاده است. نت اگزوز کاین GTS قوی و شنیدنی است. اما این تنها نیمی از ماجراست، بد نیست بدانید که این مدل دارای سیستم اگزوز اسپرت است و سیستم های اگزوز دوگانه به نسبت میزان بار، سرعت و ضریب دنده، غرش هیجان انگیز موتور را به شدت افزایش می دهند. موتور هشت سیلندر پورشه بعداً در چرخه احتراق مقدار کمی سوخت تزریق می کند و دریچه اگزوز را باز نگه می دارد تا غرش با فرکانس پایین ایجاد کند و دود اگزوز را شل کند!

بیشتر بخوانید  جزئیات سقوط هواپیمای آموزشی در ایوانکی گرمسار

پورشه کاین

گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک استاندارد این خودرو نیز برای این مدل بهینه شده است و تعویض دنده را سریعتر انجام می دهد. تعویض دنده ها همانند کاین S است اما برای افزایش شتاب GTS نسبت محور عقب به جلو کوتاه شده است. نیروی موتور با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک به جاده منتقل می شود. سیستم کنترل کشش استاندارد پورشه تضمین می کند که محور عقب در حرکت مستقیم است، اما در صورت تشخیص لغزش می تواند 100 درصد قدرت را به محور جلو منتقل کند.

پورشه کاین

تمام مدل های GTS دارای کمک فنر قابل تنظیم الکترونیکی هستند. مهندسان برای این خودرو 5 سطح ارتفاع در نظر گرفته اند که یکی از ویژگی های اسپرت آن است و به گفته پورشه با مدل S کاملا متفاوت است. سیستم ترمز استاندارد نیز مستقیماً از مدل توربو گرفته شده است.

ترمزهای جلو تک پیستونه با دیسک های 14.2 اینچی و ترمزهای عقب 4 پیستونه تک پیستون با دیسک های 13 اینچی هستند. ترمزهای قرمز بزرگ این خودرو به راحتی قابل تشخیص هستند (ترمزهای مدل S نقره ای هستند). در این مدل چرخ ها استاندارد 20 اینچی هستند. پورشه با وزن 2085 کیلوگرم می گوید مدل GTS در 5.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 259 کیلومتر در ساعت است.

پورشه کاین

با فعال کردن حالت اسپرت در کمتر از 5 دقیقه متوجه خواهید شد که کاین GTS یک خودروی معمولی نیست. با فشار دادن پدال گاز تا آخر، ماشین مثل خرسی که از خواب زمستانی بیدار می شود غرش می کند. به راحتی می توان گفت که یک SUV نمی تواند به این خوبی به نظر برسد. مطمئن باشید اگر پشت فرمان کاین GTS بنشینید مدام با پدال گاز بازی خواهید کرد و صدای ماشین و گازهای خروجی اگزوز را خواهید شنید!

بیشتر بخوانید  مهندس بازیگر کوچک با دو تیپ متفاوت!

پورشه کاین

اگر بخواهیم کاین GTS را با توربو مقایسه کنیم، حتی بدون در نظر گرفتن اعداد، باید گفت که مدل توربو سرعت و هندلینگ بهتری نسبت به GTS دارد. با این حال باید گفت کاین GTS را می توان اسپورت ترین SUV موجود در بازار دانست. نطر شما چی هست؟ کدام یک از SUV های موجود در بازار جهانی یا داخلی را جذاب تر و اسپرت تر می دانید؟ اگر تجربه رانندگی با کاین را دارید، لذت خود را با سایر کاربران 1Car به اشتراک بگذارید و آن را با آنها به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید