پوتین و مرکل بایدن را برنده می شوند


پوتین و مرکل بایدن را برنده می شوند

دیدارنیوز: بر اساس وب سایت MOON OF ALABAMA ، روسیه و آلمان سرانجام ایالات متحده را در پرونده Nord Stream 2 شکست داده اند و جنگ تحریم های اعمال شده توسط آمریکا با عقب نشینی واشنگتن پایان یافته است.

تلاشهای کاخ سفید برای مسدود کردن خط لوله انتقال انرژی از روسیه به آلمان از حدود 5 سال پیش تحت فشار ایالات متحده بوده است. این خط لوله برای آلمان و نه مسکو حیاتی است ، زیرا روسیه می تواند به اندازه اروپا گاز خود را به چین برساند.

تفاوت دیگر این است که اوکراین در انتقال گاز روسیه به اروپا کارایی کمتری دارد. تجهیزات و خطوط موجود در اوکراین قدیمی و نزدیک به تخریب هستند. اوکراین پولی برای تمدید قرارداد یا خطوط تعمیر ندارد ، در حالی که این کشور از نظر سیاسی تحت تأثیر ایالات متحده قرار دارد و در گذشته نیز روسیه را به چالش کشیده است. خط لوله تلفن همراه Stream که در انتهای دریای بالتیک نصب شده و تقریباً به اتمام رسیده است ، هزینه ای برای اوکراین نخواهد داشت و بنابراین مشکلات زیادی برای مسکو ایجاد نخواهد کرد.

براساس وال استریت ژورنال ، طبق توافق چهار ماده ای بین مرکل و بایدن ، آلمان و ایالات متحده 50 میلیون دلار در زیرساخت های فناوری سبز اوکراین ، از جمله انرژی های تجدید پذیر و صنایع وابسته سرمایه گذاری خواهند کرد. آلمان همچنین از پروژه سه دریا ، یک گروه دیپلماتیک اروپای مرکزی ، پشتیبانی و مشارکت می کند. این دو کشور همچنین تضمین می کنند که اوکراین سالانه 3 میلیارد دلار دریافتی از روسیه برای انتقال انرژی تا سال 2024 دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  عکس خنده دار الناز شاکر ، دوست کوچک و طرفدار!

تحلیلگران در لابی کنگره اوکراین می گویند که آنها از این موضوع بسیار ناراضی هستند ، اما بایدن از دولت کیف خواست تا از صحبت در این مورد خودداری کند ، زیرا مخالفت عمومی روابط وخیم واشنگتن و کیف را بدتر می کند. به گفته این رسانه ، رئیس جمهور اوکراین زلنسکی نه تنها از این توافق که خسارات مالی زیادی به کشور وارد کرده ناراضی نیست ، بلکه به وی گفته است که متحد قدرتمند و اصلی وی باید خفه شود.

دیدگاهتان را بنویسید