پنج فناوری اصلی خودرو در CES 2015


فناوری‌های خودرویی که اغلب در گذشته در نمایشگاه سالانه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) ارائه می‌شد، همیشه بر مواردی مانند استریو، تقویت‌کننده‌ها و بلندگوها تمرکز داشتند. تجهیزاتی که روز به روز بر قدرت و حجم آن افزوده می شود.

اما امروزه همه علاقه مند به دنیای گجت ها هستند و خودروسازان نیز این تجهیزات را در کنار ارتقای قدرت پیشرانه خود در نظر گرفته اند و در ژانویه هر سال در این نمایشگاه بزرگ فناوری حضور چشمگیری دارند.

رابط کاربری Conti Magic

رابط کاربری Conti Magic

یکی از دلایل هجوم خودروسازان به نمایشگاه CES 2015 این است که این نمایشگاه فرصتی برای معرفی کامل فناوری های الکترونیکی است. چیزی که اغلب در نمایشگاه های خودرو نادیده گرفته می شود. پس از مشاهده بسیاری از مفاهیم و فناوری های صنعت خودرو در لاس وگاس در طول روزها و شب ها، آنچه در زیر مشاهده می کنید پنج فناوری کلیدی در نمایشگاه CES امسال است.

1) اتومبیل با راننده خودکار

رانندگی با ماشین چیزی است که دیر یا زود اتفاق می افتد. کانسپت آئودی A7 Pilot با مسافت 560 مایلی (900 کیلومتری) در نمایشگاه CES در یک آزمایش واقعی نظرها را به خود جلب کرد.

این خودروها از آنچه ما فکر می کنیم به هم نزدیک ترند. مرسدس بنز F015 “Lukuri In Motion” مفهومی با رانندگی خودکار نمونه دیگری است.

پ

مرسدس بنز f-015 لوکس در مفهوم موبایل

مرسدس بنز f-015 مفهومی لوکس در حال حرکت

مرسدس بنز f-015 لوکس در مفهوم موبایل

مرسدس بنز f-015 مفهومی لوکس در حال حرکت

این کانسپت الکتریکی جمع و جور که توسط دایملر دیتر زتچه معرفی شده است، توصیفی از آینده این خودرو در قالب «چرخ های ابریشمی» است. در داخل خودرو چهار صندلی چرخان تعبیه شده است که به مسافران اجازه می دهد رو به روی هم بنشینند.

همچنین اگر چهار سرنشین روبروی هم بنشینند و بخواهند به جای توجه به یکدیگر با وسایل الکترونیکی مشغول شوند، 6 صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا روی صفحه ابزار و پنل های کناری خودرو، F015 را به یک «عرصه دیجیتال» تبدیل می کند. . این مانیتور را می توان با لمس یا حرکت دادن بدن یا چشم ها کار کرد.

صندلی های برقی خودرو با باز شدن درب 30 درجه می چرخند تا ورود به کابین راحت تر شود. F015 5182 میلی متر طول و 1524 میلی متر ارتفاع دارد و چرخ های 26 اینچی آن تا حد امکان در گوشه ها قرار گرفته اند تا حداکثر فضای سرنشین را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید  علت خودکشی شاهرخ غلامرضاپور فوتبالیست کشور چه بود ؟

در حالت خودکار راننده، خودرو نیز می تواند با استفاده از ال ای دی روی شیشه جلوی خود، تابلوی «گذرگاه عابر پیاده» را به عابران پیاده نشان دهد تا از وضعیت بی راننده نترسند و با خیال راحت از خیابان عبور کنند.

مفهوم رانندگی آزمایشی آئودی A7 اسپرت بک

مفهوم رانندگی آزمایشی آئودی A7 اسپرت بک

2) CarPlay من Android Auto

در انتهای دیگر طیف فناوریاصلاح شده، مانند مفهوم راننده خودرو مرسدس بنز، معرفی صفحه نمایش صوتی جدید هیوندای است. این رادیو جدید اولین سیستمی است که می تواند هم Apple CarPlay و هم Google Android Auto را به طور همزمان روی کنترل پنل مدل 2016 ارائه دهد.

فولکس واگن گلف R مفهومی لمسی

فولکس واگن گلف R مفهومی لمسی

پنج فناوری اصلی خودرو در CES 2015

این نمایشگر صوتی یک رادیو میان رده است که در انواع تجهیزات یا ارتقاء متعادل در مدل های دیگر استاندارد خواهد بود. در نیمه اول سال 2014، گوگل و اپل پلتفرم های مستقل خود را برای سیستم های داخل خودرو معرفی کردند و در اواخر سال 2014 تصمیم گرفتند از آن برای انواع وسایل نقلیه استفاده کنند.

در عین حال، دو غول فناوری با چرخه تولید کند در صنعت خودرو ضربه خورده اند. البته اگر فراری FF خریداری کرده باشید، می توانید از سیستم Carplay 2014 استفاده کنید.

صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای برای اندروید

صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای برای اندروید

ابزار Audio Display به رانندگان مدل‌های 2016 هیوندای اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند گوگل یا اپل خود را به پورت USB خودرو متصل کنند و تصویری از سیستم ناوبری، صدا و سایر برنامه‌ها را روی صفحه نمایش ببینند. در نتیجه، سیستم صوتی Display Audio پلیر CD یا سیستم ناوبری داخلی نخواهد داشت.

3) پردازش کامپیوتری با قدرت بالا

کنفرانس مطبوعاتی انویدیا نمونه کاملی از فضای یک نمایشگاه فناوری مانند CES بود. زمانی که جنسان هوانگ، مدیرعامل انویدیا از پردازنده 1 میلیارد دلاری X1 این شرکت رونمایی کرد، مانند قرار دادن یک دست قدرتمند شارژر مرگ در مدل دارت بود. این سوال سر و صدای زیادی در این نمایشگاه به پا کرد.

دیسک انویدیا ck

دیسک انویدیا ck

بیشتر بخوانید  50 تبریک شیک و زیبای روز زن و روز مادر به همه خانم ها

پردازنده X1 قدرت زیادی به ماشین درایو PKS انویدیا می دهد، بنابراین می تواند داده ها را از هر نوع سنسوری دریافت کند و از روش “آموزش عمیق عصبی” برای انجام کارهای زیادی مانند علائم راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده، تشخیص دوچرخه سوار و حتی تفاوت ها استفاده کند. بین وسایل نقلیه مختلف

در عین حال، درایو PKS می‌تواند در طول زمان شرایط رانندگی را یاد بگیرد، درست مانند سیستم‌های کمک راننده موجود، و لازم نیست برای شناسایی اشیاء خاص برنامه‌ریزی شود.

دیسک انویدیا ck

دیسک انویدیا ck

این بدان معناست که دوربین‌های متصل به دیسک PKS می‌توانند یک عابر پیاده را در صورتی که فقط دست یا سر یک عابر را در پشت ماشین پارک شده ببینند، به عنوان یک انسان تشخیص دهند.

این سیستم همچنین می تواند چراغ های راهنمایی و رانندگی و علائم راهنمایی و رانندگی و حتی جای خالی پارکینگ را برای راننده تشخیص دهد. سیستم پیشرانه Nvidia PKS را باید مغزی در نظر گرفت که در خودرویی فکر می کند که از همه چیز اطراف خودرو آگاه است، اما هیچ کاری برای جلوگیری از برخورد نمی تواند انجام دهد. بدیهی است که این فناوری شرایط بیشتری را برای خودروهای دارای درایور اتوماتیک فراهم می کند.

4) کنترل حرکات یا ژست های بدن

پس از مشکلات بی پایان سیستم Maiford Touch، هر خودروساز دیگری از استفاده از کلمه “لمس” در عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی خود خودداری کرده و یا رابطی ایجاد کرده است که کنترل های فیزیکی را کاملاً کنار گذاشته است.

اما مفهوم Golf Touch R ارائه شده توسط فولکس واگن در CES هر دو را دارد. با این تفاوت که ممکن است اصلاً نیازی به لمس کنترل ها نباشد و سیستم توسط حرکات بدن هدایت شود.

فولکس واگن گلف R مفهومی لمسی

فولکس واگن گلف R مفهومی لمسی

Golf Touch R از یک جفت صفحه نمایش لمسی خازنی در وسط استفاده می کند. یک صفحه نمایش بزرگ 12.8 اینچی اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمایش 8 اینچی کوچکتر در زیر برای کنترل هوا، که با لمس دکمه های مجازی کمی لرزش دارد تا نشان دهد که دکمه کار می کند.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی و جدیدترین تصاویر نازلی رجب پور

فولکس واگن روشی خوب طراحی شده برای سازماندهی اطلاعات در موضوعاتی شبیه ویندوز دارد و هیچ لیست منو گیج کننده ای وجود ندارد. علاوه بر این، سیستم اطلاعات سرگرمی در Golf Touch R به راننده کنترل کافی بر روی اطلاعات نمایش داده شده می دهد. با این حال، لغزنده حجم خازنی برای فورد و لینکلن و همچنین برای سیستم CUElac CUE یک مشکل بود.

حرکات متحرک BMW

حرکات متحرک BMW

با توجه به توانایی صفحه نمایش لمسی در تشخیص وضعیت بدن، نه تنها می توان به اطلاعات و عملکردهای سرگرمی به یکباره دسترسی داشت، بلکه عناصری مانند سقف، پنجره ها و حتی نور بالا را می توان از این طریق فعال کرد. در عین حال، گاهی اوقات باید مراقب حرکت خود باشید، زیرا در باران نباید سانروف شما باز شود.

5) بهبود عملکرد تلماتیک

شورلت در نمایشگاه CES 2014 اتصال 4G را برای خودروها و کامیون های خود معرفی کرد. سپس سیستم «ذخیره اطلاعات عملکردی» Corvette و همچنین یک فروشگاه اپلیکیشن جدید برای سیستم اطلاعات سرگرمی Mielink آمد.

در واقع، جنرال موتورز بسیاری از فناوری های خود را در نمایشگاه تجاری سال گذشته به نمایش گذاشت و امسال تنها به شورولت ولت 2016 که در نمایشگاه دیترویت نیز رونمایی شد، بسنده کرد. عناصر مختلفی برای سیستم OnStar اضافه شده است. از جمله یک سیستم «حل مشکل» که داده‌های وضعیت خودرو مانند باتری‌ها، استارت‌ها و سیستم‌های سوخت را نظارت و گزارش می‌کند و قبل از ایجاد مشکل جدی به راننده اطلاع می‌دهد.

شورلت ولت 2016 داخلی

شورلت ولت 2016 داخلی

اما دو ویژگی الکترونیکی دیگر وجود دارد که به سیستم حس کنترل بیشتری می دهد. AtIourService می تواند کوپن های تخفیف و پیشنهادات RetailMeNot را بر روی صفحه نمایش داشبورد نمایش دهد، و Dunkin ‘Donuts یک برنامه داخلی است که تخفیف های واقعی را به راننده ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های این سیستم برنامه ردیابی راننده است که راننده پشت فرمان را برای ایمنی بهتر راهنمایی می کند و قابلیت ارسال نتایج به بیمه «پیشرو» برای تخفیف های احتمالی بیمه را دارد. خوشبختانه این سیستم ها در خودروهای جدید جنرال موتورز اختیاری خواهند بود.


دیدگاهتان را بنویسید