پلیس تهران در آماده باش است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده باش کامل پلیس برای برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی با تسلیت فرارسیدن ایام تاسو و عاشور حسینی از اقدامات پلیس پایتخت برای برپایی مراسم عزاداری در این ایام، محل برگزاری مراسم عزاداری، اقدامات و توصیه های لازم در حوزه پلیس و راهنمایی و رانندگی را تسلیت گفت. در اختیار مدیران و مدیران هیئت ها، تکیه، حسینیه و مسجد قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس پایتخت در مجموع بیش از 12 هزار تقی، حسینی و … و همچنین حدود 80 هیئت بزرگ عزاداری در تهران را شناسایی و هماهنگی های لازم با آنها انجام شده است، خاطرنشان کرد: با مدیران و مسئولان جلساتی برگزار شد. با این هیئت ها، زیارتگاه ها، مساجد و … برگزار می شود و مسائلی که در زمینه های مختلف قابل بررسی است به این عزیزان ارائه می شود. طرح پلیس یاران و محرم یاران را نیز اجرا کرده ایم و بر این اساس از تکای تکای، حسینیه ها، مساجد و… افرادی هستند. با حضور در اماکن و مخصوصاً هنگام بیرون رفتن دسته های عزاداری آموزش دیده و آموزش می دیدند. پلیس و امور ترافیکی

رحیمی با بیان اینکه علاوه بر همیاران پلیس، ماموران پلیس نیز در آماده باش کامل هستند، اظهار داشت: ماموران پلیس برای برقراری نظم و امنیت اقدامات محسوس و نامحسوس انجام خواهند داد. همچنین افسران بیشتری در مناطق شلوغ حضور خواهند داشت. ساماندهی لازم ترافیکی توسط ماموران پلیس راه انجام می شود.

بیشتر بخوانید  وضعیت جاده چالوس تا آخر هفته ۱۴۰۱ | وضعیت جاده چالوس امروز

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه اوج این مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: در این دو روز شاهد حضور بسیاری از عزاداران حسینی در هیئت ها، تکایا، مساجد و… هستیم. به عزاداری شهادت امام حسین.» (ع) و یارانش، در این راستا، پلیس تدابیر ویژه ای برای برگزاری این مراسم در نظم و امنیت کامل انجام داد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است، گفت: ماموران پلیس در تمامی یگان ها اعم از پلیس راه، پلیس پیشگیری، یگان امداد و … در آماده باش 100 درصدی و آماده باش کامل هستند و این هوشیاری از شب تاسوعا آغاز شده است. و تا ظهر عاشورا و شام غریبان ادامه خواهد داشت. بر این اساس ماموران در نقاط مختلف مستقر خواهند شد. همچنین برنامه ریزی راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور برای هیئت ها و ازدحام جمعیت در نقاط مختلف شهر به صورت ویژه برنامه ریزی شده است.

به گفته رحیمی، در این ایام امکان اعمال محدودیت های موقت تردد در برخی محورها وجود دارد و این محدودیت ها موقت بوده و با تشخیص فرماندهی میدانی اجرا می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عزاداران خواست در این ایام با پلیس هماهنگی و همکاری کامل داشته باشند، شهروندان در هنگام عبور از خیابان از نقاط مجاز و نورگیر نیز عبور کنند و رانندگان توجه بیشتری به جاده پیش رو داشته باشند. آنها در حین رانندگی . .

دیدگاهتان را بنویسید