مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پنج نکته برای جستجوی شغل در فضای مجازی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اکنون جستجوی شغل در فضای مجازی(https://karboom.io/jobs)، انقلابی در فرایند جذب و استخدام کارکنان پدید آورده است. استفاده از کامپیوتر به خلق و ارسال رزومه‌هایی کمک کرده است که به وسیله ایمیل برای واحدهای منابع انسانی فرستاده می‌شوند و این موضوع موجب سادگی هر چه بیشتر فرایند جذب و استخدام شده است.


با جستجوی شغل در فضای آنلاین، متقاضیان یا جویندگان شغل، دیگر نیازی به انجام کارهای خسته‌کننده‌ای نظیر چاپ و توزیع تعداد زیادی رزومه برای شرکت‌های مختلف، ارسال آنها از طریق پست یا ثبت نام برای آزمون‌های شغلی ندارند.


با وجود این نکات مثبت، بسیاری از جویندگان شغل نمی‌توانند به خوبی از پتانسیل‌های جستجوی شغل در فضای آنلاین استفاده کنند. افراد زیادی اطمینان کافی به جستجوی شغل در این فضا را ندارند و از شیادی‌های موجود در این فضا می‌ترسند. مسائلی از این دست باعث می‌شوند بخشی از جامعه متخصصان قادر به استفاده از مزیت‌های جستجوی شغلی در فضای مجازی نباشند.


در حال حاضر بخشی از فضای مجازی به محلی برای جولان شیادان و کلاه‌برداران تبدیل شده است، این موضوع نباید باعث شود، افراد پتانسیل شغل‌های ارائه شده در اینترنت را در نادیده بگیرند. در فضای کنونی، جستجوی آنلاین شغلی می‌تواند مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد، زیرا این موضوع سرعت استخدام افراد را افزایش می‌دهد.


با وجود مسائلی نظیر فیشینگ، کلاه برداری‌های ایمیلی و سرقت هویت در اینترنت، بعضی افراد اعتماد خود به جستجوی شغل در اینترنت را از دست داده‌اند. به علاوه، عده زیادی از افراد نگران تعداد رو به افزایش پیشنهادات شغلی کلاه بردارانه‌ای هستند که از طریق ایمیل یا پیامک برای آنها ارسال می‌شود. بسیاری از این ایمیل‌ها، ظاهری قانع کننده و باورپذیر دارند و در نتیجه تشخیص آنها از ایمیل‌های واقعی کار دشواری است.

بیشتر بخوانید  نقشه اطلس


به این دلایل و دلایل مشابه، یادگیری تکنیک‌های درست و استفاده از این تکنیک‌ها برای جستجوی مشاغل در فضای اینترنت اهمیت زیادی دارد. نکاتی که در این مطلب ارائه می‌شوند برای پوشش تمامی مشکلات احتمالی کافی نیستند، با این حال توجه به این نکات می‌تواند به شما در بهبود فرایند جستجوی مشاغل در فضای آنلاین کمک کنند. در این جا به معرفی پنج نکته مهم برای یافتن شغل در فضای آنلاین می‌پردازیم:


۱. جستجوی خود را بهینه سازی کنید.


در دنیای امروز فناوری اطلاعات، کلمات و عبارت‌های کلیدی اهمیت زیادی دارند. اکنون هر گونه اطلاعاتی از طریق کلمات کلیدی و جستجو قابل دست‌یابی هستند.


این کلمات کلیدی، همان کلماتی گفته می‌شوند که افراد در موتورهای جستجو از آنها استفاده می‌کنند. مدیران منابع انسانی نیز از این کلمات کلیدی در مقالات و تبلیغات خود استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند به شناسایی سریع و دقیق محل مقالات مرتبط با جستجوی افراد بپردازند.


بنابرین اگر می‌خواهید به جستجو در مورد شغل مشخصی بپردازید، بهتر است جستجوی خود را با استفاده از اصطلاحات اختصاصی محدود کنید. برای مثال، جستجو برای مشاغل مدیریتی می‌تواند وقت و انرژی زیادی را تلف کند، بدون این که فرد قادر به یافتن شغل مورد نظر خود باشد. حال اگر فرد جستجوی خود را به کلمات کلیدی دقیق‌تر و صریح‌تری محدود کند احتمالا فرصت‌های بهتری را مشاهده می‌کند. برای مثال وی می‌تواند به سراغ جستجو برای مشاغل مربوط به مدیر محصول یا مدیریت انبار برود تا نتایج بهتری کسب کند.

بیشتر بخوانید  شعب بانک سامان در رفسنجان به همراه آدرس و تلفن


به روزترین فرصت های کاریابی تهران


۲. در فروم‌ها و فهرست‌های آنلاین به جستجوی مشاغل بپردازید.


اگر در گذشته برای یافتن شغل به سراغ نیازمندی‌های روزنامه‌های محبوب خود می‌رفتید، اکنون می‌توانید این کار را از طریق روزنامه‌ها، مجلات و روزنامه‌های آنلاین انجام دهید. همچنین می‌توانید از سایت‌های ارائه کننده مشاغل و نمایشگاه‌های کار آنلاین استفاده کنید، در فروم‌های آنلاین شرکت کنید و مطالب مربوط به حوزه کاری خود را مطالعه کنید.


نکته اصلی در این جا، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جستجوی شغل در اینترنت است، تا بدین ترتیب شانس خود برای یافتن شغل بهتر را افزایش دهید. توجه به سایت‌های جستجوی مشاغل یا بانک‌های شغلی به تقویت فرایند جستجوی شغل شما کمک زیادی می‌کند.


۳. به ایمیل‌های دعوت به مصاحبه خود دقت کنید.


کاریابی آنلاین


آیا تا به حال با ایمیل‌هایی مواجه شده‌اید که شما را برای ارسال رزومه دعوت کرده باشند. همچنین ممکن است در فضای ایمیل خود، با ایمیل‌های کلاه‌برداری نیز مواجه شده باشید. البته در انواع ایمیل‌های کلاه بردارانه، به افراد شغلی پیشنهاد نمی‌شود، بلکه از جملات جذاب برای ثبت اطلاعات شخصی نظیر نام، آدرس، اطلاعات بانکی یا کد ملی استفاده می‌شود. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد کلاه‌برداری یا دزدی هویت در حال وقوع است.


چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شوند تشخیص این ایمیل‌ها با چند گام ساده امکان پذیر شود. دفعه بعدی که چنین ایمیل‌هایی را دریافت کردید، بهتر است اصالت آنها را با مراجعه به وب‌سایت فرستنده بررسی کنید، همچنین بررسی دقیقی در مورد موضوع ایمیل انجام دهید و در نهایت از صحت اطلاعات تماس آن شرکت مطمئن شوید.


به این موضوع دقت کنید که بدون شناخت و آگاهی قبلی، بر روی لینک‌های فراهم شده در ایمیل‌های خود کلیک نکنید. فرستنده‌های اسپم از کدهای نهفته در این لینک‌ها برای کسب اطلاعات از IP و هر چیزی که حاوی اطلاعات شخصی شما باشد، استفاده می‌کنند. بی‌دقتی شما باعث می‌شود از این اطلاعات سواستفاده شود.

بیشتر بخوانید  لیست خوابگاه های پسرانه شیراز همراه با آدرس و تلفن


جدیدترین آگهی های استخدام برنامه نویس را در اینجا مشاهده کنید


۴. به دنبال کیفیت باشید.


افراد تصور می‌کنند به دلیل سادگی جستجوی شغل در فضای آنلاین می‌توانند رزومه خود را در تمامی سایت‌های فهرست مشاغل بارگذاری کنند. به یاد داشته باشید که ارسال تعداد محدودی از رزومه‌ها به بعضی از سایت‌ها گزینه بهتری خواهد بود. کافی است رزومه خود را برای موقعیت‌های ویژه‌ای ارسال کنید که به میزان زیادی با توانایی‌های شما سازگاری دارند.


۵. به این که به چه سایت‌هایی مراجعه کرده‌اید و رزومه خود را در آنها ثبت کرده‌اید دقت کنید.


شما هیچ وقت نمی‌دانید که کارفرما چه زمانی با شما تماس می‌گیرد. بنابرین، حدس زدن موقعیت دقیقی که در یک سازمان برای آن اقدام کرده‌اید به کار دشواری تبدیل می‌شود. تلاش کنید اطلاعات مربوط به موقعیت‌هایی که برای آنها اقدام کرده‌اید را نزد خود نگهداری کنید تا از هدر رفتن وقت و انرژی خود پیشگیری کنید.


به طور قطع، اینترنت می‌تواند به شما در جستجوی مشاغلی که آرزوی آنها را دارید کمک کند، منتهی برای این کار باید بدانید چگونه قادر به بهینه کردن جستجوی خود در این فضا هستید. تلاش کنید نکات کاربردی و موارد مشابهی که در مطالب کاربوم به آنها اشاره شده است را رعایت کنید تا بتوانید از فضای آنلاین برای یافتن شغل‌های بهتر، استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *