پوتین ترور دختر دوگین را جنایتی فجیع خواند



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور روسیه کشته شدن داریا دوگین را «نفرت انگیز» و «وحشیانه» توصیف کرد و با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

بر اساس آنچه کرملین امروز (دوشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه قتل دختر فیلسوف و دانشمند روسی الکساندر دوگین که از نزدیکان پوتین است را جنایت نفرت انگیز و جنایت ظالمانه خواند و گفت: این جنایت به قیمت جان داریا دوگین تمام شد، فردی باهوش و با استعداد.

پوتین گفت: داریا دوگین یک روزنامه نگار، دانشمند، فیلسوف و خبرنگار نظامی است که صادقانه به مردم و کشور خدمت کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که سرویس های ویژه اوکراینی در انفجار مرگباری که به کشته شدن داریا دوگین، دختر فیلسوف سیاسی و متحد ولادیمیر پوتین الکساندر دوگین منجر شد، دست داشتند.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که یک بمب در زیر خودرو، در سمت راننده کار گذاشته شده بود.

FSB در گزارش خود اعلام کرد: این جنایت توسط سرویس های ویژه اوکراین تهیه و اجرا شده است. مجری یک شهروند اوکراینی به نام خانم ووک ناتالیا متولد 1979 است که به همراه دخترش در 23 ژوئیه 2022 برای سازماندهی عملیات قتل دوگینا و کسب اطلاعات در مورد سبک زندگی وی وارد روسیه شده است.

بر اساس این گزارش، آنها آپارتمانی را در مسکو در خانه ای که متوفی در آن زندگی می کرد، اجاره کردند. پس از انفجار ماشین دوگا از یک سیستم کنترل از راه دور، آنها به استونی فرار می کنند.

بیشتر بخوانید  فیلم/ درمان سرپایی بیماران در خیابان‌های بابل!

دیدگاهتان را بنویسید