مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پودر سیر و خواص فوق العاده آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



پودر سیر چیست؟




پودر سیر از سیر خشک شده درست می شود و فواید زیادی نسبت به سیر تازه دارد چون هنگامی که سیر را خشک می کنید، عمر مفید آن را به طور نمادین افزایش می دهید، بنابراین می توان آن را برای ماه ها یا حتی سال ها بدون از دست دادن مواد مغذی نگهداری کرد. علاوه بر این پودر درست کردن پودر سیر بسیار آسان است، و می توانید در وعده های غذایی مختلف، استفاده کنید پودر سیر به عنوان ادویه یا سس غذا استفاده می شود.


برای قرن ها، سیر به عنوان یک ابزار خانگی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. سیر حاوی ترکیبات متعددی است که به نظر می رسد به اثرات مفید آن کمک کند. در دسترس بودن و مقدار این اجزا ممکن است با شکل مصرف سیر – خام، پخته شده، پودر و یا به صورت مکمل – تحت تأثیر قرار گیرد. در حالی که سیر یک عنصر آشپزی پرطرفدار و محبوب است، اگر شما قصد استفاده از سیر برای مدیریت هر گونه شرایط پزشکی را داشته باشید یا اگر شما قبلا از داروهای تجویزی مصرف می کردید، قبل از مصرف سیر به عنوان مکمل یا پیش از مصرف زیاد عصاره آن، با پزشک خود صحبت کنید.


شیمی پودر سیر




پودر از سیرهای تازه و خشک شده که شامل آلیین و آلیناز هستند، اما شامل آلیسین نیست، ساخته میشود. طبق یک بررسی مارس 2001 منتشر شده در مجله تغذیه. پودر سیر حاوی بسیاری از اجزای مفید دیگر سیر و برخی از قرص های سیراست. با توجه به اینکه آلیناز مکمل توسط معده هضم نمیشود و امکان تبدیل آلیین روده به آلیسین را فراهم می کند. بنابراین شیمی سیر پیچیده است و کیفیت محصولات سیر، از جمله پودر و مکمل ها، بستگی به فرایند تولید آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص بون کمپلکس نچرال ورلد


پودر سیر


ارزش غذایی پودر سیر




پودر سیر طیف گسترده ای از مواد مغذی را شامل می شود، از جمله ویتامین C ، آهن، کلسیم، پروتئین، فیبر و مقدار کمی سدیم و قند دارد .


پودر سیر دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ارگانیک مانند آلیسین وجود دارد که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. پودر سیر به هضم بهتر غذا بسیار کمک می‌کند. همچنین پودر سیر خاصیت ضد سرطانی دارد. و ایمنی بدن را بسیار افزایش می‌دهد.


فواید پودر سیر


مهمترین فایده پودر سیر عبارتند از: کاهش کلسترول ، بهبود سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان های خاص و کمک به هضم غذا است . در ادامه خواص پودر سیر شرح داده شده است.


کاهش کلسترول


مصرف پودر سیر سبب کاهش کلسترول و فشار خون می شود.


جلوگیری از سرطان


وجود آنتی اکسیدان های مختلف در پودر سیر به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند، التهاب را کاهش می دهد و از جهش های سلولی سرطانی جلوگیری می‌کند.


تقویت سیستم ایمنی بدن


وقتی سیر خشک می شود مقدار ویتامین C آن طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد،بنابراین مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن هم افزایش می یابد و همین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


کمک به هضم غذا


اگر معده درد داشته باشید ، برخی از ترکیبات ارگانی که در پودر سیر وجود دارد و همچنین فیبر و آهن موجود در ان یبوست را از بین می برد.


PODR SIR




طرز تهیه پودر سیر


تهیۀ پودر سیر در خانه بسیار راحت بوده و تنها نیازمندِ کمی زمان و صبوری است. قدم های ساده ای که در ادامه آورده ایم را دنبال کنید و پودر سیر خانگی خودتان را بسازید. برای ساخت پودر سیر تنها به حبه های سیر خشک شده نیاز دارید، البته برخی از مردم به این پودر نمک نیز اضافه می کنند که به این پودر بدست آمده نمک سیر گفته می شود.

بیشتر بخوانید  علت کاهش دید ناگهانی چشم چیست؟ آیا نشانه ی عارضه خطرناک است؟




1.سیرها را پوست بکنید. (تعداد سیر بستگی به خودتان و میزان مصرفتان دارد)

2.سیرها را برش نازک زده و بر روی یک سینی بگذارید.

3.فر را بر روی 80 رجه سانتی گراد (175 درجه فارنهایت) گذاشته و سینی سیرها را درون فر بگذارید تا کاملا خشک شوند.

4.بعد از اینکه سیرها کاملا خشک شدند، آنها را درون یک مخلوط کن ریخته و پودر کنید.

5.پودر را درون یک صافی بریزید تا تکه های خرد نشده جدا شوند.

6.پودر سیر را درون یک شیشۀ محفوظ از هوا نگهداری کنید.




عوارض جانبی پودر سیر




برخی از خطرات مصرف بیش از حد این پودر، و همچنین خطرات بالقوه برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند وجود دارد. شایع ترین مشکلات شامل اختلال گوارشی، مشکلات اختلالات خونریزی، نفس بد، درد عضلانی و سرگیجه است. اگر بیش از حد مصرف نکنید عارضه‌های جانبی ندارد.


خونریزی – برای افرادی که بیش از حد پودر سیر مصرف می کنند، مشکلات خونریزی وجود دارد پس در حد اعتدال مصرف کنید.


بوی بد – همانطور که با مصرف سیر از دهان بو می آید بوی پودر سیر بسیار زیادتر از سیر است که می تواند منجر به بوی بد شود. اگرچه می تواند به از بین بردن عفونت های دهان نیز کمک کند.


عضلات شکم – هنگامی که بیش از حد از این گیاه مصرف شود، یا اگر آلرژی خفیف داشته باشید پودر سیر باعث اسپاسم عضلانی می شود.


مشکلات معده – مصرف بیش از حد پودر سیر باعث درد های معده، و نفخ می شود بنابراین بیش از حد مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید  آب آوردن قلب / راههای درمان آب آوردن قلب چیست ؟


سرماخوردگی و سردرد -درمان سردرد و سرگیجه، و همچنین خستگی و حالت تهوع را درمان می کند.


separator line


بیشتر بخوانید:


خواص خرما با گردو


با خواص اعجاب انگیز آویشن کوهی آشنا شوید


چای ماسالا و خواص اعجاب انگیز این نوشیدنی بی نظیر


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *