پلیس پایتخت آماده باش شد



آنچه دیگران می خوانند:

سردار حسین رحیمی با تسلیت فرارسیدن ایام تاسو و عاشور حسینی از اقدامات پلیس پایتخت برای برپایی مراسم عزاداری در این ایام، محل برگزاری مراسم عزاداری، اقدامات و توصیه های لازم در حوزه پلیس و راهنمایی و رانندگی را تسلیت گفت. در اختیار مدیران و مدیران هیئت ها، تکیه، حسینیه و مسجد قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس پایتخت در مجموع بیش از 12 هزار تقی، حسینی و … و همچنین حدود 80 هیئت بزرگ عزاداری در تهران را شناسایی و هماهنگی های لازم با آنها انجام شده است، خاطرنشان کرد: با مدیران و مسئولان جلساتی برگزار شد. با این هیئت ها، زیارتگاه ها، مساجد و … برگزار می شود و مسائلی که در زمینه های مختلف قابل بررسی است به این عزیزان ارائه می شود. طرح پلیس یاران و محرم یاران را نیز اجرا کرده ایم و بر این اساس از تکای تکای، حسینیه ها، مساجد و… افرادی هستند. با حضور در اماکن و مخصوصاً هنگام بیرون رفتن دسته های عزاداری آموزش دیده و آموزش می دیدند. پلیس و امور ترافیکی

رحیمی با بیان اینکه علاوه بر همیاران پلیس، ماموران پلیس نیز در آماده باش کامل هستند، اظهار داشت: ماموران پلیس برای برقراری نظم و امنیت اقدامات محسوس و نامحسوس انجام خواهند داد. همچنین افسران بیشتری در مناطق شلوغ حضور خواهند داشت. ساماندهی لازم ترافیکی توسط ماموران پلیس راه انجام می شود.

بیشتر بخوانید  تعطیلی دو هفته ای تهران/مصوبات ستاد ملی کرونا

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه اوج این مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: در این دو روز شاهد حضور بسیاری از عزاداران حسینی در هیئت ها، تکایا، مساجد و… هستیم. به عزاداری شهادت امام حسین.» (ع) و یارانش، در این راستا، پلیس تدابیر ویژه ای برای برگزاری این مراسم در نظم و امنیت کامل انجام داد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است، گفت: ماموران پلیس در تمامی یگان ها اعم از پلیس راه، پلیس پیشگیری، یگان امداد و … در آماده باش 100 درصدی و آماده باش کامل هستند و این هوشیاری از شب تاسوعا آغاز شده است. و تا ظهر عاشورا و شام غریبان ادامه خواهد داشت. بر این اساس ماموران در نقاط مختلف مستقر خواهند شد. همچنین برنامه ریزی راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور برای هیئت ها و ازدحام جمعیت در نقاط مختلف شهر به صورت ویژه برنامه ریزی شده است.

به گفته رحیمی، در این ایام امکان اعمال محدودیت های موقت تردد در برخی محورها وجود دارد و این محدودیت ها موقت بوده و با تشخیص فرماندهی میدانی اجرا می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عزاداران خواست در این ایام با پلیس هماهنگی و همکاری کامل داشته باشند، شهروندان در هنگام عبور از خیابان از نقاط مجاز و نورگیر نیز عبور کنند و رانندگان توجه بیشتری به جاده پیش رو داشته باشند. آنها در حین رانندگی . .


بیشتر بخوانید  خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان خبرگزاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید