پنجمین کلاهبردار تاریخ شروع رسمی اربعین در هورامشهر است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، محمد حیدری این پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین گفت: “ما امیدواریم که در 5 شهریور شاهد استقرار کارمندان و کارمندان خدمات باشیم تا حداکثر سطح آمادگی تا زمان رسیدن اربعین حاصل شود. “

فرماندار خرمشهر با انتقاد از عدم انجام مصوبات ستاد اربعین در استان و شهرستان گفت: پس از مصوبات و آماده سازی اربعین باید با برنامه ریزی و برنامه ریزی همراه باشد و گرچه اربعین مهمترین واقعه پیش رو است کمبودها و انتقادات زیادی وجود دارد.

وی افزود: شرح وظایف باید برای همه کمیته ها نوشته شود و استاندار باید آمادگی کامل داشته و از استانهایی که به جلسه دعوت شده اند اما در آن شرکت نکرده اند و حتی برای تماس با دلیل تماس نگرفته اند انتقاد کند.

فرماندار هورامشهر با بیان اینکه انتظار می رود شهرداری ها خدمات خاصی را به شهرها و ظرفیت مردم در آن شهرها ارائه دهند ، گفت: اکنون تمام تمرکز برخی از شهرها معطوف به شلمچه است در حالی که شهر هورامشهر در شرایط بحرانی قرار دارد وضعیت در مورد آب و فاضلاب. بیش از 4000 نمازگزار در اربعین در حسینیه ها و پارک ها شرکت می کنند.

وی افزود: بر این اساس ، شهر خرمشهر باید به عنوان مرکز پشتیبانی سایت موکب و پایانه عمل کند و تمام نیازهای شهر خرمشهر باید برآورده شود و اگر تفکر استراتژیک در مورد برنامه اربعین وجود داشته باشد ، آبادان نیز گام به گام از مواکاب پشتیبانی کنید.

حیدری بر لزوم افزایش تعداد دانشگاه های علوم پزشکی برای فصل اربعین در شرایط بحرانی تاج تأکید کرد و گفت: اگر تیم های پزشکی شهرهای خاص یک گروه پزشکی بیاورند و آن را در مرز مستقر کنند ، باید مجوزهای لازم را بگیرند. خدمات

بیشتر بخوانید  محسن هاشمی: در طول جنگ ما به امید تولید موشک های داخلی واردات آن را ممنوع نکردیم / حتی اکنون به دلیل تولید واکسن نباید جلوی واردات آن گرفته شود

وی با انتقاد از عدم آمادگی کلینیک در معالجه شلمچه گفت: طبق تحقیقات انجام شده ، این کلینیک امسال برای اربعین آماده نخواهد بود و باید با همان استفاده از فضا به گونه دیگری استفاده شود.

فرماندار هورامشار از این الگو پیروی می کند محرم و صفر به اندازه کافی چهل در نظر گرفته شده و نیازی به انتظار برای تعریف دستورالعمل های جدید بهداشتی نیست و طبق دستورالعمل های جدید برنامه ریزی می شود و اضافه می شود: “طبق پروتکل های بهداشتی سال گذشته ، از جمله واکسیناسیون از راه دور و یادگیری می تواند بیماری را کنترل کند.” ویروس کرونا کمک ها و موکب هایی که تحت نظارت بقاع متبرکه هستند باید با تمام پروتکل های بهداشتی مطابقت داشته باشند اما یک سری موکب ها تحت پوشش بقاع متبرکه نیستند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی مسئولیت پارک در شلمچه را مانند سالهای گذشته به شهرداری خرمشهر واگذار کرد و گفت: با توجه به سابقه شهرداری ، مسئولیت پارکینگ امسال به شهرداری خرمشهر و امکانات لازم برای این پارکینگ باید از این به بعد فراهم شود. “

حیدری صدور نقشه راه برای مسئولان و عوامل اجرایی را از دیگر اقدامات ضروری قبل از شروع به اصطلاح ذکر کرد. اربعین و ادامه داد: چاپ و صدور نقشه راه برای مسئولان و وسایل نقلیه آنها نیاز به پول دارد و باید برای تامین منابع مالی آنها چاره اندیشی کرد.

فرماندار خرمشهر نیز افزایش زائران اربعین را پیش بینی کرد و گفت: عطش عبادت امسال چندین برابر سالهای گذشته است و شواهد نشان می دهد ویروس کرونا این امر بازدارنده عشق و علاقه به پرستش اربعین نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  قیمت واقعی مرغ اعلام شد

وی افزود: سال گذشته علی رغم ممنوعیت ورود حجاج از مرز شلمچه ، چندین هزار زائر برای پرستش اربعین در مزارع شهرها و پارکها حضور داشتند و امسال اگر ویزا توسط عراق برداشته شود ، اوضاع 100٪ تغییر می کند. ما ll.

دیدگاهتان را بنویسید