پوتین و بایدن بر لزوم همکاری دو جانبه در سوریه تأکید می کنند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش تاس ، سرویس اطلاع رسانی كرملین بیانیه ای صادر كرد كه در آن قسمت دیگری از موضوعات مورد بحث بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده منتشر شد.

بر اساس این گزارش ، کرملین تأکید می کند که “ولادیمیر پوتین” و “جو بایدن” روز جمعه طی یک مکالمه تلفنی در مورد مسئله سوریه گفتگو کردند و اعلام کردند تلاش های هر دو کشور برای حل بحران سوریه.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: “در جریان مکالمات تلفنی ، دو طرف در مورد مسئله سوریه بحث و تبادل نظر کردند و اوضاع انسانی (در سوریه) را مورد توجه قرار دادند. دو طرف از همکاری روسیه و ایالات متحده و همچنین تلاش های دو طرف در این زمینه ، از جمله تلاش های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه ، ستایش کردند.

در همین رابطه ، امروز یک کارمند دولت ایالات متحده با اشاره به تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد سوریه گفت: نتیجه گیری ما این است که تعامل بین رهبران آمریکا و روسیه براساس گفتگوهای آنها در نشست ژنو است. وضوح را اجرا می کند. به همین دلیل است که ما معتقدیم این اقدام نتیجه تماس روسای جمهور و تأثیر واقعی روابط شخصی و سخنرانی های آنها در اجلاس ژنو است.

اوایل روز جمعه ، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای در مورد کمک های بشردوستانه در امتداد مرز سوریه تصویب کرد که اولین آن با تلاش مشترک روسیه و آمریکا تهیه شده است.

تماس تلفنی جمعه بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین ، اولین تماس از زمان نشست ژنو در 16 ژوئن (۲۶ ژوئن) بود در این دیدار ، آنها درباره وضعیت فعلی ، چشم انداز گسترش بیشتر روابط دوجانبه ، موضوعات ثبات استراتژیک و روابط بین الملل گفتگو کردند..

بیشتر بخوانید  روش عجیب شکار پیتون های غول پیکر با پای بومیان آفریقا + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید