پنتاگون: ما می دانیم که طالبان در افغانستان در حال پیشرفت هستند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده جان کربی پنجشنبه شب گفت که واشنگتن از پیشرفت طالبان در افغانستان مطلع است

یکی در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون وی گفت: “ما از وضعیت امنیتی آگاهیم ، از پیشرفت طالبان آگاه هستیم و به همین دلیل بسیار مهم است که ما همچنان به تلاش برای یافتن راه حل سیاسی از طریق مذاکرات در مورد این جنگ ادامه دهیم.”

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا پنجشنبه شب اعلام كرد كه مأموریت نظامی آمریكا از افغانستان در تاریخ 31 اوت (9 سپتامبر) پایان می یابد.

بایدن در پاسخ به س aال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تسخیر طالبان از افغانستان اجتناب ناپذیر است ، گفت: “نه ، این نیست.”

اگرچه دولت آمریكا قبلاً 11 سپتامبر را برای اتمام عقب نشینی نیروهای آمریكایی از افغانستان اعلام كرده بود ، اما رسانه های آمریكایی گزارش دادند كه تاكنون حدود 90 درصد از نیروهای آمریكایی این كشور را ترك كرده اند.

پولیتیکو همچنین به نقل از دو مقام آمریکایی گفت که روند خروج نیروهایش از افغانستان “عملاً کامل” بود.

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید صبح پنجشنبه گفت: “رئیس جمهور صبح پنجشنبه (به وقت محلی) با تیم امنیت ملی خود دیدار می کند تا گزارشی دوره ای درباره پیشرفت کاهش نیروهای ما در افغانستان دریافت کند.”

همزمان با خروج ایالات متحده از افغانستان ، نخست وزیر انگلیس به اعضای پارلمان انگلیس خبر داد كه حضور انگلستان پس از 20 سال در افغانستان پایان یافت.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شد ، اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به خبر خروج نیروهای آمریکایی از بگرام گفت: طالبان از عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت می کنند. .

بیشتر بخوانید  رونالدو با دبروین و پوگبا برای بهترین گل یورو 2020 رقابت می کند - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

“شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است ، زیرا برای صلح باید فداکاری و گذشت و حداکثر خواسته شود.” “او به خواسته های طرف مقابل توجه کرد ، به ویژه در این گفتگوها که هیچ دیگر هر دو کشور برادر نیستند و به دنبال صلح و آرامش برای مردم افغانستان هستند. “

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید