پوتین پیشنهاد داد که بایدن از اطلاعات پایگاه های روسیه در آسیای میانه استفاده کند



با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، روزنامه كومرسانت روسیه گزارش داد كه ولادیمیر پوتین در ژوئن به جو بایدن پیشنهاد داده است كه از پایگاه های نظامی روسیه در آسیای میانه برای جمع آوری اطلاعات از افغانستان استفاده كند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از رویترز ، جنگجویان طالبان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی پس از 20 سال جنگ ، گام های بلندی برداشته اند ، امنیت مسکو چالشی است که می ترسد پناهجویان به حیاط پشتی آن در آسیای میانه رانده شوند و دفاع جنوبی آن بی ثبات شود. .

كومرسانت به نقل از منابع گزارش داد ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در پیشنهادی بی سابقه در میان روابط سرد واشنگتن و مسكو ، پیشنهاد هماهنگی افغانستان در 16 ژوئن با رئیس جمهور آمریكا را در جووین داد. پایگاه های روسی در تاجیکستان و قرقیزستان “استفاده عملی” می کنند.

بر اساس این گزارش ، این پیشنهاد شامل تبادل اطلاعات به دست آمده توسط هواپیماهای بدون سرنشین است ، اما طرف آمریکایی پاسخی قاطع نداده است. کرملین به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در اوایل ماه جاری ، رویترز به نقل از منابع آگاه گفت که دولت بایدن در حال مذاکره با قزاقستان ، تاجیکستان و ازبکستان برای پذیرش موقت هزاران افغان است که با نیروهای آمریکایی کار کرده اند و اکنون با تهدیدهای طالبان روبرو شده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تأکید کرد که خروج ایالات متحده و اتحاد ناتو از افغانستان وضعیت سیاسی و نظامی را بیش از پیش پیچیده و تهدیدهای تروریستی در منطقه را افزایش داده است. لاوروف در کنفرانسی با مقامات ارشد آسیای میانه در تاشکند ، پایتخت ازبکستان ، گفت که روسیه آماده کمک به آغاز مذاکرات صلح بین دو کشور در افغانستان است.

بیشتر بخوانید  خوشه طلایی هفده ساله در راس مسابقات قهرمانی لیگ فوتبال استان مرکزی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید