پماد ونوستات و کپسول کاهش وزن + عوارض این دارو


مصرف کپسول ونوستات (چربی سوز)

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید کپسول ونوستات را مصرف کنید بیشتر بدانید.

http://www.delgarm.com/

مقدمه ونوستات

ونوستات تنها داروی کاهش وزن است که در یک مطالعه بالینی در ایران در گروه غدد و غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران اثربخشی آن به اثبات رسیده است. اثر ونوستات در زنان چاق مبتلا به ریزش مو و کیست تخمدان ادامه دارد که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

از کپسول ونوستات استفاده کنید

مقایسه اثربخشی و عوارض ونوگات (اورلیستات داووشان ابوریحان) و زنیکال (اورلیستات شرکت روچ) در بیماران چاق ایرانی ایرانوستات استقامتی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از خرداد 1366 تا خرداد 1367. اضافه وزن به عنوان یک مشکل جهانی می تواند منجر به بیماری های مختلفی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان شود.

اثربخشی و سلامت داروهای موثر در کاهش وزن یکی از مهم ترین چالش های علم پزشکی محسوب می شود که رشته دوم با BMI بالاتر از 30 انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شد و با دو داروی زنیکال و ونوستات دو بار در روز و روزانه تحت درمان قرار گرفت. مولتی ویتامین مکمل.

مقدمه ونوستات

عوارض کپسول ونوستات

از عوارض مصرف چربی سوزها مانند ونوستات یا اورلیستات و زنیکال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکتر سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه و تناسب اندام اذعان داشت: «ونوستات» یا «زنیکال» برند متفاوتی از «اورلیستات» است که یکی از داروهای مهارکننده جذب چربی است و در داخل و خارج تولید می شود. . کشورها. مصرف زنیکال ها به دلیل عدم جذب چربی باعث دفع مدفوع با چربی زیاد و ایجاد بوی بسیار تند و زننده می شود.دکتر مظهری متوجه سردرد و کاهش جذب ویتامین های محلول در چربی (ویتامین های E، D، A و K) شد. عوارض جانبی ونوگات یا اورلیستات و زنیکال است و به همین دلیل پزشک مصرف این دارو را برای مدت معینی توصیه می کند و در طول درمان با این دارو مکمل های این ویتامین ها را تجویز می کند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص ملوکسیکام یا موبیک و عوارض جانبی این دارو

دکتر مظهری در خصوص عوارض داروهای چربی سوز توصیه کرد که در 3 هفته اول مصرف کنیکال عوارضی مانند مدفوع مکرر و چرب، اسهال، اضطراب، سرگیجه و ناراحتی های روده ای ایجاد می شود و در موارد نادری باعث خشکی پوست می شود. و اختلالات.در مفاصل.چون مصرف این دارو باعث کاهش قند خون می شود، بنابراین باید تغییراتی در مصرف انسولین و داروهای کاهنده قند خون در بیماران دیابتی ایجاد شود و بنابراین مصرف این دارو در این بیماران توصیه نمی شود. علاوه بر این، خطر ابتلا به سنگ کلیه در افرادی که سابقه این مشکل را دارند با استفاده از زنیکال ها افزایش می یابد.

به طور کلی مصرف این داروهای چربی سوز برای کودکان، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، کلسترول بالا، بیماری های قلبی عروقی و پرکاری تیروئید توصیه نمی شود. رژیم غذایی، دارو و عوارض احتمالی مورد بررسی قرار گرفت. 50 بیمار مطالعه را تکمیل کردند که 30 نفر از آنها Venostat و 20 بیمار Xenical مصرف می کردند.

یافته ها: نتایج مطالعه ونوستات را می توان در دو بخش بیان کرد:

  • پس از مصرف اورلیستات همه بیماران، کاهش وزن قابل توجه، دور باسن، BMI، چربی خون و قند خون، لپتین و HOMA-IR را تجربه کردند.
  • بیمارانی که ونوستات مصرف می کردند کاهش قابل توجهی در سطوح انسولین، کورتیزون، HOMA-IR و افزایش قابل توجهی در سطح HDL خون داشتند.
  • کاهش قابل توجهی در TG در بیماران مصرف کننده کنیکال بیشتر بود.
  • کاهش شاخص توده بدنی، دور کمر و باسن، لپتین، چربی خون، فشار خون و HOMA-IR در مقایسه با ونوستات از نظر آماری تفاوت معنی داری نداشت، اما اثر ونوستات بر انسولین ناشتا و HOMA-IR کمی بیشتر بود.
  • از نظر عوارض جانبی، یبوست در 8 بیمار، ریزش مو در 8 بیمار، دفع بیش از حد چربی در 6 بیمار و سردرد در 2 بیمار وجود داشت، اما هیچ یک از بیماران به دلیل عوارض از مطالعه خارج نشدند.
  • نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که ونوستات و زنیکال هر دو دارای اثرات هستند
  • به طور مساوی و قابل توجهی در کاهش وزن و کاهش سطح چربی و لپتین خون
  • هم HOMA-IR و هم در نتیجه می تواند تا حدودی در کنترل اختلالات متابولیک مانند دیابت و چربی خون و حتی بیماری های قلبی عروقی موثر باشد.
بیشتر بخوانید  موارد مصرف شربت اوسمولاک و عوارض جانبی این دارو

نحوه و نحوه انجام تحقیق

روش این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی (RCT)، تصادفی و دوسوکور می باشد که در این مطالعه افرادی که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند به روش نمونه گیری ساده ثبت نام شدند و اطلاعات عمومی پرسشنامه برای هر یک از افراد ثبت نام شده تکمیل شد. دور کمر (بین پایین ترین دنده و تاج ایلیاک) و دور باسن آزمودنی ها با نوار اندازه گیری اندازه گیری شد. تمامی افراد برای شرکت در مطالعه فرم رضایت کتبی را تکمیل کردند.

قد و وزن افراد با حداقل لباس و بدون کفش با ترازو و وزنه اندازه گیری شد و BMI محاسبه شد. (Gkg / متر). نسبت دور کمر به باسن (VHR) برای هر فرد محاسبه شد. پس از معرفی ونوستات در آزمایشگاه چهر، کارشناس آزمایشگاه پس از 12 ساعت ناشتایی نمونه خون گرفتند و غلظت سرمی TG، LDL، HDL، کلسترول، لپتین، کورتیزول و انسولین اندازه گیری شد. در بازدید دوم، یک وعده غذایی دو روزه 24 ساعته توسط مجریان پروژه تکمیل شد. ونوستات. سپس برآورد نیاز انرژی روزانه آنها بر اساس BMI، سن و جنس افراد محاسبه شد.

و با کاهش 800 کیلوکالری از میزان انرژی مورد نیاز در روز و با توجه به عادات غذایی هر فرد، برنامه غذایی هر فرد به طور ویژه تنظیم شده و نحوه استفاده از لیست جایگزینی و سوراخ بینی گروه های غذایی انجام شده است. به تفصیل آموزش داده شد همچنین برنامه فعالیت بدنی کلیه شرکت کنندگان 30 دقیقه پیاده روی سریع بر روی سطح صاف در روز تعیین شد. سپس شرکت کنندگان در مطالعه به طور تصادفی به دو گروه دریافت کنندگان کپسول ونوستات و دریافت کنندگان کپسول زنیکال تقسیم شدند و همچنین مکمل های مولتی ویتامین به هر دو گروه تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید  عوارض حاد مرتبط با انتقال خون (2)

ونوستات باید روزانه یک کپسول برای ناهار و یک شام و همچنین مکمل ها یک بار در روز با حداقل 2 ساعت استفاده از کپسول به مدت 24 ماه مصرف شود. مکمل ها در ابتدای مداخله و در پایان ماه سوم توزیع شد. کپسول ها از ابتدای مداخله به صورت ماهانه توزیع می شود و همزمان با مراجعه ماهانه افراد برای اندازه گیری های آنتروپومتریک و تحویل کپسول و مکمل ها و نظارت بر مصرف آنها، رژیم غذایی و فعالیت بدنی کنترل و عوارض احتمالی ثبت شد. تغییرات لازم در میزان کالری در تغذیه انسان نیز ایجاد شده است.

********************************************************** ******

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید