پل پرحاشیه کاکارضا افتتاح شد/ افکار عمومی در انتظار برخورد علنی با خاطیان پل تخریب شده!


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پل کاکارضا در محور خرم‌آباد_ الشتر در جریان سیل فروردین سال ۹۸ و در حالی که مدت کوتاهی از افتتاح آن گذشته بود، تخریب شد.

در پی تخریب این پل متاسفانه چندین حادثه ناگواری رخ داد که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

در حالی که انتقادات زیادی از طولانی شدن روند ساخت مجدد این پل صورت گرفت، نهایتا روز گذشته و پس از ۲ سال و ۵ ماه انتظار، پل کاکارضا بار دیگر تکمیل و افتتاح شد.

به گفته استاندار لرستان برای این پل جدید که حدود ۹۰ متر طول دارد حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تا نهایتا عبور و مرور بر روی پل پر حاشیه کاکارضا برقرار شده باشد.

نکته مهم و قابل توجه در خصوص این پل این است که با وجود اعلام رییس کل دادگستری لرستان مبنی بر صدور حکم برای خاطیان پل احداث شده‌ای که در جریان سیل تخریب شد،اما هنوز اطلاعات دقیقی در نوع و‌ میزان برخورد با عوامل خاطی اعلام نشده است.

موضوعی که پس از تخریب پل کاکارضا در فروردین ۹۸ بسیار مورد توجه قرار گرفت این بود که گفته می‌شد به دلیل عدم احداث استاندارد پل و استفاده نکردن از مصالح مناسب این پل نتوانست در مقابل سیل مقاومت کند و پس از افتتاح تخریب شد. در حالی که پل قدیمی که در بالادست همین پل قرار دارد با گذشت سالیان متمادی هنوز آسیب ندیده و در جریان همان سیل نیز سر پا باقی ماند.

در همین راستا محمد رزم رییس کل دادگستری لرستان زمستان پارسال اعلام کرده بود حکم خاطیان این پرونده صادر شده و در مرحله تجدید نظر قرار دارد و بزودی نهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید  بلعیدن بوم پیکاپ در امتداد زمین پس از سقوط آسفالت / فیلم

در هر حال ضمن تشکر از عوامل سازنده پل جدید، از مسؤولان قضایی استان انتظار می‌رود در بازه زمانی کنونی نسبت به اطلاع رسانی مناسب از پرونده خاطیان پل کاکارضا که در پی تخریب شدن آن تعدادی از هموطنانمان نیز جان باختند، اهتمام ویژه داشته باشند و ضمن اعلام نام میوولانی مه کوتاهی کرده بودند، میزان و نوع برخورد با خاطیان را به صورت دقیق اطلاع رسانی کنند تا هم افکار عمومی را اقناع کرده باشند و هم درس عبرتی باشد برای کسانی که بدین شکل حقوق مردم را تضییع می‌کنند.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید