پنج شرط امارات برای بهبود روابط با ایران



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مشاور سابق «محمد بن زاید» و استاد دانشگاه امارات در توییتی به 5 شرط این کشور برای بهبود روابط با ایران اشاره کرد.

عبدالخالق نوشت که امارات تمایل صادقانه به باز کردن روابط با تهران، کاهش تنش ها، بازگرداندن سفیر خود به تهران و افزایش مبادلات تجاری نشان داده است و انتظار دارد ایران با تدابیری پاسخ دهد.

عبدالله در ادامه پنج اقدامی را که بنا به ادعای وی، امارات از ایران در ازای بهبود روابط انتظار دارد، اعلام کرد: 1- تعهد به حسن همجواری، 2- توقف تحریکات در دریا، 3- پایان دادن به اشغال جزایر اماراتی. و-، 4- عدم ارسال سلاح به یمن و 5- توقف فعالیت هایی که موجب تنش می شود.

در همین راستا «انور قرقاش» وزیر مشاور رئیس جمهور امارات در بیانیه ای پیش از این دیدار در جده گفت که امارات در حال اعزام سفیر خود به جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین به عنوان یک مقام عالی رتبه امارات در گفت و گو با یک شبکه خبری آمریکایی بر ضرورت تنش زدایی و همکاری های اقتصادی با ایران تاکید کرد.

در همین فضا، «محمد احمد الروسان» از اعضای دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن امروز (چهارشنبه 27 ژوئیه) اعلام کرد که اردن در تلاش برای احیای روابط با ایران است و عراق مسئول شروع این کار است. مذاکرات بین این دو کشور به منظور بهبود. مسئول فضایی است که روابط بین دو طرف را تنظیم می کند.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری عراقی «المعلومه» اظهار داشت: سازمان های اطلاعاتی اردن و ایران زیر نظر سازمان اطلاعات عراق در بغداد با هدف احیای روابط دو کشور در حال انجام مذاکرات هستند.

بیشتر بخوانید  درخواست مهم بن سلمان درباره جنگ غزه

دیدگاهتان را بنویسید